No niin...en ole ihan kaikkia lukenut vielä, mutta en usko, että nuo muut teokset pääsevät mun TOP10-listalleni.
Tässä minun TOP10 eli finaaliin pääsevät, jos saisin itse päättää...
Helkavirsiä
Petri Hiltunen, Kristian Huitula, Katariina Katla, Katja Louhio, Tuomas Myllylä, Eetu Pellonpää, Lauri Pitkänen, Sari Sariola, Antti Tiainen ja Vesa Vitikainen.
Hieno tulkinta Eino Leinon Helkavirsi runokokoelmasta. Tässä sarjakuvallisesti käydään läpi 12 runoa. Jäljelle jäi vielä 17 runoa, joten voimmeko nähdä tulevaisuudessa Helkavirsiä 2:en. Eino Leinohan julkaisi Helkavirsiä kahdessa osassa. Helkavirsiä 1903 ja Helkavirsiä 2:en 1916.
Aivan mahtavaa tulkintaa eri sarjakuvataiteilijoilta...tätä kyllä ilokseen lukee.
Jäätävä Spede
Kalevala
Lusia
Ilpo Keskela
Mun mielestä tässä on enemmän Kalevalan sielua, kuin tuossa Marko Raassinan Kalevalassa. Todella tyylikäs sarjakuva. Tätä tykkäsin kyllä lukea ja tuo kalevalainen runonmitta oli kyllä paras ratkaisu. Hirveen ison työn Kaskela on tehnyt tätä sarjakuvaa tehdessään. Tarina soljui eteenpäin ja piti lukea kirja heti kättelyssä loppuun asti. Hyvin piirretty ja tarina mitä parhain...tätä suomalaisempaa sarjakuvaa ei olekaan.
Mielisairaalan kesätyttö
Minun elämäni - Singing in the rain
Peräkammarin poika
Seitsemäs vieras
Toivon kirja
Villimpi Pohjola - Valomerkki
JP Ahonen
Ahosesta olen tykännyt aina ja Villi Pohjola on vain niin hyvä sarjakuva. Ei tässä voi kuin ihailla.