Kirjoittaja Aihe: Etsin kustantajaa/kustantamoa albumille  (Luettu 12688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:KUSTANTAMOT???
« Vastaus #30 : 27.10.2004 klo 11:55:43 »
Luulisin Welzu erwilin tarkoittaneen sitä minkä kokoiseksi työ pitäisi A4:selle tehdä jos sen koettaa tehdä B4 paperin koon mukaan.  ???
Hups :-[
Noita papereita voi ostella ainakin netistä. Esim. täältä: http://www.bluelinepro.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=BL&Category_Code=003map
Löytyy aanelosta ja beenelosta.
Helpompaa on tietenkin ostaa tavallista aakolmosta ja tehdä sille...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

erwil

• Vieras
« Vastaus #31 : 27.10.2004 klo 11:59:52 »
kiitos tertsi!  ;D
hege, kiitos korjauksesta. tuota alunperin tarkoitin.
ainakin omasta mielestäni "virallinen" (...)piirustus "area" (kiva.. englanniksi kirjoittamnen kostautuu.. oon unohtanu jo vaikka mitä suomenkielisiä sanoja, mutta enkux homma toimii...) on ihan liian "pieni" siihen mitä olen tottunut tekemään..

Welzu, olen tutustunut jo (krhm..... .....) aika päivää sitten tuohon tokyo pop:in mahdollisuuteen, mutta se ei vain käy... jos saisin jollain helpolla tavalla muokattua nuo kuvani, niin elämä olis helpompaa..
koneeni on vuodelta 200 ekr, että sillä on turha alkaa mitään väkertämään..   :P
elämä ei oo hunajaa...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #32 : 27.10.2004 klo 14:51:34 »
Welzu, olen tutustunut jo (krhm..... .....) aika päivää sitten tuohon tokyo pop:in mahdollisuuteen, mutta se ei vain käy...
Ilmeisesti siis olet jo kokeillut tuota mahdollisuutta, sillä eihän tietokoneen ikä ole mikään este näytetyön lähettämiselle (jos on, niin miten yleensäkään aiot tarjota töitäsi millekkään kustantajalle?). Tokiopop ei kuitenkaan ole ainoa. Kannattaa siis etsiskellä myös muita kustantamoja ja kokeilla monia vaihtoehtoja. Ja kun on mennyt kierroksen läpi, niin tekee uuden version ja uusi kierros käyntiin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

erwil

• Vieras
« Vastaus #33 : 28.10.2004 klo 07:52:46 »
Welzu, olen tutustunut jo (krhm..... .....) aika päivää sitten tuohon tokyo pop:in mahdollisuuteen, mutta se ei vain käy...
Ilmeisesti siis olet jo kokeillut tuota mahdollisuutta, sillä eihän tietokoneen ikä ole mikään este näytetyön lähettämiselle (jos on, niin miten yleensäkään aiot tarjota töitäsi millekkään kustantajalle?). Tokiopop ei kuitenkaan ole ainoa. Kannattaa siis etsiskellä myös muita kustantamoja ja kokeilla monia vaihtoehtoja. Ja kun on mennyt kierroksen läpi, niin tekee uuden version ja uusi kierros käyntiin.

UUDEN VERSION???
eh, jos tarkoitat sarjiksen uusix pistämistä, en ole kauhean innostunut asiasta..
olen nimittäin laittanut uusix tuon niin kutsumani tiiliskiven semmoset... 20 kertaa putkeen.
mutta en ole edes ajatellut tarjota sitä mihinkään ennen kuin nyt.

hohhoi.. voisihan sitä tokiopop:pia yrittää vielä.. katsotaan nyt. :)

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #34 : 29.10.2004 klo 11:24:44 »
Pakko sanoa tähän väliin, että minusta on sinänsä aika koomista, että joku on vääntänyt tiiliskiven verran tuonkin tasoista matskua käyttäen siihen aikaa about 1-3 vuotta, eikä tekijällä ole vieläkään mitään käsitystä suomalaisista kustantajista. Kyllähän tuossa ajassa jo vähän ehtii googlettamaankin... Vai oletko kenties asunut Japanissa tuon ajan ja muuttanut hetki sitten (takaisin) Suomeen?

Kyllähän noita kustantajia yhteystietoineen saa vaikkapa netistäkin jo 10 minuutissa ainakin tusinan kerättyä. Ja mitä tuohon näytetöiden toimittamiseen kustantajien nähtäväksi tulee, onhan tavan postikin keksitty ja edelleen varsin toimiva vaihtoehto. Ei siihen tietokonetta tarvita. Työt vain kopiokoneeseen, 30 kopiota, osoitteet kuoriin ja postiin. Hyvä tapa on myös mennä kansionsa kanssa suoraan kustannusyhtiön ovesta sisään oikea käsi ojossa ja aurinkoinen ilme kasvoilla...

Viime kädessä yksi vaihtoehto tietenkin on omakustantaminen, joka Suomessa on ehkä yleisin tapa julkaista silloin, kun ei nimeä ja tunnettuutta ole vielä kentältä kertynyt. Harmihan se toki olisi, että noinkin suuritöinen projekti jäisi lopulta kokonaan julkaisematta. Markkinointi ja itsensä myyminen tosin on aina ollut taiteilijoiden yksi kompastuskivistä. Mutta olihan tuo tänne asiasta kirjoittaminenkin jo jonkinlainen aktiivisuuden alku tekijän taholta. Toivottavasti saat työsi vielä julkaistua.

