Author Topic: Pieniä askelia ihmiskunnalle  (Read 3919 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paviaanineiti

• Jäsen
Pieniä askelia ihmiskunnalle
« on: 25.01.2005 klo 23:49:47 »
..Elikkäs! Terviäiset kaikenmaailman isoille ja pienille paikan tallaajille. Satuin tänne erään hyvin ystävällisen herrasihmisen pyynnöstä, ja sen koreampia esitelmöintipuheita ajattelin tutustututtaa kansalaiset ennemmin vaikka sitten kuvanpahkuroihini. Nehän puhuu enemmän kun tuhat sanaa.

http://www.deviantart.com/view/14491983/
Otetaan nyt vaikka tuo palanen esitelmöitäväksi. Sarjakuviahan tämäkin nuppi rustailee oikein pyöreänä innosta ja tuollaista pitkäjuonisempaa sarjakuvaa olen netissä juuri lähtenyt veivaamaan. Englannin kielellä (ja kovin köykäsellä sellasella) tosin on turinat mutta liekö tuo haittaavan.  Jos jotakuta alkaa kiinnostamaan meininki niin tuosta linkistä löytää ikonia klikkaamalla DeviantArt-galleriaani missä on jotain informaationtapaista ja lisää sivuja.

Ja oikein mielettömän kiitollisena otan vastaan kritiikkiä tai kommentteja, jos joltain sellasia herahtaa. Näin! Ja kiitos etukäteen.  :)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re: Pieniä askelia ihmiskunnalle
« Reply #1 on: 26.01.2005 klo 01:35:55 »
Hoi!

Hyvännäköistä jälkeä todellakin! Hahmot oikein hienoja ja pysyvät mukavasti samannäköisinä ruudusta toiseen. Hiukan haparointia puhekuplituksessa ja taustoja olisin kaivannut, jotta tapahtumien miljöö olisi selvinnyt. Teksteihin en ehtinyt paneutua, kun pitää päästä nukkumaan. Kyllä sinä osaat Miss Paviaani!

Ps. Poistin tuplaviestisi.

8)

tertsi

• Guest
« Reply #2 on: 26.01.2005 klo 01:43:30 »
Ja nyt vain osallistumaan Pelasta maailma -supersankaritempaukseemme!!!

Jouni Ahola

• Jäsen
« Reply #3 on: 26.01.2005 klo 03:28:51 »
Hienoa! Pää tyhjeni juuri sanoista (niin voi käydä puoli neljältä aamulla), mutta silti, teretulemast tännekin! Olet täydellinen lisäys kirjavaan joukkoomme... :) Mutta ole varovainen kuinka paljon esittelet noita sarjakuviasi ettei ala alemmuuskompleksia esiintymään täällä. ;D

Tuosta Metallia-sarjan alusta ei voi sanoa kuin että huh.. Jos vain kokeilisit muitakin neniä hahmoille niin olisi täydellinen. ;)

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Reply #4 on: 26.01.2005 klo 11:24:49 »
Moi! Sulla on hieno, persoonallinen tapa piirtää ihmisiä. Älä hävitä sitä.

Voisit ehkä kokeilla piirtää eri näköisiä kasvoja, nyt ne ovat kaikilla on aika saman tyyppiset -- vaikka mikäpä minä olen tästä puhumaan, kun itselläni on tasan kolme tapaa piirtää kasvot tavalla, jonka osaan edes jotenkuten toistaa ruudusta toiseen.

Lisäksi jäin ehkä kaipaamaan vähän lisää ja tarkempia taustoja kuviin. Joka ruudussa sellaista ei tarvita, mutta hahmot olisi tärkeää kuitenkin sitoa välillä ympäristöönsä. Olen muutenkin huomaavinani, että keskityt ihmisten piirtämiseen muun kustannuksella. Omasta takaa tuttu ongelma.

