Etusivulla on jatkoa edelliselle pulp-katsaukselle. Tällä kertaa käsitellään pulp-kauden populaarikulttuuriin jättämää "kaikua".
Supersankarit ovat osoittautuneet pulp-tuotantoa joustavammaksi pohjamateriaaliksi. Vuosikymmenestä toiseen ne löytävät uuden muodon uusien tekijöiden käsissä. Sen sijaan pulp-sankarit ovat jähmettyneet omaan aikakauteensa ja omaan muottiinsa.
Bob Kanea on jo lyöty riittämiin haudan taakse plagioinnista, mutta tässä yhteydessä asian välttäminen olisi jo asian kiertämistä. Täältä voi lukea näistä
kyseenalaisista yhteyksistä (englanniksi). Toisaalta suuri osa pulp-kauden tuotoksista on kyllä samasta puusta veistettyjä.
Pulp-tuotoksissa yllättävän moni on tavalla tai toisella suojattu. Suuret, tuhansittain hahmoja hankkineet yritykset ylläpitävät hahmokirjastoja siinä toivossa, että ne tuottaisivat jonain päivänä omistajilleen rahaa.
The Spider saattoi olla alkujaan kilpailijan luoma kopio menestyshahmosta The Shadow, mutta yhtä kaikki se kaikuu populaarihistorian sivuilla. Kuriositeettina mainittakoon
Ted Cowanin ja
Reg Bunnin The Spider. Suomalaiset saavat lisähupia nimestä, sillä ensi kertaa hahmo seikkaili nimellä Hämähäkkimies (Sarjakuvalehti 1972) ja, vasta tunnetumman Hämähäkkimiehen jo saatua oman julkaisunsa, Hämähäkkinä (Mustanaamio 25–26/1984 ja 1–2/1985). The Spider -hahmon esiintymiset Suomessa on listannut
Marko Tynninen kotisivuillaan.