Moi! Olen uusi Kvaakin keskustelufoorumilla, vaikka olenkin itse sivustolla pyörinyt satunnaisesti jo pitkään

. Sarjakuvat ovat lähellä sydäntäni (yllättävää

), ja piirtelen niitä itsekin.
One Piece -anime iski minuun kuin miljoona volttia jo ensimmäisen jakson ansiosta

. Mielikuvituksekas juoni ja erityisesti äärimmäisen loistavat hahmot eivät jättäneet muuta vaihtoehtoa kuin katsoa lisää. Olen nyt katsonut tätä loistosarjaa 126 jaksoa, eikä meno muutamaa täytejaksoa lukuunottamatta ole latistunut

.
Keskustelun aiheena on kuitenkin nimenomaan One Piece -manga, joten puhunpa siitä. Luettuani kaksi ensimmäistä osaa englanniksi jäin oitis kaipaamaan kolmatta, vaikka animaatioversion ansiosta tiedäkin jo suunnilleen, mitä tulee tapahtumaan. Lievitän One Piece -puutostilaani silmäilemällä mangan neljättä osaa, mutta en aio lukea sitä ennen kuin ostan kolmannen osan suomeksi.
One Piecen juoni on yksinkertainen: Gold Roger, piraattien kuningas, oli saavuttanut kaiken tässä maailmassa - rikkautta, mainetta ja voimaa. Hän kertoi teloitushetkellään aarteensa olevan juuri siellä, minne hän jätti sen - se vain olisi itse löydettävä! Gold Rogerin aarre, legendaarinen One Piece, jonka Grand Linessa sanottiin sijaitsevan, houkutteli ihmisiä merelle.
Monkey D. Luffy söi pienenä paholaisenhedelmän, ja hänestä tuli kumimies. Paholaisenhedelmän syömisessä on vain yksi huono puoli: et voi uida enää koskaan. Siitä huolimatta, ettei Luffy enää ikinä voisi uida, hän pysyi tekemässään päätöksessä: hänestä tulee piraattikuningas!
Päähenkilö Luffy on hieman tyhmä, mutta todella hauska ja pirteä hahmo! Hänelle tärkeimmät asiat ovat ystävät ja olkihattu. One Piece ei sisällä mielestäni yhtäkään tylsää hahmoa, vaan kaikki (sivuhahmotkin) ovat persoonallisia ja upeita!
Eiichiro Oda on keksinyt loistavan juonen ja hahmot, ja lisäksi piirtänyt ne erittäin hienosti ja ennen kaikkea omaperäisesti

! Sarja on kyllä melko toimintapainotteinen ja toisinaan jopa hieman vakavakin, mutta Luffyn venyminen taisteluissa ja ylipäänsä hauskat hahmot ja vitsit saavat ainakin minut hymyilemään - joskus jopa nauramaan

. Eivätkä One Piecen tapauksessa toiminta ja vakavuus ole missään nimessä negatiivisia asioita.

Suosittelen lämpimästi tutustumista One Pieceen, sillä se on paras lukemani manga ja katsomani anime. ^__^