Author Topic: Parhaat animaatioleffat?  (Read 44169 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
Re:Parhaat animaatioleffat?
« Reply #45 on: 23.12.2003 klo 15:30:01 »
Laputa Castle in the Sky

Jotain suurta

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #46 on: 25.12.2003 klo 22:23:52 »
Shrekkiä on tullut tahkottua toistakymmentä kertaa. Loppu on tylsä, mutta siihen asti, kun prinsessa tapaa Lord Farquadin, se on eri hyvä ja jaksaa naurattaa uudestaan ja uudestaan.

Mieleeni muistuu ikivanha Taru sormusten herrasta animaatio, joka valitettavasti loppui kesken. Toista osaa ei syystä tai toisesta koskaan tehty. Se oli hieno.

Nick Parkin tuotanto on todella upeaa. Minulla on kaikki Wallace & Gromitit, sekä kananlento nauhalla.

Paljon on hienosti tehtyjä elokuvia, mutta harvat onnistuvat todella koskettamaan...

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Reply #47 on: 04.01.2004 klo 23:47:15 »
Kattos, täällä on tämmöinenkin ketju... En jaksanut lukea kokonaan alusta loppuun, mutta teen tiettäväksi, että minä itse olen armoitettu Disney-friikki, joka EN ole erityisen kiinnostunut Aku Ankka -sarjakuvista. Tämä yhtälö on Suomen kaltaisessa Aku Ankka -maassa jokseenkin mahdoton

Disney-animaatioiden nykytilanne on surullinen, mutta jaksan uskoa (tai ainakin toivoa) että tulevaisuudessa voisi taas uusi kukoistus alkaa. Jos ei Disney-yhtiön hoivissa, niin edes jossain.

Suosikkielokuviani en listaa... Sanotaan vaikka että Disney-animaatiot kaikilta vuosikymmeniltä (lukuunottamatta useimpia 70- ja 80-luvun tuotoksia) uppoavat meikäläiseen. Kuitenkaan vaikka 40-luvun ja 90-luvun jälkeä ei voi vertailla toisiinsa, niin kaukana ovat lähtökohdat toisistaan. Vanhoja lyhytelokuvia arvostan siinä missä pitkiä elokuviakin.

Sitten irrallisia mielipiteitä joistakin ei-Disney-animaatiosta

Pixarin animaatiot ovat olleet ihan mukavia, vaikka 2d jyrääkin 3d:n visuaalisesti mennen tullen.

Driimwörksiltä tuli jotain ihan kivaakin, harmi vaan kun ajoivat alas koko perinteisen animaation.

Shrek oli myös pettymys. Ihmiset väittivät, että tässä irvaillaan Disneyä jotenkin kovallakin kädellä, mutta minulta jäi koko asia huomaamatta. Mikähän minussa on vikana??

Jaappanilaiset animatsioonit eivät koskaan ole nauttineet ymmärrystäni. Ainakaan piirrostyyli. Olen katsonut telkkarisarjoja, ja joka kerta ne lyövät minut ällikällä. Siksi katsoinkin aikoinaan Pokemonejakin melko pitkään, kunnes olin liian turtunut jatsityylin käsittämättömyyksiin. Sailor Moon oli onneksi vielä omituisempaa..

Mutta mitä elokuviin tulee, niin vaikkapa Chihiro oli niin hyvä, että meinaan ostaa sen omaan DVD-kokoelmaani... vielä joskus, jahka se tulee alennukseen ;) Ja muitakin Miyazakin tuotoksia olen katsellut ja piirrostyylistä huolimatta pitänyt. Parhaan Animaation Åskar olisi kyllä kuitenkin kuulunut Lilo&Stitchille, tykkään ma.

Vanhoista lyhäreistä ma en oikein muista perusta, kun Disneyn. Väiski Vemmelsääret, Tex Averyn aikaansaannokst ja muut ovat liian metelöiviä, itseään toistavia ja oivaltamattomia makuuni...

Aah, joo Wallace & Gromit -pätkistä pidän valtavasti, mutta Kananlento jäi yhteen katselukertaan, kun Steven Spielbergin taikasormi meni sorkkimaan siihen typeriä elementtejä.

Olisikohan jo aika lopettaa tämän viestin kasaus. Kyllä te varmaan vähemmästäkin uskotte, että olen vinksahtanut.

miharu-san

• Jäsen
« Reply #48 on: 07.09.2004 klo 20:59:27 »
eeh.. ^^;

1. Ginga Nagareboshi Gin (Hopeanuoli)
- kiva animetyyli.. ja voi, se musiikki.  :-*

2. Spirited Away (Henkien Kätkemä)
- kiva animetyyli myös.

3. Leijonakuningas
- pidän siitä.

4. Pocahontas
- pidän siitä myös.

5. Kaunotar & Hirviö
- romanttinen..

Möhnäke

• Jäsen
« Reply #49 on: 07.09.2004 klo 22:01:17 »
Kärkeä..:

Ice Age
Lilo & Stich
Aladdin
Toy story 2
Tarzan (disneyn)
"Ei mielikuvituksessa ja todellisuudessa ole mitään eroa. Ei mielikuvituksessa ainakaan, todellisuudessa vain."