Terveisin: Nibai  ;)

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #35 : 29.10.2004 klo 11:34:55 »
Minulla on ollut joku käsitys, että suomalaiset kustantajat ovat taas viime aikoina olleet vähän laiskoja julkaisemaan uutta kotimaista.... Tosin en ihan uusimmasta tilanteesta tiedä. Ainakin Jalava ja Like tulisivat minulla mieleen, Like on tosin ollut hieman hitaanpuoleinen.... Sangatsu-mangan tapaiset eivät kait ottaisi uutta sarjaa tuosta vaan, varsinkaan suomalaista? ???

Tietty jos halajaa ulkomaiseen (isoon) levitykseen niin Tokyopop kuulostaa ihan okeilta, sitä kauttahan on julkaistu paljon myös länsimaista manga-vaikutteista. Ja löytyyhän niitä kustantajia muitakin. Pitää vain yrittää.

Itse ehkä kokeilen sitten joskus ensin Jalavaa, ei tunnu siltä, että olisi mitään alppariksi kelpaavaa matskua. Sitten joskus. Turpiin tulee jos tulee. Varmaan tuleekin. :P

...joten en tiedä kustantajista oikeastaan mitään, pitipähän vain sanoa jotain. :-\ Onnea sinulle yrityksessä, jälki näytti hienolta! :D Ehkä sinusta tulee ulkomailla se "Suomen mangapiirtäjä"... ;)

erwil

• Vieras
« Vastaus #36 : 29.10.2004 klo 12:06:42 »
kiitos aura! ;D
Olen useammalta kustantamolta, kuten jalava, like tms. kysellyt, mutta hitaamman puoleisesti ovat vastailleet. (tähän mennessä ei yksikään...)
Sangatsu, tältä kysiseltä rupeamaltahan ei ole tähän mennessä ilmestynyt muita kuin dragon ball.
enkä muusta mahdollisesti heiltä ilmestyvästä ole kuullutkaan.
jos joku bongaa jotain, olisin erittäin kiitollinen jos ilmoittaistte siitä minulle. :D

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #37 : 29.10.2004 klo 13:31:48 »
Eips mitn sittenkään  :-[
« Viimeksi muokattu: 29.10.2004 klo 13:32:58 kirjoittanut Tuukka »
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

laymon

• Vieras
« Vastaus #38 : 29.10.2004 klo 13:50:38 »
http://www.antarctic-press.com/html/submissions.htm

Antarctic Press on julkaissut paljon aloittelevien piirtäjien pseudo-mangaa. Ongelmaksi voi tosin muodostua mm. se, että Antarcticin julkaisujen lukusuunta on "normaali", ei japanilainen.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #39 : 29.10.2004 klo 14:58:44 »
.. Tuolta selviävät paperikoot
http://home.inter.net/eds/paper/papersize.html
B4 näyttäisi olevan A4:sta isompi joten yhtään ei piiroksia tarvitse käydä pienentelemään. ..

Hiukan mielipiteitä vaan, ei muuta. Toi linkki on hyvä paperikokoja vertaillessa. Onhan (tosiaan) joo sekä A ja B koko noin 2 x 2.8

Mun silmään sopii enempi jokin 2 x 2.5 ja piiroslehtiöitä ostaessa otan mielummin
F kokoja, 2 x 2.22 tai muuten neliökokoisempaa.  

Ruutujakohan sen sivun kokosuhteen määrittelee. Sattuu nyt oleen hukassa mutta
K. Tukiaisen Tyttö ja Mummo on kai sivunkooltaan jotakin 18 x 18.
Se oli mukana pohjoismaisessa Allt för Konsten-antologiassa joka taas on ihan eri kokoa,
noin 17 x 24!
Mutta, se on taitaessa sovitettu siististi niin että jää noin 1/4 sivua tyhjää yläkanttiin, muuten on ympäriinsä normaali tasaiset sivun marginaalit. Hyvin sopii silmälle niin.  

Kannattaa siis taittamisesta huomioittaa painajalle kuinka sivun pitäisi olla .. jos jostain syystä on poikennut A-suhteisesta koosta. Sen voi siis tietämätön tunaroia täysin.
Mutta, se voi myös vaikeuttaa ja kallistaa painohommia jos eroat jostakin standartista. Ja taasen B5 koko voi olla halvempi painaa kuin hiukan isompi A4.

Jossain kai tästä on ollut juttua .. tää oli hiukan off-topic.

-- j --  

edit : tarvi siistiä omia tyhmyyksiäni ..
« Viimeksi muokattu: 31.10.2004 klo 13:08:51 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #40 : 01.11.2004 klo 21:03:42 »
Minulle saapi lähettää, Arktiseen Banaaniin, Annankatu 16 E, 00120 HKI, mutta vastaus saattaapi tosiaan kestää... jos joku kaipaa "oikeiden"mangakustantajien ts. japanilaisten osoitteita, niin minulta löytyy,  nappasin esitteen mukaan Frankfurtin kirjamessuilta. Tässä muutama nettisivu:

shogakukan.co.jp

shueisha.co.jp

kodansha.co.jp

hakusensha.co.jp

futabasha.co.jp

akitashoten.co.jp

shonengahosha.co.jp

leed.co.jp
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama