Vanhoista kesken olevista sarjoista toivoisin monen muun tavoin Ultimatesin, Supreme Powerin ja New Avengersin jatkuvan. Ultimatesin kakkoskausihan saatiin Amerikassa loppuun, joten sen julkaisemiselle ei pitäisi olla mitään estettä. Sama Supreme Powerissa, julkaistavaa materiaalia riittää.
New Avengersilta olisi myös hyvää materiaalia pariin numeroon, ja koska ryhmä on nyt tapetilla jatkuvasti Hämiksen sivuilla, ja loppuvuoden Megoissa on julkaistu kovasti seikkailuja joissa samat heebot ovat pyörineet mukana, näkisin että ryhmällä olisi potentiaalia myydä hyvin.
Civil War tulee kuitenkin haukkaamaan Megasta suuren osan, joten saa nyt nähdä mitä siitä muille jää. Toivotaan kuitenkin monipuolista ja mielenkiintoista kattausta.
DC-spesiaalin sisällöstä ei suurempia toiveita ole, koska DC-universumin suhteen olen melko ummikko, ja tyytyväinen kaikenlaisiin maistiaisiin. Toivottavasti jotain hyvää bat-tarinaa tulee, Millerin ja Leen All-Star Batman & Robin ei sellaista ole, lähinnä sitä lukee huumorimielessä. Morrisonin ja Quitelyn Teris taas on maistunut huomattavasti paremmin. Tätä lisää niin pitkään kuin vain riittää.
Ryhmä-X:än sivuilla tulee ilmeisesti pyörimään House of M:n jälkimaininkien puintia. Toivottavasti muutkin X-lehdet, kuin Uncanny saavat tilaa. Itse olen tykännyt aika paljonkin joistakin Peter Milliganin tarinoista. Bizarre Love Triangle pyörittää hyvin kasariryhmiksistä tuttua saippuaoopperaa, jota olen jo vähän kaipaillut ainaisen rymistelyn vastapainoksi ja Blood of the Apocalypse palauttaa pitkästä aikaa kehiin erään X-miesten vakiovihollisen. Ainakin nuo pitäisi julkaista. Samalla saataisiin nauttia Salvador Larrocan nätistä kynänjäljestä.
Kannatan tosissaan ideaa houkutella Runawaysien tai Young Avengersien kautta uusia lukijoita Marvelin maailmaan. Mielestäni esim. Runawaysiä voisi kokeilla julkaista pokkarimuodossa, kuten sitä on Amerikassakin painettu digest-muodossa. Paras vaihtoehto tietenkin olisi albumisarja, jotta kuvitus pääsisi oikeuksiinsa. Runaways voisi pudota manga-nuorisoon hyvinkin.
Kovakantisena kulttuuritekona Dark Knight Strikes Back olisi kyllä hieno veto! Jos muita toivomuksia uskaltaisi esittää, niin nyt kun Neal Adamsia on kovasti markkinoitu Suomeen, voisi noiden Batman albumeiden jatkoksi pukata Kostajien Kree – Skrull Warin.
Minua on aina harmittanut, että kyseinen megaturpasauna julkaistiin aikanaan mustavalkopokkarina. Sama koskee tietenkin Leen ja Kirbyn kultakauden ihmenelosia. Niitä mieluummin kovakantisina juhlakirjoina, kuin Ihmesarjassa. Mutta jos ei muuhun venytä niin vähintäänkin Ihmenelosten Ihmesarjapokkarin pitäisi saada jatkoa!