Hanna

• Jäsen
« Reply #50 on: 07.09.2004 klo 23:15:06 »
Ei missään järjestyksessä:
Lumikki ja 7 kääpiötä: uraauurtava ja sen lisäksi pirun hyvä. Kauniit värit. Siivouskohtaus kääpiöiden talossa sekä illallisen jälkeinen soitanta jaksavat hymyilyttää edelleenkin.
101 dalmatialaista, Pelastuspartio Bernard & Bianca, Robin Hood (lapsuuden sankarini) ja Disneyn kamalan surullisista nyyhkyanimaatioista Topi & Tessu, Dumbo sekä Bambi.
Aladdinista pidin myös yllättävän paljon; pullonhengen suomalainen dubbaus oli todella onnistunut (taisi olla Vesa-Matti Loiri…?)
Pieni merenneito: koskettava tarina ihan aitona alkuperäisenäkin, muttei tämä Disneyn versiointikaan mikään huono ole.
Toy Story 2: tämän voisin lukea ihan kaikkien elokuvien top 10-listalleni. Ykkönenkin oli mainio, mutta tässä kakkososassa päästeltiin oikein kunnolla menemään. Toinen toistaan hauskempia kohtauksia ja _uskomattoman_  aidon näköistä jälkeä. Lopputekstien ”kootut mokat”-osio oli piste iin päälle.
Wallace & Gromit: Väärät housut: se pingviini, se pingviini!
Kananlento: tätä piti mennä katsomaan oikein eläviin kuviin, ja se on jo harvinaista (käyn leffassa kerran vuodessa tai parissa). Mielettömästi yksityiskohtia, joita ei kaikkia ehdi edes ensimmäisellä katselukerralla rekisteröidä.

Animea en ole nähnyt ollenkaan, johtunee ihan omista pölyttyneistä ennakkoluuloistani animea ja mangaa kohtaan ::)  Henkien kätkemä on kyllä listalla odottamassa vuokrausta, joten on jotakin mistä lähteä alkuun. Samalla listalla on myös joitakin vanhoja Disney-klassikkoja kuten Tuhkimo, Prinsessa Ruusunen & Aristokatit.

Klik klik --> Sarjisblogini

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #51 on: 08.09.2004 klo 11:42:24 »
Itse kallistun japanin puolelle animaatioissa (ja oikeastaan muissakin elokuvissa). Länsimaista parasta antia ovat Wallace ja Gromit, sekä Nightmare Before Christmas.

Mutta Japanian puolelta lista näyttää tällaiselta:

Spirited Away
Princess Mononoke
Metropolis
Ghost in the Shell
Akira
Perfect Blue
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Reply #52 on: 08.09.2004 klo 16:27:14 »
"parhaat..."  :P

Mutta Enki Bilalin Immortel on ainakin hyvä. ;D 8) ;)
Also spracht Blau Tiger.

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #53 on: 08.09.2004 klo 17:49:02 »
Jos joku animaation ystävä ei ole vielä huomannut, niin Otomon Steamboy on tulossa R & A: aan.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
« Reply #54 on: 08.09.2004 klo 19:35:59 »
Beavis and Butthead do America,  ;D

Hanna

• Jäsen
« Reply #55 on: 08.09.2004 klo 19:57:01 »
Beavis and Butthead do America,  ;D

Jep, tää unohtu. Joitakin visuaalisesti tosi hienoja kohtia.
Klik klik --> Sarjisblogini

MarkZero

• Jäsen
« Reply #56 on: 08.09.2004 klo 21:28:53 »
Minunkin lempianimaationi ovat toistaiseksi ja toivottavasti myös tulevaisuudessa tulleet Ghibli-studiosta.
http://nausicaa.net/miyazaki/films/

Päivän lempijärjestys:
Laputa, Mononoke, Porco Rosso.

Muita suosikkeja, Kirikou - Michel Oselot. Aeon Flux sarja - Peter Chung. Tex Avery - Kaikki, ykkösenä Turussa näkemäni Blitzwolf.

Marko

Flikkis

• Guest
« Reply #57 on: 10.09.2004 klo 18:39:46 »
 Mun ehdottomat suosikit ovat:

Leijonakuningas 1 (osaan koko elokuvan ulkoa)

Monsterit OY (en ole vielä katsonut tarpeeksi usein, koska en vielä osaa kaikkia vuorosanoja ulkoa  ;D )

Täytyykin kattoa Mulan ja Herkules joku päivä.

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Reply #58 on: 13.09.2004 klo 14:15:03 »
Mun ehdottomat suosikit ovat:

Leijonakuningas 1 (osaan koko elokuvan ulkoa)

Äh! Leijonakuningas 3 on ainakin kolme kertaa parempi.

Tosin ykkösleffan tapahtumien tunteminen on ehdoton esitietovaatimus ennen kuin tätä leffaa saa katsoa ;D

"....onko se juusto joka lemuaa.....vai Pumbaa"
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Samperi

• Jäsen
« Reply #59 on: 13.09.2004 klo 15:07:24 »
Tehkää hyvät ihmiset itsellenne palvelus ja käykää katsomassa Steamboy, jos festareilta jää aikaa… no itse asiassa sen verran on pakko jäädä(!)

Uskottavia uskomattomia koneita.

Ai-jai.
Se mikä ei tapa,
sattuu niin samperisti.