Yllättävänkin rajua nykytaskarien lyttäämistä varsinkin ketjun ensimmäisillä sivuilla. Itse en ole lainkaan samaa mieltä. Toki vanhat taskarit ovat parhaita sarjakuvajulkaisuja
ikinä, mutta eivät asiat kuitenkaan nykyään niin huonosti ole. Kaikki taskarit omistan muutamaa erikoisnumeroa lukuunottamatta, eikä niistä yksikään ole mielestäni huono. Loistavia tarinoita on ilmestynyt tasaisesti useita joka vuosi, ja huonot tarinat ovat aina olleet selvässä vähemmistössä. Vaikka tarinat ovatkin muuttuneet vuosikymmenten saatossa varsin erilaisiksi, pidän kovasti myös uusista taskareista.
No, jopas jysähti. Taskarissa 345 kaksi Scarpan 60-luvun tarinaa, kaksi Castyn tarinaa (joista vain toisen oli piirtänyt) ja yksi tuoreehko Cavazzano. Muu onkin sitten enemmän tai vähemmän peruskauraa... Muta kyllä tuo jo alkaa olla hintansa väärtti.
Itse asiassa Cavazzanoltakin on uusimmassa taskarissa kaksi tarinaa. En ole ehtinyt Taskaria edes kokonaan vielä lukea, sillä tänään oli reaalin yo-kirjoitukset, mutta molemmat Castyn tarinat olen jo lukenut ja kyllähän ne olivat taas aivan mahtavia. Huomenna varmaankin luen kirjan loppuun ja jos loppuosassa on jotain mullistavaa, lisään tähän viestiin kenties jotakin.
Loistavia tekijöitähän Italiassa riittää edelleen: Casty, Faraci, Cavazzano, de Vita, Vian, Faccini, Molinari, Guerrini, Gervasio, Mastantuono, Mazzarello, Mottura jne. Myös Italian kenties tämän hetken tuotteliaimman käsikirjoittajan Carlo Panaron tarinoista tykkään usein todella paljon, vaikka taso onkin hieman vaihteleva.
EDIT: Miten voin unohtaa Paolo Motturan?