Author Topic: Jonah Hex  (Read 143247 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hansswahn

• Guest
Re: Jonah Hex
« Reply #75 on: 26.01.2007 klo 10:12:29 »
Nyt on käsissä todella muhkea Jonas Hex -opus! Vaikuttaa erittäin lupaavalta. Alkaa kuitenkin vasta numerosta 10, onkohan tihkunut tietoa, että aiottaisiin julkaista lisää näitä kirjoja? Saataisiin myös ihan ensimmäisetkin tarinat.
Ylipäänsä oli mukavaa, jos aina vanhoja juttuja julkaistaessa laitettaisiin ne ulos alkuperäisessä kronologisessa järjestyksessä (koskee myös esim. Tex-klassikkoseikkailuja).

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Reply #76 on: 26.01.2007 klo 10:18:47 »
Nyt on käsissä todella muhkea Jonas Hex -opus! Vaikuttaa erittäin lupaavalta. Alkaa kuitenkin vasta numerosta 10, onkohan tihkunut tietoa, että aiottaisiin julkaista lisää näitä kirjoja? Saataisiin myös ihan ensimmäisetkin tarinat.

Kerrankin yksinkertainen selitys:
The character first appeared in a revived series, All-Star Western (Issue #10, 1972).

Tuon ensimmäisempiä Hexejä ei siis ole!
Sen sijaan nyt jännätään, käykö tuo kaupaksi ja jatketaanko tästä etiäppä.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

hansswahn

• Guest
« Reply #77 on: 26.01.2007 klo 10:21:24 »
Kiitos. Siis kyseessä ensimmäiset Hexit, mutta lehti, jossa ilmestyi oli numeroltaan #10. Meniköhän tämä nyt minulla kiintolevylle oikein? Ja kysyn saman tien sinulta, Asko, miten jakselee ajatus Ken Parker -maxista?

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Reply #78 on: 26.01.2007 klo 10:33:44 »
Siis kyseessä ensimmäiset Hexit, mutta lehti, jossa ilmestyi oli numeroltaan #10. Meniköhän tämä nyt minulla kiintolevylle oikein?
Ja kysyn saman tien sinulta, Asko, miten jakselee ajatus Ken Parker -maxista?

Oikein meni. Ihka alusta alkoi Hex-raamattumme ja kronologiakin on linjassa.

Ken Parker -ajatus jakselee hyvin, on toiveikas ja aktiivinenkin.
Kerron heti, kun se muuttuu märästä unesta konkreettisen painokelpoiseksi.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

hansswahn

• Guest
« Reply #79 on: 26.01.2007 klo 10:39:44 »
Hyvä. Vaihdan pöksyjä ahkerasti odotellessani.

Rac

• Jäsen
« Reply #80 on: 26.01.2007 klo 10:49:44 »
Piru. Ei ollut vielä Ku Klux Klan Marketissa.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

PipoMies

• Jäsen
« Reply #81 on: 26.01.2007 klo 15:13:31 »
Jonah Hex on alkuvuoden kultuuriteko. Hain tänään omani kaupasta ja olo on ihan kuin kakarana jouluaattona. Hinta-laatusuhdetta ei voi kuin ihmetellä.

Jos Hexiä tulee lisää ja tuo Ken Parker -juttu etenee, harkitsen vakavasti pienen patsaan pystyttämistä sarjakuvaneuvoksen kunniaksi.  :D

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #82 on: 26.01.2007 klo 15:42:51 »
Kauppareissulla ostin minäkin omani. Vielä en ole ehtinyt kuin selailla, mutta hyvältä vaikuttaa. Plussaa siitä, että Showcasen ulkoasu on säilytetty. Tuo sopii nyt tonne hyllyyn sopivasti niiden viereen.
Täytesarjojen puuttuminen aiheutti pienen harmistumisen, sillä niihin taisi kuulua se (yksi vai useampi?) Gil Kanen piirtämä juttu. Vaan ei se mitään, kyllä noi Garzia-Lopezit riittää.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #83 on: 26.01.2007 klo 20:03:18 »
Minä olen ERITTÄIN tyytyväinen, että täytesarjoja ei ollut. Silkkaa Hexiä sen olla pitää.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Wade

• Jäsen
« Reply #84 on: 26.01.2007 klo 20:06:24 »
Minä olen ERITTÄIN tyytyväinen, että täytesarjoja ei ollut. Silkkaa Hexiä sen olla pitää.
Minä myös. Jos aion Jonah Hexin ostaa, odotan, että saan myös Jonah Hexiä.

Mustanaamion peruslehdissä eniten ärsyttävät täytesarjat. Kun ne kaiken lisäksi ovat harvinaisen huonoa avaruus sci-fiä
Wade Koivurinne

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
« Reply #85 on: 26.01.2007 klo 20:10:46 »
Komiaa, komiaa on piirrosjälki, ja Moog Konttisen suomennos toimii erinomaisesti, olenkin Moogin käännöstyötä ihailut aina siitä lähtien, kun luin Kellopeli Appelsiinin. Ja 10,90 tällaisesta järkäleestä ei ole todellakaan liikaa.

Lurker

• Valvoja
« Reply #86 on: 26.01.2007 klo 20:31:27 »
Ärrältä hain minäkin, ja vaikka olen lukenut vasta kaksi ekaa juttua, täytyy heti kommentoida.

Ensimmäisen jutun konna Big Jim on hänkin aivan ilmetty Lee Marvin (taas). Ja toisen jutun kansi oli jotenkin hyvin tuttu (s. 22), eikös se oli toisinto siitä kuuluisasta EC-kauhusarjiksen kannesta joka taisi olla suomalaisessakin Jätti-Kauhussa mukana (vai muistanko väärin) - kaveri oli käsiraudoissa kiinni kalmossa joka houkutteli korppikotkia...

Ihan pieni miinus ladontapuolelta. Suomalaisten tekstien alta pilkottaa joissakin puhekuplissa alkuperäisten tekstien reunat.

DC rulettaa!

Sil5i

• Guest
« Reply #87 on: 26.01.2007 klo 21:17:59 »
Niin että jotta tuota halusin kiittää vaan kaikkia jotka tämän mahdollistivat. En ooppi koskaan lukenut Hurjaa Länttä ja Sotakirvestä. Diggailin kyllä kovasti DC-värijulkaisuista.
« Last Edit: 30.01.2007 klo 23:11:59 by Sil5i »

Lurker

• Valvoja
« Reply #88 on: 27.01.2007 klo 11:38:38 »
EC-tarina oli Reed Crandallin piirtämä "Carrion Death" Shock SuspenStories # 9:stä.
Oli mukana myös Kauhua Kryptasta -TV-sarjassa.
Mutta eihän Jonah ole raatoon kahlittuna tuossa All-Star Western # 11:n kannessa.

Tattis, juuri tuota tarkoitin. Eikä Jonahilla tosiaankaan kahleita ole, tarkoitin siis että kuvallinen asettelu on samankaltainen. Muutenkin näistä lyhyehköistä, usein kauhuelementtejä sisältävistä tarinoista tulevat jotenkin EC:n "tunnelmapalat" mieleen.

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Reply #89 on: 27.01.2007 klo 13:31:10 »
Kylä halvalla lähti Hex raamattu! Piristysruiske tylsään viikonloppuun.