Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirja  (Luettu 518684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Migron

• Jäsen
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #765 : 13.04.2011 klo 22:10:36 »
Castyn tarinaa ainakin kovasti odotan kovasti. Muuten näyttäisi olevan sitä normaalia tuplanollaa ja vastaavaa. Ein neuer Fall für Detektiv Duck: Das verschwundene Collier-tarina on ilmeisesti monivalinta-tarina. Itse en niistä pahemmin perusta mutta ilmeisesti ne onkin suunnattu vähän nuoremmille lukijoille. (Tai sitten olen vain itse liian nuori.)

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #766 : 26.04.2011 klo 01:15:24 »
Kun näin Aikahypyn takakannessa tuon tulevan tuplan kannen, ajattelin ensin että onpa tyylikäs. Kun näin Koninkauluksen linkistä saksalaisen vastaavan, olin jälleen mykistynyt:

Väritys on niin paljon onnistuneempi kuin suomalaisessa, että rupesi ihmetyttämään, miksi näitä muunnellaan ja millä perusteilla?

Joo, sama homma. Ensin näytti tulevan Taskarin kansi oikein hienolta taas vaihteeksi, mutta kateuden vihreäsilmäinen peikko nosti taas päätään, kun katseli tuota saksalaista.

Suomessa saa kerta toisensa jälkeen pettyä niin kansien kuin tarinoidenkin värityksen tasoon. Kävin Italiassa reilu viikko sitten ja mukaan tarttui taas sarjakuvaa niin paljon kuin matkalaukkuun mahtui. Joukossa oli Italiassa juuri kovakantisena kirjana julkaistu Ericksonin ja Cavazzanon Dragonlords (Tesori Disney -kirjasarjan kymmenes osa, saaga ilmestynyt Italiassa toki aiemminkin). Vertailin tuota suomalaiseen (egmontmaiseen?) versioon, ja on kyllä hämmästyttävää, kuinka paljon värityksellä saa eroa aikaan näyttävyydessä. Sellainen tunne tuli taas, että italialaisessa on värit niin kuin pitää, suomalaisessa B-luokan väritys. Tarina tuntui entistä paremmalta, kun varjostuksissa oli jotain tunnelmaa ja väritys ylipäätään kaunista.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011 klo 01:17:18 kirjoittanut Koninkaulus »
Topolino & Orazio Cavezza

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #767 : 26.04.2011 klo 23:10:46 »
Toukokuun taskarin alkuosa indeksoituna:

http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FPO3+185

Hyvät uutiset: 3 ekaa tarinaa näyttää lupaavilta, eli luvassa on ainakin 126 sivua (toivottavasti) laadukasta tavaraa tekijöiden perusteella.

Huonot uutiset: loput tarinat alkuosasta näyttävät luokattoman huonoilta ja keskinkertaisilta.

Kysymysmerkit: mistä koostuu tuplan loppuosa....? Onko muissa maissa julkaistu viime vuosina jotain mitä meillä on jäänyt julkaisematta? Onko se kesäkuun saksan taskari Castyineen?

Edit: Onko esim. http://coa.inducks.org/issue.php?c=se%2FKAP+382 kaikki tarinat jo julkaistu meillä...?

Vastauksia lehtipisteissä viikon päästä?

Miqz
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011 klo 23:25:05 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #768 : 27.04.2011 klo 09:21:35 »
Mistä johtuu, että Cavazzanon uusissa tarinoissa tussaajaksi on merkitty Zamolin mutta silti on aina kysymysmerkki perässä? Luulisi, että näin uusissa tapauksissa saataisiin asioihin helposti kysymällä varmuus, kun tekijät ovat vielä elossa eikä dementiakaan tiemmä pahemmin vaivaa.

Ketjuun tämä liittyy sillä tavalla, että tuossa seuraavassa taskarissa on siis kaiketi yksi tällainen tarina.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #769 : 03.05.2011 klo 15:03:03 »
Aku Ankan taskukirjan ilmestyminen viivästyy. Uutta ajankohtaa ei tiedetä. Lähteenä vakiokioskini.

EDIT: Veikkaisin ilmestymisen tapahtuvan joko perjantaina samaan aikaan Roope-sedän kanssa tai ensi viikon tiistaina. Pidän kuitenkin tiistaita todennäköisempänä vaihtoehtona, koska se on vakiintunut Taskarin ilmestymispäivä.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2011 klo 15:45:13 kirjoittanut Henendo »

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #770 : 08.05.2011 klo 15:29:32 »
Itse ostin oman tuplapokkarini lauantaina Itiksen kauppakeskuksen akateemisesta.
Siellä kirjaa ainakin oli kosolti esillä.

Täällä oltiin kiinnostuneita siitä, mistä taskarin toinen puolisko koostuisi.
Suomi ei hyppää tämän kirjan myötä muiden taskarimaiden edelle vaan toimitus on kasannut kirjan loppupuoliskon meillä Suomessa aiemmin skipatuista taskareista.

Mukaan on valittu mm. sellaisia tarinoita kuin
Miljoonan €uro
Kh´löntin kutsu
Vallanperijä
Aku Ankka asunnon välittäjänä

Erikoisuutena kirjan päättää muissa taskarimaissa julkaisematon tarina Saaban kuningatar.
Kääk13-kirjoittaa!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #771 : 08.05.2011 klo 22:47:36 »
Kohtuullisen hyvältä näyttää kokonaisuutena tuo toukokuun tupla. Hassua tuo jakelu, en perjantaina/lauantaina vielä nähnyt lähi-Alepassa/äRkkärillä myynnissä. No - ehtiihän tuon vielä toivon mukaan saada  ???

Ja seuraavaksi jo indeksoitua Castya sisältävää kesäkuun pokkaria odottelemaan... ;)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #772 : 08.05.2011 klo 23:49:42 »
Näköjään, kun suomitoimituksella on vapaat kädet, tulee mukaan vanhempaakin matskua. Hyvä Suomi!

OP

• Vieras
« Vastaus #773 : 10.05.2011 klo 15:26:40 »
Itse ostin oman tuplapokkarini lauantaina Itiksen kauppakeskuksen akateemisesta.

Tänne oli tullut vasta tänään, kun koulupäivän jälkeen kävin ostamassa. Kassalla ollut myyjä sanoi että vasta oli hyllylle äskettäin nostellut.

Mitä tuossa selailin niin vaikutti erityisen lupaavalta - voisin jo sanoa, että ellei tähän mennessä vuoden paras taskari niin ainakin lähellä sitä!

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #774 : 10.05.2011 klo 17:10:37 »
Tänne oli tullut vasta tänään
Minäkin löysin omani vasta tänään. Eroavaisuudet ilmestymispäivien kohdalla on viimeistään nyt todistettu. Eipä siinä mitään, enkä usko tuota paljoa tapahtuvan.

Joudun kiireisiini vedoten lykkäämään perinteistä arvosteluani. En ole vielä lukenutkaan opusta, mutta sisällystä hieman selailin. Lupaavalta näyttää, mutta siltä se näyttääkin turhan useasti. Yleensä toukokuun Tupla on koostunut pelkistä italialaissarjoista, mutta nyt seassa näyttäisi olevan tanskalaistuotantoakin. Usein toukokuun Tupla on noussut tilastoissani vuoden parhaaksi Taskariksi asti, vaikka ne ovatkin olleet täynnä saapasmaan keskivertosarjoja. Keskivertojen joukkoon mahtuu kuitenkin myös aina ihan hyviäkin juttuja. Tavallisista Taskareista pettymyksiä löytyy enemmän ja ne antavat huonon maun koko paketille.

Suomi ei hyppää tämän kirjan myötä muiden taskarimaiden edelle vaan toimitus on kasannut kirjan loppupuoliskon meillä Suomessa aiemmin skipatuista taskareista.
Tämä antaa aihetta tavallista suuremmalle odotukselle. Olettaisin toimituksen osaavan valita parhaat vaihtoehdot.

