Kirjoittaja Aihe: Willy Vandersteenin Anu&Antti-sarjakuvat  (Luettu 38684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
Willy Vandersteenin Anu&Antti-sarjakuvat
« : 28.11.2004 klo 12:47:43 »
Onko kukaan Kvaak:laisista tutustunut 80-luvulla ilmestyneeseen Willy Vandersteenin Anu&Antti sarjakuviin?
Itse olen jostakin perverssistä syystä tykästynyt noihin sarjiksiin hullun lailla. Vielä tänäkin päivänä täytyy divareissa tutkia sarjishyllyt tarkkaan läpi, josko löytyisi albumi jota ei vielä kokoelmissa ole.
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Willy Vandersteenin Anu&Antti-sarjakuvat
« Vastaus #1 : 28.11.2004 klo 13:21:05 »
Mulle tuli niitä tilattuna jonkin aikaa v. 1984-85. Tykkäsin kyllä. Ja varhaisimmat säilyneet omapiirtämät sarjakuvani on tehty noiden kansilehdille.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 28.11.2004 klo 13:34:37 »
Huomasin muuten että Anuja Antteja tehdään alkukielellä edelleen! Ehkä täytyy laajentaa keräily englanninkielisiin albumeihin tai on opeteltava flaamia  ;D

Saitti aiheesta: http://suskeenwiske.library.uu.nl/enghome.html
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #3 : 28.11.2004 klo 14:22:35 »
Jep, muistiinjääneimmät seikkailut olivat ehdottomasti Avaruuden robotit ja se-merirosvo-seikkailu-missä-ne-nuket-kasvoivat-oikeiksi. Olisikohan ollut ekat albumit. Ainakin minusta tuntui että loppua kohti albumit tuntuivat hiukkasen tusinatavaralle.

JR

• Jäsen
  • -
« Vastaus #4 : 28.11.2004 klo 18:48:32 »
Suomessa ilmestyi 61 Anu & Anttia 83-87. Myös minä nautin näistä sarjakuvista tilattuna. Koska olin tuohon aikaan vielä nuorehko, en voi olla varma mielikuvastani, mutta mielestäni A&A:n julkaisutapa oli jotenkin poikkeava. Muistan nähneeni kyseisiä alppareita varsin harvassa paikassa myynnissä, ei tainnut olla Rautakirjan levityksessä? Tilaaminen taisi olla ainoa tapa nauttia näistä, Koululainen-lehdenkö kautta niitä tilauskuponkeja löytyi vai mistä? Divareissakin ovat yllättävän harvinaisia (muutamaa numeroa lukuun ottamatta, lienee kyseessä joku esittelypainos).

Koikkalainen oli nautittava hahmo ja iskee vielä nykyäänkin.

sasi04

• Jäsen
« Vastaus #5 : 28.11.2004 klo 19:15:01 »
Jep, albumeja tilattiin minunkin kotona  isosiskolleni, itse en vielä -83 osannut lukea :) Heti kuusivuotiaasta lähtien albumit olivat minulla kovassa käytössä, useita albumeja meni hukkaan tai hajosi, sidontahan on noissa surkea.

Pari vuotta sitten löysin nipun kotoa varastosta ja aloin täydentää kokoelmaa. Nyt on kokoelma täynnä, pääosin löysin puuttuvat albumit Huuto.netistä. Divareiden tarjonta on surkea.

Olen lukenut koko kokoelman läpi uudelleen ja muistan usean albumin edelleen tosi tarkasti vaikka edellisestä lukukerrasta on yli 10 vuotta. Ruusu Tietoselle oli minun suosikkialbumi silloin, se on edelleen hyvä :)

Vandersteenin aikaisemman tuotannon tunnistaa piirrosjäljestä, hahmot ovat kummallisen näköisiä. Vertaa esim. Sirkuskuningas - ja Patsaan kaitsijat -albumeja!

