Kirjoittaja Aihe: Kuolleista herättäminen (Marvel/DC) *spoiler*  (Luettu 76375 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
Vs: Kuolleista herättäminen (Marvel/DC) *spoiler*
« Vastaus #165 : 28.02.2013 klo 20:31:00 »
Onko jossain päin nettiä kuvaa, tai mieluiten kokonaista sivua mistä näkisi Damianin kuolema? Ei pikaisella googletuksella löytynyt kun itse etsin.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #166 : 28.02.2013 klo 20:41:33 »
Onko jossain päin nettiä kuvaa, tai mieluiten kokonaista sivua mistä näkisi Damianin kuolema? Ei pikaisella googletuksella löytynyt kun itse etsin.

Tuskin vielä mutta kyllä sitten kun eri foorumeilla aletaan puida asiaa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #167 : 28.02.2013 klo 20:45:00 »
Eiköhän toi netistä löydy koko sarjakuva. Tulevat yleensä jo samana päivänä tonne.
Parempi tietysti on, että ostaa itse sarjakuvalehden, niin saa sen ihan omakseen. Noi bittisarjakuvat on vähän niin ja näin, eikä ainakaan laillisia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #168 : 28.02.2013 klo 21:37:38 »
Tuore artikkeli supersankarikuolemista:
http://robot6.comicbookresources.com/2013/02/the-slow-death-of-superhero-deaths/

Joo, tämän minä linkkasinkin jo Facebookkiin. Hyvä artikkeli.

Hyyiiiiiii!!! Kauheen näköinen toi Robin. Ihan kuin sille olis kasvanut vesipää ja revitty jalat pois. Kauheen lyhyt vai oliko tää se 10-vuotias.
Toi sarjakuva on ainakin mennyt ihan perseeleen, jos Robin on tommonen.
Taidankin kattoo Batman & Robin (1997) laserdiscin ja nauttia aikuisesta Robinista.

NAUTTIA!??!?!?!?!? Miten kukaan täysjärkinen voi NAUTTIA Batman & Robin elokuvasta?!?!?!?! Onko tämä provo??!?!?!

Siis...mitä' vittua!??!!?!

Oletko tosissasi?!?!?

Batman & Robinin Robin on kamalin versio Robinista, ja minun edes tarvitse perustella miksi. Damien on sen sijaan kauttaaikojen paras Robin, ja hänen kuolemansa on surullisempi tapaus kuin Schumacherin ura!

Helvetti! Yritätkö saada minulle ja kaikille Kvaakkilaisille sydärin?!?

Damienin kuolema oli ainákin siinä suhteessa normaali että kuoli ns. saappaat jalassa.

Normaali?! Voisin luetella kymmeniä tapauksia jotka poikkeavat tästä normaalista.
Normaalisti sankari on kyllä kuollut aina jotenkin typerästi.
Näistä pahin on Ultimate Waspin kuolema Ultimatumissa.
Hyi helvetti. Oksettaa vieläkin.

http://www.comicsalliance.com/2011/04/14/superhero-deaths/
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #169 : 28.02.2013 klo 21:56:54 »
Riddle koittaa kiroilla vähemmän.
Mutta mähän suorastaan rakastan tätä vuoden 1997 Batman & Robinia. Nää kaikki 4 leffaa on aivan suuremmoisia. Varsinkin, kun viime aikoina olen saanut nauttia tästä Batman-keskustelusta. No ei vaiskaan, mutta jos nyt ihan oikeasti puhutaan, niin Batman Returnsia kyllä voin katsella aina silloin tällöin.
Itse pidän kyllä eniten siitä 60-luvun Batman TV-sarjasta ja muutamasta sen kauden leffasta. Tulee lapsuus mieleen.

Hei juuri vähän aikaa sitten kerrottiin, että kiroileminen on terveellistä. Ainakin myytinmurtajien mukaan se helpottaa tuskaa. Antaa Riddlen kiroilla vaan...oppiipahan nuorisokin uusia sanoja.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2013 klo 21:58:27 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

veronmaksaja

• Tienaamassa
  • Jäsen
« Vastaus #170 : 28.02.2013 klo 22:01:39 »

Batman & Robinin Robin on kamalin versio Robinista, ja minun edes tarvitse perustella miksi.

Tarviipas perustella. Ei julistaminen ole mitään keskustelua.
Iltaisin pukeudun viittaan.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #171 : 28.02.2013 klo 22:02:47 »
Joo, koitetaan olla kiroilematta...huh huh.
Mutta kyllä Darth Mika aika pahan pisti.
Kaikesta saa toki tykätä, mutta kaikkea ei kannata kertoa yleisellä foorumilla.
Ainakaan tuolla tavoin. Tässähän pumppu pettää.  :D

Tarviipas perustella. Ei julistaminen ole mitään keskustelua.

