Ohhoh mikä meininki täällä!
Selvästi tökkäsin eräitä herkkään kohtaan kun rohkenin mennä esittämään (naisena) mielipiteitä/kritiikkiä (miehen tekemästä) sarjakuvasta. Onneksi muut fiksut ovat jo esittäneet tärkeimmät pointit. Näihin lisäisin vielä:
a) Kriitikon ei tarvitse itse osata tehdä sitä, mitä kritisoi. Esim. musiikkikriitikon ei itse tarvitse osata laulaa/tehdä musiikkia. Hänen ei myöskään ole pakko näin tehdä ts. mielipiteiden esittämisen oikeus ei edellytä, että itse yrittää tehdä saman asian (paremmin). Kysy vaikka Harri Römpötiltä.
b) Feminismi on sitä, että ihmisestä olis sillai kivaa, että miehet ja naiset olisivat tasa-arvoisia ja voisivat elää maailmassa, jossa se, että sattuu olemaan nainen (tai mies) ei tarkoita automaattisesti sitä, ettei saa esittää mielipidettään miesten (tai naisten) tekemistä sarjakuvista. Minä olen feministi. Olkaa hyvä & Kiitos.
Yleistin ihan mukavasti omassa kommentissani aikaisemmin mutta negatiiviseksi "vinkunaksi" mielipiteitäni on ihan turha leimata. Moisella vähättelyllä on vähän liian helppoa tyrmätä toinen.

Antti Vainio siis koki mielipiteeni hyökkäyksenä koko miessukupuolta ja näin myös Anttia kohtaan. Antti: Aika helpolla säikähdät, kun joku esittää (perustellun) arvionsa sarjakuvasta. Huom! Ei siis Antin omasta, vaan ihan toisen ihmisen tekemästä sarjakuvasta. Ainoa yhteys näiden kahden välillä on, että molemmat ovat miehiä. Sinulla on kuitenkin oikeus vapaassa demokratiassa mielipiteeseesi enkä toki mene kutsumaan sitä sovinistiröhkinäksi!

Blacksadista (ettei taas pääse unohtumaan): Huippua että Blacksad tulee suomeksi. Täytyy tunnustaa että itse vielä Arktisella töissä ollessani tuin hanketta sataprosenttisesti... Olin jo ihan stressissä, että menee ohariksi. Tuhat pistettä Vesalle, että sait kustannussopimuksen läpi!!! Hyvä Vesa!!!
Heitän pyyhkeen kehään Suomen sarjakuvamarkkinoiden osalta, jolle tämä mestarisarjakuva myy! Muistakaa sitten ostaa!!! Jossei tämä niin ei sitten mikään... (Muuten tulee turhauma)