.. Tuolla evästyksellä on aika pelottavaa lähteä mukaan ..
Niin millä? .. E-hei, äläs nyt ymmärrä väärin, Markku .. jos nyt olin epäselvä.
Omia mielipiteitähän noi vaan oli.
Nimittäin .. kilpailussa on
mielestäni (ehkä liikaa) suosittu
jo ammattitaitoisia ja julkaistuiksi päässeitä tekijöitä. (Kaksistaan Tikkanen, Kovács ja muitakin löytyy)
Tästäkin voidaan olla montaa mieltä mutta jos suuri osa palkituista jo löytyy Sarjakuvan-tekijöiden tai Kupla ry.n matrikkeleista niin mitä se on .. sisäpiirin kilpailua? Saattaa olla ihan omaa turhaantumaani tai närkästymistäni mutta mielestäni kaikkien ´ammattilaisten´ ei ehkä välttämättä tarvisi osallistua joka vuosi Kemiin .. onhan heillä työnsaraa kai muutenkin?
Tai sitten olen käsittänyt asian täysin väärin, kilpailu ei olekkaan olemassa että sillä ehkä etsittäisiin esiin uusia kykyjä tai lupaavia lahjakkuuksia? Vaan mennäänkin jengillä Kemiin rymyään ja ryyppäämään ja taputteleen toisiaan selkää .. häh? ´Sä voitit taas? Joo .. heh heh .. ´
Mutta, tässä onkin taasen pienenä ristiriitana se että kilpailu onkin pohjoismainen. Ja kuitenkin harva voittajista tai oikeammin, palkituista on ollut vasta-alkajia. (J Solheim, D Ahlgren, K Larsson jne.) Mutta mutta, enpä minä maalaisjärjelläni tuosta kumminkaan viisastu. Kuinka valitaan tai ketkä valitaan. Koska työt jätetään siltikin jollain nimimerkillä.
Jos, niinkö tertsi kirjoitti, Kemi on saanut ´taiteellisen´ leiman eikös silloin olla eksytty hiukan hakoteille? Eihän elitismi tuo sarjakuville lisää lukijoita. Eikös se myös sisälly jotenkin kilpailun henkeen. Lukijoiden ja lukemisen innostaminen?
Parasta olisi tietenkin saada tietoa ensikätisesti tuomariraatilaisilta. hr. Porkola ei varmaan suostuisi kyselyyn vastaamaan. Mutta jos näilä palstoilla sattuu lymyileen joku, kuka on ollut mukana, antakoon hän mielipiteensä.
Tähdennän vielä, ylläoleva on edelleen henkilökohtaisia mielipiteitäni. Heittäkää herjoilla tai kivillä jos haluttaa. Mutta mielummin saatte ilmiantaa mielipiteitä.
Ja Markku, sassiin siitä piirtämään ja osallistumaan. Ei sitä ikinä saa antaa periksi .. ei Lottokaan tuo voittoa jos ei oo arpaa.
No, en tiedä oliko tässä mitään järkeä edes .. olkoon nyt.
-- j --