Onko pakko? Ihan oikeasti? Puhumme nyt kuitenkin elokuvasta jota Kiinalaiset käyttää rikollisten rankaisemiseen!  :D

Okei, okei. Perustellaan sitten.

Mutta kerron samalla vähän Batman & Robin vihailmiön taustoja.
Kun Batmanistä siis alettiin vihdoin tekemään vakavasti otettavia elokuvia, kaikki olivat innoissaan. 60-luvun Batman ei ruokkinut sitä nälkää, joka ihmisillä oli tuohon yön synkkään ritariin. Elokuvat onnistuivat. Peräti 2 kertaa. Ne ruokkivat vielä tänäkin päivänä Batmanin nälkäisiä ihmisiä tavalla, johon edes Nolan ei ole pystynyt. Mutta sitten tuo visionääri, Tim Burton, potkittiin pois koko Batman elokuvien ohjaajan pallilta, koska hänen viimeisin Batmaninsä, Batman Returns oli muka liian väkivaltainen ja haitallinen lapsille. Uudeksi ohjaajaksi valittiin Joel Schumacher, joka muistetaan niinkin hienosta elokuvasta kuin The Lost Boys. Burton pistettiin tuottamaan seuraava elokuva, Batman Forever. Batman Forever esitteli meille Robinin. Ensimmäistä kertaa vielä hahmona, joka voisi näyttää edes jotenkin uskottavalta Batmanin rinnalla. Mutta jo Batman Foreverissä mentiin pahasti metsään. Jim Carreyn laittaminen Arvuuttajan rooliin ei ollut paras mahdollinen ratkaisu, mutta itse elokuvaa voi pitää kuitenkin jokseenkin siedettävänä. Ja se ei ole aiheuttanut niin suurta mylläkkää kuin viimeinen elokuva, eli Batman & Robin.

Jo Batman Foreverissä nähtiin vilaus Robin hahmon huonoista puolista.
Suurin ongelma tuossa Robinissa on, että se ei ole yhtään samaistuttava, vaan pikemminkin täysi idiootti. Ja juuri samaistumisen kohde Robin on myös sarjakuvissa ollut nuorisolle. Batman & Robinissa Robin kapinoi isähahmoansa, Batmaniä, vastaan, ja vaatii tältä asioita, joita ei voi edes itse toteuttaa: Eli luottamusta. Robin syöksyy suin päin vaaroihin kuuntelematta ollenkaan viisaampaansa, eli Batmaniä. Lopulta hän päätyy jopa melkein pettämään isähahmonsa, ja hänet, joka on häntä aina tukenut. Lisäksi hän valittaa jostakin jokaikisessä kohtauksessa jossa hän on. Ja tälläiseen hahmoon pitäisi angstisen nuorison samaistua ja ottaa esimerkkiä? Ei todellakaan. Batman & Robin vesittää koko Robinin hahmon ja kaiken mitä siinä on hyvää:

Robin on sarjakuvissa urhea, rehellinen, aito, uskollinen ja aina hyvä samaistumisen kohde nuorisolle, silloinkin kun heillä on moraalisia pulmia tai kaipaavat hyvää esimerkkiä. Otetaan esimerkki. Eräässä Batman and Robin lehden numerossa oli tilanne jossa Robin, Damien, oppi, että se että minkälainen tausta sinulla on, ei ole tärkeä, vaan se mitä päätät olla, ja jota olet, määrää kuka olet. Teot määrävät kuka sinä olet, ei se että onko äitisi ja isoisäsi paha ninjapäällikkö joka haluaa tappaa maailmasta suurimman osan sen ihmisistä. Tässäkin ehkä hieman abstraktissa opetuksessa piilee totuuden siemen, mistä nuoriso voi ottaa oppia. Taustat eivät tosiaankaan määrää kuka olet, vaan tekosi. Juuri tämä on yksi syy miksi pidän Damienistä Robinina. Hänellä on synkkä tausta, mutta hän itse on päättänyt olla hyvä. Ja nyt, hyvät kansalaiset, Damien näytti nämä tekonsa. Hän kuoli saappaat jalassa muiden puolesta. Se jos jokin on hyvää tarinan kerrontaa, vaikken minä ajatuksena pidäkään sarjakuvahahmon kuolemasta.

Olen puhunut.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2013 klo 22:52:18 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #172 : 28.02.2013 klo 22:23:09 »
Joo, koitetaan olla kiroilematta...huh huh.
Mutta kyllä Darth Mika aika pahan pisti.
Kaikesta saa toki tykätä, mutta kaikkea ei kannata kertoa yleisellä foorumilla.
Ainakaan tuolla tavoin. Tässähän pumppu pettää.  :D
Ettei vain ole niin, että Riddlekin salaisesti pitää näistä 90-luvun Batmaneista.
Olen itse tainnut käydä  kattomassa noi Bristolissa ensi-illassa.
No ei viitsi kiusata enempää. Oikeastaan piti sanoa tossa alkuperäisessä viestissä, että nautin Robinin ulkonäöstä enemmän tuossa 1997-leffaversiossa, kuin tommosesta nykyajan vesipää-kääpiöstä. Eli nautintoni on ihan kosmeettinen, ei siis elokuvan sisällöllinen. Voisi myös nyky-Batmanille kertoa, että lapsityövoiman käyttö on kiellettyä länsimaissa. Niin jos tuo kääpiö-Robin on tosiaan vain 10-vuotias. Eikös sen ikäiset pitäisi olla koulussa eikä hillumassa kevlarissa pitkin pimeitä katuja.
Nyt saamme taas lukea Riddlen kirouksia. Olen tänään näköjään Jokerimaisella tuulella.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #173 : 28.02.2013 klo 22:37:51 »
Robinin ulkonäöstä enemmän tuossa 1997-leffaversiossa, kuin tommosesta nykyajan vesipää-kääpiöstä. Eli nautintoni on ihan kosmeettinen, ei siis elokuvan sisällöllinen. Voisi myös nyky-Batmanille kertoa, että lapsityövoiman käyttö on kiellettyä länsimaissa. Niin jos tuo kääpiö-Robin on tosiaan vain 10-vuotias. Eikös sen ikäiset pitäisi olla koulussa eikä hillumassa kevlarissa pitkin pimeitä katuja.
Nyt saamme taas lukea Riddlen kirouksia. Olen tänään näköjään Jokerimaisella tuulella.

Emme hetkeen: 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Batmaneissa oli sisällöllisesti paljonkin pielessä mutta ne sentään olivat yritys palauttaa hahmo siihen mitä se on 60-luvun Adam West roskasta.
Joskin ne viimeisimmät osat Schumacher-Goldsmanit olivat katsojien älykkyyttä aliarvioivia höttätapauksia, juoni oli korvauutu neonvaloilla ja väreillä ja yhäkin "sarjakuvaa paranneltiin" samoin kuin Burtonin pätkissä ollut Jokeri jne mikä ei tietenkään toiminut.
Tuli aikoinaan nähtyä ihan elävissä kuvissa ja tuttavapiiri sai kestää tuntejä jatkuvat vauhkoamiset siitä mikä oli pielessä.

Logiikkasi ontuu paitsi sarjakuvan historiallisessa kontekstissa siis siinä miksi näitä junioriapureita niihin kirjoitetaan, yksi on tarinallinen syy toinen myynnillinen(samaistuskohdemyytti) ja kolmas graafinen(lapsisidekick entisestään korostaa varsinaisen sankari mittakaavaa isommaksi) niin myös sarjakuvan sisällä:
se 10-vuotias on Batmanin poika, äitinsä on Talia Al-Ghul, kansainvälinen mystiikkaa haraastaja terrositirikollispäällikkö. Isoisänsä on Ra's Al-Ghul, useampaan kertaan kuollut ja jälleensyntynyt ekologinen terroristi joka johtaa salamurhaajamystikkojen veljeskuntaa.
Lapsella on ollut syntymästään saaka taistelijakoulustus ollakseen "perintönsä", molemmilta puolin arvoinen.

Damian Wayne on itsestäkin ollut mielenkiintoisin ja monisyisin Robin eikä vain verenperimänsä takia vaan koska enemmän kuin poikkeuksellisen vinoutunut perhetausta näkyy myös tämän ajatuksissa ja toiminnassa.

Tästä tosin voimme keskustella Batmanin omissa  säikeissä. Niitäkin on.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #174 : 28.02.2013 klo 23:09:55 »
En voi vain itselleni mitään. Pidän noista hauskoista 60-luvun Batmaneista. Kyllä nää nyky-batmanitkin on ihan katottavia. En ole tutustunut siihen sarjakuvaan niin hirveesti ja nykyisiä en ole lukenut yhtäkään. Mutta kun näin ton kuvan nykyisestä Robinista niin se näytti ihan kamalalta. Paljon on muuttunut niistä ajoista kun luin batmaneja...15 vuotta sitten vai onko enemmänkin. Sattui vain uutinen Robinin kuolemasta silmiini ja päätin mainita asiasta. Eniten minua on kuvottanut yksi toinen kuolema...

