Kirjoittaja Aihe: Haikaralaivue / Ilmojen Haukat  (Luettu 117552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sigma

• Jäsen
Vs: Haikaralaivue / Ilmojen Haukat
« Vastaus #240 : 07.04.2013 klo 10:55:42 »
...

Tangyun tekemä palavan koneen laskuun tuonti vastoin lennonjohtajan hyppykomentoa, on tuttua myös suomessa.....

Kivaa tietoa Mirageista, KIP! Menee off-topic, mutta voitko tarkentaa, kun en finskiaviazuuniakaan niin hyvin tunne (ja ehkä muillekin)...
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

Kumara

• Jäsen
« Vastaus #241 : 07.04.2013 klo 11:00:03 »
Luettu ja hyvää seikkailusarjakuvaahan tämä on.
Kaiholla muistelen aikoja ennen Berliinin muurin hajoittamista.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #242 : 03.07.2013 klo 20:45:30 »
No niin!

Tänään lähti suomennos kohti julkaisukoneistoa, joka vääjäämättömän vastustamattomasti vielä jonain päivänä puskee toisesta päästään ulos Tanguy&Laverdure -alpparin Miraget Välimerellä. Kansainvälistä intriigiä sekä kauppa-ja teollisuusjuonittelua tiedossa!

Tuohan tapahtuu 1960-luvun alkupuolen paikkeilla, kun Israelin Mirage-kaupat olivat just käynnissä (alppari julkaistiin 1965). Maailma oli totisesti erilainen, kun en ollut vielä syntynyt ja saanut kaikkea muuttumaan.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #243 : 03.07.2013 klo 22:03:58 »
Viikon paras uutinen!

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #244 : 11.09.2013 klo 00:51:42 »
Onkos ilmestymistahti tihentynyt, kun vitonen on jo kuulemma kaupoissa !

No ainakin minulle sanottiin, että kyllä sitä seuraavaa saa jo alkaa kääntää. Se on ilo.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #245 : 11.09.2013 klo 12:51:58 »
Mutta tarinat mielestäni paranevat heti U:n jälkeisissä albumeissa.

Minun mielestäni kuvitus ei.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #246 : 11.09.2013 klo 13:03:29 »
Jijé hakkaa Uderzon 6-0. Mielestäni.  >:D

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #247 : 11.09.2013 klo 17:49:34 »
Onhan noissa kaikissa suomennetuissa tarinoissa jonkin verran tuota slapstikkiä mukana.

Hienoja uutisia kun jatkollekin näytetään vihreää valoa samoin tein edellisen ilmestyttyä!

Sigma

• Jäsen
« Vastaus #248 : 17.09.2013 klo 17:25:55 »
Miraget Välimerellä on kyllä kelpo vastinetta rahalle. Laverduren kohellukset eivät tällä kertaa ole liikaa esillä - niin no, Tanguyn yltiöherooisuus sitäkin enemmän. Lentokohtauksissa on kivasti tehoja, ja käännös toimii hyvin. Ja konnat on tosi konnia, joten sekin osasto on kunnossa.
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #249 : 09.10.2013 klo 20:53:57 »
Hubinonin taidetta etsiessä törmäsin tämmöisiin, Johnny Hallydayn Haikaralaivue-levytyksiin!

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #250 : 10.10.2013 klo 00:59:31 »
Hubinonin taidetta etsiessä törmäsin tämmöisiin, Johnny Hallydayn Haikaralaivue-levytyksiin!

"Les chevaliers du cieeeeeel! Dans le bruit de tonneeeerre!!!" Täyttä kultaa ja viihdemusiikin hohtavaa helmeä.

Olen jo vuosia yrittänyt kytätä, milloin tuon vanhan tv-sarjan dvd-boksi tulisi jossain myyntiin järkihinnalla, mutta ranskalaispainokset lienevät niin pieniä, ettei niitä ole missään jäännösvarastossakaan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #251 : 10.10.2013 klo 17:58:25 »
"Les chevaliers du cieeeeeel! Dans le bruit de tonneeeerre!!!" Täyttä kultaa ja viihdemusiikin hohtavaa helmeä.

Olen jo vuosia yrittänyt kytätä, milloin tuon vanhan tv-sarjan dvd-boksi tulisi jossain myyntiin järkihinnalla, mutta ranskalaispainokset lienevät niin pieniä, ettei niitä ole missään jäännösvarastossakaan.

Jopas, tuo tunnusbiisi löytyi Spotifyista, EP-levyjä valitettavasti ei.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #252 : 15.10.2013 klo 16:05:05 »
Sain nyt luettua uusimman Haikaralaivueen. Ikävästi etenkin 1 ja 3 sivuilla viivojen kohdistuksessa oli tapahtunut jotain kummaa. Eli oli muutamassa ruudussa viivat kahteen kertaan ja ne loivat tärähtäneen kuvan efektin (kun en nyt parempaakaan sanaa keksi...). Vertasin ykköspainokseen, ja siinä vikaa ei ollut. Onko muilla samaa vikaa vai onko kyseesä vain minun kappaleeni? Katsokaa etenkin ykkössivun ylintä ja alinta riviä.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #253 : 15.10.2013 klo 17:00:48 »
... Onko muilla samaa vikaa vai onko kyseesä vain minun kappaleeni? Katsokaa etenkin ykkössivun ylintä ja alinta riviä.

Näkyy olevan sama tärähdys minunkin alpparissani. Käännökseen käyttämässäni ranskalaisessa painoksessa ei noita häikkiä löydy, siis vika on tullut tässä uusimmassa painovaiheessa. Harmi.

Itse vielä muistaakseni näin kirjapainon pdf-vedokset, mutta enhän minä katsonut sieltä siinä vaiheessa muuta kuin tekstejä.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #254 : 15.10.2013 klo 20:26:44 »
No, ei tuo iso vika loppujen lopuksi ole. Kyse on muutamasta ruudusta sivujen ylä- ja alalaidoissa. Ajattelin vaan, että jos vikaa on vain minun kappaleessani, niin olisin ehkä harkinnut reklamointia.