Toivottavasti et lannistu näistä harrastelijan huomioista.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #5 on: 26.01.2005 klo 11:45:48 »
Vallan mainiota sarjakuvaa!
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #6 on: 26.01.2005 klo 12:18:55 »
Oikein mukavannäköistä jälkeä. Värityskin sopii hyvin viivaan.
Ainoa, mitä jäin kaipaamaan on taustat. Ne on niin epämääräisiä, että on mahdoton hahmottaa aluetta tai edes sitä, ollaanko ulkona vai sisällä (aluksi ajattelin, että ulkona, kun ekassa ruudussa mies kasaa kaukoputkea, mutta kahdessa viimeisessä ruudussa näyttäisi olevan jotain seinäntapaista).
Tekstauskaan ei ihan istu tyyliin...
Mutta muuten oikein onnistunut. Oot onnistunu saamaan kovin ohuesta viivasta hyvän ja elävän näköistä. Ja ihmisten kasvoissa on persoonaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Reply #7 on: 26.01.2005 klo 19:24:47 »
Hoi .. ja huh! Ja welkåmmen apinataloon. Uutta verta aktivoimaan meitä harmaapartaisia ..

Niin ja HUH? 14 vai? .. Hyvin kehittynyttä ja mielyttävää on toi tyylisi vaikka kaipaisin minäkin jotenkin enempää taustoihin. Ja ehkä typologiallista vaihtelua, joo. Enempi omaeräisyyksiä naamaverkkiin, muuten tuo puolirujous on vaan viehättävää.

Maalauksesi on kanssa hienoja .. pelikaani ja inkkari, heh .. tarunomaista kuvitusta.

-- j --
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hanna

• Jäsen
« Reply #8 on: 26.01.2005 klo 19:53:00 »
Teretulemast!
Minäkin liityn ylistyskuoroon ja ihmettelen vielä, että jo 14-vuotiaana olet onnistunut kehittämään selkeästi oman tyylisi. Metallia-sarjiksen kansilehti oli aivan erityisen tyylikäs pilvineen kaikkineen. Jatka samaa rataa!

Täytyy myös kritiikissä yhtyä muihin kvaakkilaisiin: enemmän huomiota taustoihin, jotta ruuduista löytyisi enemmän katseltavaa. Voisit myös treenata useammanlaisia kasvoja, nyt ne ovat mielenkiintoisuudestaan huolimatta aika samasta puusta veistettyjä.

Muuten, tosi hilpeä se kuva josta olet tuon avatarisikin tehnyt!
Klik klik --> Sarjisblogini

tertsi

• Guest
« Reply #9 on: 26.01.2005 klo 20:02:42 »
Tuo avatarkuva(siis se iso, kokokuva juoksevasta tytöstä) on MAHTAVA. Värit, kaikki!
Toivottavasti pääset taidekouluun ja alalle! Siis jos ala kiinnostaa.

Sarjakuvissa häiritsee taustojen puute. Muuten kehityskelpoista kamaa.

Mycky bra!

paviaanineiti

• Jäsen
« Reply #10 on: 26.01.2005 klo 20:10:21 »
Kiitos kiitos kauhiasti! Oikein asiallisen mukavaa kritiikkiä täältä saakin, olen iloinen. Ja kiitos yhtä kaikki kehuistakin, toivottavasti ei tällä nouse mitään eritettä päähän..

Taustojen puute on tosiaan.. tosiasia. Kun itseni olen siinä hommassa surkeaksi todennut ja sitten sellaisen älynväläyksen saanut että jos ne jättää pois, ei ala itse katsomaan niiden takia kieroon.
..Tosin, huonoksi osoittautui tuokin tempaisu. Mutta nyt kauttaaltaan valmista on vaan tuo, - olikohan prologi nyt oikea nimi sille.. Alkunäytös. Se.
Ja itse tarinaanhan sitten voi koittaa korjata näitä puutteita, niinhän?  :D
(.. Muuten! Jos joku tietää esimerkiksi jotain käteviä vinkkejä tai vaikka kokonaisia sivustoja käsitellen juuri taustojen tekoa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen tällaisesta informaatiosta. Vaikka se kaikista paras tapa oppia onkin harjotella asiaa itsenään, tokkopa pienet vinkit satuttaisi.)

Toinen mistä useimmat puhuivat on tosiaan varsin väritön kasti kasvonpiirteitä.
= asia jota koitan korjata niin hyvin kuin omilla taidoilla pystyy. Suurin osa tarinan hahmoista kuitenkin ovat jo niin vanhoja ja kauan mielessä viipyneitä että itse piirrekarttoja en kovin mieluusti kuitenkaan ala vaihtamaan.. Mutta tarinan edetessä tulee vielä niin hirveä määrä kansoitusta mukaan että toivottavasti sinne mahtuu pari originaalimpaa lättyä. *virnistää*

Olen kuitenkin pyrkinyt korostamaan jokaisen hahmon omia piirteitä ja tarkemmin kuvia tutkiessa toivottavasti niitä sitten huomaakin..

No tulipas tästä pitkä teksti.  Pääpointtina kuitenkin iso ja pulska kiitos kaikille, arvostan!

Luikuri

• Jäsen
« Reply #11 on: 27.01.2005 klo 15:48:25 »
Tervetuloa joukkoon vain. Sarjakuvasi oli komeaa luettavaa ja piirrostyylisi persoonallinen mutta selkeä. Ekonomistqa värinkäyttöä ja mielenkiintoista viivan käyttämättömyyttäkin..

ja ne taustat joo...
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

O.K.

• Jäsen
« Reply #12 on: 29.01.2005 klo 03:24:06 »
Nyt kyllä käy vähän kateeksi. 14 ?

No, taustoista en sano mitään. (Minäkin inhoan taustojen tekoa.) Samanlaiset kasvojen rakennuspalikat eivät nekään  vielä muutaman henkilön kesken häirinneet. Muista tosiaan varoa, ettei koko kansa näytä ihan samalta. Mielenkiinnolla kuitenkin odotan millaisen ilmaisuvoiman saat hahmoihin; toivon jatkossa näkeväni hyvän ilmepaletin, kun tyylisi on noinkin kehittynyt. Fontista en erityisemmin pitänyt, se etäyttää. Monokromaattinen väripaletti puolestaan on karkkia miun silmille, mutta pikkuisen voisi enemmän olla kontrastia.

No, siinä mitä päällimmäisenä putkahti mieleeni.
Edelleen käy vähän kateeksi. 14...

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Reply #13 on: 29.01.2005 klo 10:14:35 »
OK sen sanoi hyvin. Itkeä tässä pitäisi. 14 vuotiaana minä piirtelin vielä kaksiulottelisia trikoosankareita. ;D
Tausta ongelmaan hyvä apu ainakin minun
mielestäni on ruutujen tiivistäminen, tietynlainen sommittelu,jossa ei tule häiritsevän tyhjän tuntua ja paksua mustan käyttöä. Tosin tämä viimeinen ei taida sinua auttaa,kun teet niin ohutta viivaa.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Reply #14 on: 30.01.2005 klo 20:16:31 »
Hyvin astuttu, Paviaanineiti.

Joku taisi hieman narista Paven nenistä. Mun tekisi mieli puolustaa niitä. Niissä näyttäs olevan kumminkin anatomiaa pohjana. Niinkuin koko ihmishahmoissa. Eli yritän sanoa, että siinä on piirretty nenää eikä nenän symbolia. Tyyliteltynä tietty.

Tolla asenteella kun jatkaa, niin hyvä tulee. Kun nyt jo tulee hyvää.

Maailmaa tarttee - jo ihan kosmisen tasapainon vuoksi - vastapainoa olemattomiin tyylitellyille manga-nenille.  ;)