Kyllä minua ainakin kiinnostaa enemmän tuo alkuperäiskäsikirjoitus kuin nämä kaikki muut hölynpölyt. Se on sentään sarjakuva, jota ei tarvitse ottaa niin tosissaan. Olisi myös mielenkiintoista nähdä miten Imperiumin Vastaiskun ja Jedin Paluun alkuperäiskäsikirjoitukset kääntyvät.
Tuo Star Wars: The Old Republic vaikuttaa kyllä kiinnostavalta. Ennen Episodi 1 on kuitenkin aika vähän tietoa tuon ajan ja jedien ja sithien historiasta. Mutta mikä tämä aiempi Old Republic on-going sarjakuva, n. 50 numeroa, on? Ilmeisesti perustuu noihin peleihin. Ja olen käsittänyt että siinäkin käsitellään aikaa ennen Episodi 1:stä. Jos miettii lähtökohtia jedien historiaa käsitteleviin tarinoihin, niin elokuvissahan on tietoa annettu melko vähän. Riittävästi kuitenkin eeppisten tarinoiden luomiseen. Tässä listaus jonka löysin joltain sivulta. En itse muista että elokuvissa olisi näihin viitattu mitenkään. Tai että Lucas itse olisi viitannut. Mutta tulkitsen nämä kaanoniin kuuluviksi tiedoiksi.
Well to begin lets start with Yoda. Remember when Yoda died in episode 6 he was 800 years old now lets go back in time before episode 1. There used to be many Siths and the universe was divided into 2 sides.
Jedi and Sith.
The war was every lasting and the great lord Darth Zannah held her empire strong. On the other side was Yoda and his Jedi.
Jedis colored Light Sabars were mostly:Blue, green, purple,and white.
Sith colored Light Sabars were mostly:Red, Orange, and yellow.
Over time a Great Sith called Bane betrayed the Siths and was imprisoned. He broke out then seeking his quest to slay Zannah and he was successful in doing so. Once Bane Killed Zannah the Siths armies dropped in huge numbers from thousands to hundreds.
Force Unleashedin jälkeen ei minusta oikein ole tullut kunnon Star Wars sarjakuvaa. FU antoi mielestäni paljon enemmän syvyyttä Vaderin tarinaan, kuin esimerkiksi Episodi 1-3 elokuvat.
Darth Vader ja poika ei oikeastaan naurattanut, mutta koska itse ensimmäistä kertaa kuullessani että Vader on Luken isä ajattelin juuri samoja ajatuksia mitä Vader ja poika esitteli, minulle tulee melko veikeä tunne. Siis nostalgiasta ei periaatteessa nyt ole ainakaan pelkästään kyse, vaikka nuo ajatukset pyörivät päässäni juuri lapsena, ja niihin liittyy hyvin erikoisia hetkiä kavereiden kanssa. Kyse on myös kirjoittajaan samaistumisesta tässä asiassa. Kaikki vitsit eivät olwe mielestäni tarkoitettu naurettavaksi. Kuten meemit. Isäni oli kuulemma pohtinut näitä samoja asioita joskus kun oli kuullut Star Warsista. Kyse on siis Star Warsiin liittyvästä mielikuvasta, joka siirtyy varmasti vielä sukupolvelta toiselle, ja sitten seuraavat sukupolvet löytävät tämän kirjan. En malta odottaa, että saan käsiini jatko-osan.
Eli tältä pohjalta...
En oikein ymmärrä mitä Mika valittaa noissa uusissa Star Wars jutuissa. Minusta Star Wars sarjakuvissa ainakin selkeästi pyritään tekemään kiinnostavia, ja minusta se on jo todella hyvä lähtökohta. Kerrankin moneen vuoteen aion lukea Star Wars sarjakuvia.