Ääh .. tääkin topic menee taas ihan väkisinkin ojanpohjaan. Tästä kuitenkin nyt näin, siirtäköön ylläpito tän sopivampaan säikeeseen ..
Minkätakia täälä on tullut semmoinen henki (joidenkien uudempien jäsenien myötä) että jos ei jostakin pidetä, se mollataan mukamas puolivitsikkäästi ironialla ns. paskaksi. Ja jos siitä huomautetaan että on vähän aiheetonta parjata jos ei osaa antaa myös rakentavaa kritiikkiä niin silloin tulee huomauttajaa heti lättyyn!? Miksi on tarvetta välttämättä provosoida?
Ja kertokaapa myös meille jotka ovat olleet täälä foorumilla hiukan kauemmin (monet päälle vuoden) ja lähetelleet noin 200 –2000 viestiä per nuppi, mitä olemme tehneet väärin? Koska ´me´ ilmeisesti olemme osanneet olla sovussa ja pystyneet keskusteleen ties mistä vain. (Katso esim. Uskonto-Ateismi- keskustelua). Ne jotka lähettelevät kuviansa tänne, niistä annetaan ja otetaan kritiikkiä ihan sovussa. Ei ole tietääkseni syntynyt mitään sanaharkkaa menneen vuoden aikana ..
Muuta kuin nyt! Noin viimeisien parin kuukauden aikana. Missä on vika?
Toisten teoksia (tai tekemisien puuttellisuuksia) tietenkään ei ole tarpeellista kehua jos ei löydä (mielestään) kehumisen aihetta!! Mutta ainainen kritisointi toisten töistä sanookin enemmän sen kirjoittajasta, ei itse kys. olevasta kuvasta .. Ja kuitenkin sitten itse (niin no, sorrun yleistämiseen) varmaankin haluttaisi saada joku sana kehuja omistaan.
En esim. pidä itse mangasta mutta eihän mulla ole silti aihetta mennä vaahtoamaan manga-topikeissa ja haukkua ihmisiä ääliöiksi tai heidän piiroksiaan surkeiksi sutuiksi. En myös pidä trikoosankareista. En siten myöskään kommentoi sitä osiota.
Tarvisi edes joskus ottaa järki käteen ja ajatella .. jos kirjoitan näin tai noin, miten se vaikuttaa sen lukijaan / tekijään? Siis, onko esim. kritiikkini selväkäsitteistä ja oleista vai johtuuko että kirjoitan kun joku ihan muu asia vituttaa?
Ja jos haluaa jostain syystä foorumeilla pelkästään provosoida ja häiriköidä, niin tämä on tosiaankin siihen väärä paikka!
-- j --