Huuto.netissä on edelleen tarjolla noita, vieläpä halvempaan hintaan kuin pari kuukautta sitten. Itselläni on myös nippu ylimääräisiä, olen liian laiska myymään niitä Huuto.netissä :(  Lähetä Riekko puutelista minulle niin voin vilkaista oman nippuni läpi!

Suomenkielinen saitti aiheesta: http://www.helsinki.fi/~lakoma/comics/anujaantti/anujaantti1983.html

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #6 : 28.11.2004 klo 22:40:44 »
Tuli tilattuna kotiin jokusen vuoden ihan ekoista numeroista lähtien, kiitos äiskälle kun tilasi. Niitähän tuli muistaakseni aika tiheään tahtiinkin. Osa on edelleen hyllyssä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 29.11.2004 klo 07:23:25 »
Heti kun näin Lakoman sivujen otsikkokuvan, Anu & Antti palautui mieleen vauhdilla! Muutama albumi meilläkin lapsena oli, mutta siitä on tosiaan jo toistakymmentä vuotta kun oon viimeksi lukenut.

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 29.11.2004 klo 10:44:29 »
Hauska huomata että muitakin Anun ja Antin ystäviä löytyy. Olen tosin Vesan kanssa sikäli samoilla linjoilla, että ellei noita sarjiksia olisi peruskouluikäisenä tullut luettua niin eivät ne kyllä enää mahtaisi upota aikuiseen lukijaan.

Suuret kiitokset Sasi04 tuosta huuto.net vinkistä. Täytyykin heti tutkia josko puuttuvia albumeita löytyisi sieltä. Pistän puutelistani vielä sinulle pikaviestinä jos joskus viitsit vilkaista sen nippusi läpi.

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #9 : 29.11.2004 klo 19:24:22 »
Kyllä niitä tuli nuorena luettua. Edelleen taitaa olla joku parisenkymmentä kappaletta.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #10 : 29.11.2004 klo 22:58:27 »
Meillekin muutama kappale tuli. Taisin olla jo ylä-asteella tai jotain, joten ei uponnut. Siihen aikaan ei kyllä kelvannut mikään muukaan, missä ei ollut runsaasti supersankarien välisiä taisteluja.

Enpä usko, että vieläkään kolahtaisi.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #11 : 30.11.2004 klo 17:49:34 »
On Anuja ja Antteja saanut joskus divareistakin. Ainakin itse ostin joskus kauan muinoin näin ison *näyttää käsillään* läjän kyseisen sarjan albumeita lähes uloskantohintaan.
Ehkä joku oli kasvanut aikuiseksi ja myynyt kokoelmansa pois.

Muuten, tuon linkin mukaan sankarimme tunnetaan myös nimillä Suske ja Wiske - nehän olisivat hauskemmat nimet myös suomennettuun versioon kuin arkiset Anu ja Antti.
Ehkä siinä on ajateltu että "jaa, mitkäs ne mahtavat olla ne suosituimmat lasten nimet? Että varmasti mahdollisimman moni vesseli saisi jonkin samaistumiskohteen".
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #12 : 30.11.2004 klo 17:51:13 »
Joissakin paikoissa näitä on siinä laarissa, jossa lukee "ei osteta takaisin" 50 centti - 1 euro.  ???

Timo

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 30.11.2004 klo 20:06:35 »
Joissakin paikoissa näitä on siinä laarissa, jossa lukee "ei osteta takaisin" 50 centti - 1 euro.  ???

Timo
Tuohan olisi meikäläisen taivas  ;D

sasi04

• Jäsen
« Vastaus #14 : 03.12.2004 klo 17:20:57 »
Riekko sai "plärättyä" nippuni läpi, haluaako joku muu lähettää minulle puutelistaa?
Ylimääräisiä löytyy vielä näin iso *näyttää käsillään* läjä  ;)

Huomasiko kukaan muu huuto.netissä huutokilpailua sarjan viimeisestä osasta, Amforian saari-albumista? Hinta kipusi melkein 40 euroon, joten kannattaa käydä läpi ne "ei osteta takaisin" -laarit ja alkaa metsästää helmiä  :)