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #775 : 11.05.2011 klo 15:59:39 »
Kh'löntin kutsu-tarinaa olen odottanut taskariin siitä lähtien kun huomasin täällä sille omistetun topicin, ja nyt se sitten ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kyseessä on ainutlaatuinen tarina.
Huomenta.

OP

• Vieras
« Vastaus #776 : 11.05.2011 klo 17:23:48 »
Kh'löntin kutsu-tarinaa olen odottanut taskariin siitä lähtien kun huomasin täällä sille omistetun topicin, ja nyt se sitten ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kyseessä on ainutlaatuinen tarina.

Itse en ole tarinasta ennen tiennytkään, mutta nyt luin sen heti ensimmäisenä taskarista, sillä nimi toi niin ihanasti mieleen H.P. Lovecraftin Cthulhun kutsun. Olen lukenut Lovecraftin teoksia ja tuo on suosikkinovellejani.
Oli mahtava tarina, mutta enempiä en tässä kirjoita ennen kuin olen koko tuplataskarin saanut luettua.

Roomalainen kynttilä

• Vieras
« Vastaus #777 : 11.05.2011 klo 18:11:41 »
Itse en ole tarinasta ennen tiennytkään, mutta nyt luin sen heti ensimmäisenä taskarista, sillä nimi toi niin ihanasti mieleen H.P. Lovecraftin Cthulhun kutsun. Olen lukenut Lovecraftin teoksia ja tuo on suosikkinovellejani.
Oli mahtava tarina, mutta enempiä en tässä kirjoita ennen kuin olen koko tuplataskarin saanut luettua.
Vieläkin loistavampi tarina oli Rehtori Karman toivekonsertti. Tekijät huomioon ottaen se ei tosin ollut mikään yllätys. Kerta kaikkiaan nerokasta.
Klassikot näyttävät myös lupaavilta, vaikken ole niitä vielä lukenut.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #778 : 11.05.2011 klo 21:23:24 »
Oli oikein mukava tupla. Alku lähti mukavasti vauhtiin, mutta sitten alkoi tipahdella keskinkertaisia tusinatarinoitakin vastaan. Mutta oli siellä parin ensimmäisen tarinankin jälkeen muutama oikein mainio juttu. Klöntti (mikä lie) oli oikein maistuva. Mutta ATP-taina oli yllättävin onnistuminen. Kirjoittajana minulle aivan uusi naiskirjoitaja, jonka nimi ei jäänyt mieleen. Se oli musta helmi -hupailun jälkeen mielestäni opuksen toiseksi paras juttu. De Vitan Taikis-juttu 70-luvulta täytyy myös laskea onistumisten joukkoon, vaikka Martina ei ihan parhaassa vireessään ollutkaan. Ei tosin huonoimmassakaan. Pahin pettymys oli taskarin viimeinen, Chierchinin piirtämä juttu, jossa tarina lähenteli vastenmielistä. Kaikenkaikkiaan oikein mukavaa junaluettavaa.

EDIT. Teresa Radice oli sen ATP-tarinan kirjoittaja. Ei ihan hirveästi ole häneltä Ankka-tarinoita tullut.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011 klo 19:19:15 kirjoittanut Janne »

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #779 : 14.05.2011 klo 13:53:25 »
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/PO3+186
Mitä ilmeisemmin suomen taskarissa kesäkuussa nähtävä sisältö löytyy nyt Inducksista.

Mukana ainakin Castyn tarina jossa mukana myös Indiana Hopo.
Flemming Andersenin piirroksia Per Hedmanin käsikirjoitukseen.
Tuplanolla-sarjan uusi osa ja pari tarinaa Carlo Panarolta.

Huomioitavaa, ettei tässäkään kirjassa nähdä ollenkaan Taikaviittaa.
Ovat ilmeisesti tajunneet, että Taikaviitalta voidaan valita vähemmän, mutta (toivottavasti) laadukkaampia tarinoita silloin tällöin kuten "ennen vanhaan".
Kääk13-kirjoittaa!