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #175 : 01.03.2013 klo 05:45:24 »
Ettei vain ole niin, että Riddlekin salaisesti pitää näistä 90-luvun Batmaneista.
Olen itse tainnut käydä  kattomassa noi Bristolissa ensi-illassa.
No ei viitsi kiusata enempää. Oikeastaan piti sanoa tossa alkuperäisessä viestissä, että nautin Robinin ulkonäöstä enemmän tuossa 1997-leffaversiossa, kuin tommosesta nykyajan vesipää-kääpiöstä. Eli nautintoni on ihan kosmeettinen, ei siis elokuvan sisällöllinen.

Pidän Batman Returnsistä koska se ymmärtää Batmanin ajatuksen parhaiten, eikä yritä tehdä siitä thrilleriä niin kuin Nolan.

Kosmeettinen...siis...pidätkö sinä batassejä ja batnipplesejä jotenkin...en edes uskalla sanoa lasten kuullen.

Emme hetkeen: 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Batmaneissa oli sisällöllisesti paljonkin pielessä mutta ne sentään olivat yritys palauttaa hahmo siihen mitä se on 60-luvun Adam West roskasta.

Ei, ne eivät olleet yritys. Tai ainakaan Batman Returns ei ollut yritys. Se oli onnistuminen. Niin monella tasolla ettet pysty edes käsittämään sitä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #176 : 01.03.2013 klo 07:03:02 »
Kosmeettinen...siis...pidätkö sinä batassejä ja batnipplesejä jotenkin...en edes uskalla sanoa lasten kuullen.
Hitto kun kaikki otetaan niin kirjaimellisesti.
Toi lapsi-Robin näyttää omituiselta, hirveeltä, huonosti piirretyltä. Tietysti tuo on sarjakuva ja ei pitäisi verrata sitä tuohon elokuvaan. Mutta elokuvassa Robin näyttää katu-uskottavammalta. Olkoot sitten tuo ipana-Robin kuinka hirveä tappokone tai minkä sukulainen tahansa. Vanhaan hyvään aikaan en muista, että 10-vuotiaista oltaisiin tehty supersankareita, jotka mättävät konnia turpaan. Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta tuon ikäiset kyllä kuuluis kouluun, eikä tapplemaan henkensä edestä. Tuohan on kylläkin piirtäjien ja käsiksen tekijöiden syy, kun ovat tommoisia piirtäneet.
Toi 60-luvun Batman on semmoinen, jota aina yhdessä kateltiin mun broidin kanssa. Taisi tulla kolmoskanavalta. En ole niin vanha, että olisin nähnyt ton TV-sarjan 60-luvulla. Naurettiin broidin kanssa aivan naurettaville konnille. Siis olihan se b-luokkaa mutta jotenkin niin järettömällä tavalla, että siitä ei osannut kuin pitää. Ehkä mulla on huono maku ja tossa hieman nostalgian nostaa päätään. En kyllä ole nähnyt vähään aikaan.
Aikanaan mm. Ritari Ässä oli kova juttu, kun olin ala-asteella. Katoin uusintoina noi jokunen aika sitten ja huomasin, että nehän oli aivan hirveitä. Sama voi myös käydä myös Batman Tv-sarjan kohdalla.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #177 : 01.03.2013 klo 12:10:40 »
Näin kerran unta että Disney tappoi Seitsemän kääpiötä pois sarjakuvista ja siitä nousi kohu.

Lumikin paha äitipuolikin on palannut piinaamaan tätä ja kääpiöitä. Tämä paljastui Scarpan kynäilemässä tarinassa, joka nähtiin meilläkin Roope-sedässä 12/1989.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #178 : 01.03.2013 klo 20:20:07 »
Aika moni sankari/roisto on heittänyt veivinsä yhteenotossa eli siinä suhteessa oli normaalikuolema.

Nyt sitten odotetaan tuleeko Battis Incciin (ja muihin Battiksiin myöhemmin) uusi Robin vai herätetäänkö Damian jotenkin henkiin.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #179 : 02.03.2013 klo 20:58:37 »
Magnetokin on julistettu kuolleeksi muutamaan otteeseen mutta vielä ei ole yksikään kerta ollut lopullinen.

Spot on taasen urakoinut kunnolla kuolleista heräämisissä ottaen huomioon hän ei ole mikään a-luokan superroisto.