Terve
Tällaisena aloittelevana omnibus keräilijänä haluaisin kysyä että mistä löytäisi mahdollisimman kestäviä kirjahyllyjä näille kirjoille jotka painavat useamman kilon per kirja. Mikä tahansa halppishylly tuskin näitä kannattelee ilman että hyllyt menee kahtia. Eli mistä ja minkä tyyppisiä hyllyjä kannattaa hommata. Kiitän avusta.
Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin ostaisin itselleni Boknäsin kirjahyllyt. Siis semmoisen jonka pystyy itse räätälöimään oman tyyppiseksi. Ne on myös erittäin tiiviitä...lupaavat olla pölysuojattuja. Tämä on hyvä juttu...ei tarvii pyyhkiä sarjakuvista pölyjä. Vahinko vaan, että noi on tosi tyyriitä, mutta varmaan kestävät kanssa sitten.
Tämmöisenä persaukisena mulla on varmaan 30 vuotta vanhat kirjahyllyt ja sitten muutamia Billy-hyllyjä. Eli Ikean Billy hyllyt. Periaatteessa tosi halpoja ja hyvin on sarjakuvat siinä kestäneet. No Carl Barksin kootut on kyllä noiden 30 vuotta vanhojen kirjahyllyjen ylähyllyllä...kestävät niiden painon. Billy hyllyssä alahylly kestää ja siihen olen laittanut mun laserdiscit, jotka on tosi painavia.
Mun tätini ei löytänyt oikeantyyppistä kirjahyllyä, joten teetti ne jollain puusepällä...oli kanssa aika kallista.
Sitten on tietysti vaihtoehtona, että teet kirjahyllyt itse. Jos on edes vähän taipumuksia nikkarointiin. Ohjeita löytyy netistä varmasti.
Nykyaikana tuon kirjahyllyn ostaminen tai tekeminen ei ole ongelma, vaan nyky-arkkitehtuuri. Enää ei tehdä taloja, jossa on paljon seinäpinta-alaa. Kaikenmaailman ikkuna-helvettejä ja huoneet kuin Liisa ihmemaasta. Huoneet liian pieniä esim. olohuone. Vanhoissa kerrostaloissa on hyvä pohjaratkaisu...siihen saa hyvin kirjahyllyjä mahtumaan.