Kirjoittaja Aihe: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016  (Luettu 77326 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gothicus

• Jäsen
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #105 : 18.03.2016 klo 17:10:19 »
Onko tämä väen vaihtuminen ollut Italian päässä jatkuva ilmiö, vai kuoriiko joku (paremmin maksava tms.) nyt osaajiksi osoittautuneita "kermoja" päältä?
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #106 : 18.03.2016 klo 22:15:20 »
Äskeisissä linkeissäni lukee, että viivästyksiä oli jo vuoden 2015 alussa, mutta nykyinen pahempi tilanne työntekijöiden lähtöineen alkoi viime loka-marraskuussa.

Tuskin mikään yksittäinen italokustantaja on napannut kaikkia noita henkilöitä. Jos saa spekuloida, niin tuntuu enemmän siltä, että RW:n organisoinnissa ja työmäärässä on ollut (ja on?) pulmia ja ihmisiä on turhautunut. RW:llä on Italiassa erittäin suuri julkaisuohjelma, muutoinkin kuin supersankareissa.

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #107 : 19.03.2016 klo 09:56:17 »
Spekuloikaa toki! Koska varmoja vastauksia ei mihinkään ainakaan minulla ole. En ole kysellyt syytä vaihtuviin yhteyshenkilöihin, eikä niitä ole pyytämättä kerrottu. Sekavalta tilanne kuitenkin on vaikuttanut jatkuvasti. Turhautumista on ehkä kenties saattanut joskus ihan pikkuisen esiintyä täälläkin. Ehkä. Ihan vaan tosi vähän.

Noista parista ed. linkistä sen verran, että joskus kysyin Italiasta, että mikäs tämä Comix Archive on, kun se oli jakanut pari RW Kustannuksen FB-juttua (siis suomalaista) ja paasasi niistä. Silloin sain vastauksen, että kyseessä on Italiassa hyvin tunnettu trolli, joka haukkuu kaikkia kustannustaloja jatkuvasti. "Nobody cares about him."

Tiedä sitten, onko siinä koko totuus.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #108 : 19.03.2016 klo 12:59:10 »
Voi olla trolli, en tiedä. Joka tapauksessa nuo henkilöiden vaihtumiset lienee lueteltu tuolla oikein. Kyseinen kirjoittaja toivoo RW:n jatkavan Italiassa DC:n julkaisemista, koska kuulemma muilla kustantajilla ei ole resursseja näin laajaan julkaisutoimintaan.

On varmasti turhauttavaa myös toimittajalle, kun ei tiedetä edes suunnilleen (esim. arvioitu vuodenaika) milloin omat tuotteet ilmestyvät. Tässä vaiheessa mahdollisten ostajien oli tärkeää kuulla, että hihat heiluvat edelleen ja julkaisut ovat tulossa.

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #109 : 19.03.2016 klo 13:52:43 »
Julkaisuaikojen kyselystä olen luopunut jo ajat sitten. Tai rajoittanut sen n. kertaan kahdessa kuukaudessa.

Vastahan noi Preacher Deluxetkin viime kesänä käännettiin. Myös muita liki vuosi sitten käännettyjä teoksia on nyt vasta oikoluvussa.

Kattellaan. Edelleen toki infoan heti, kun jotain ihan varmaa tietoa saan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #110 : 12.04.2016 klo 17:33:14 »
Julkaisuaikojen kyselystä olen luopunut jo ajat sitten. Tai rajoittanut sen n. kertaan kahdessa kuukaudessa.

Vastahan noi Preacher Deluxetkin viime kesänä käännettiin. Myös muita liki vuosi sitten käännettyjä teoksia on nyt vasta oikoluvussa.

Kattellaan. Edelleen toki infoan heti, kun jotain ihan varmaa tietoa saan.

Mitäs sieltä Italian maalta kuuluu? Meili kuitenkin viuhuu niin vähän oudoksuttaa että mitään ei kuulu tai näy.

Yritän rajoittaa utelut kertaan kuussa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #111 : 12.04.2016 klo 18:02:15 »
Vastaus uteluihin on kyllä joka kerta sama: kerromme HETI kun tiedämme.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #112 : 12.04.2016 klo 18:18:27 »
Vastaus uteluihin on kyllä joka kerta sama: kerromme HETI kun tiedämme.

Se on hyvä kuulla vähintään kerran kuussa.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #113 : 22.04.2016 klo 15:48:09 »
Mitäs sieltä Italian maalta kuuluu? Meili kuitenkin viuhuu niin vähän oudoksuttaa että mitään ei kuulu tai näy.

Italialaisella Comicus Forumilla eräs RW:n työntekijä (nimimerkki preacher) kirjoitti kaksi viikkoa sitten 7.4., että ”Sandman Deluxe 5 on tekeillä ja Preacher Deluxe 3 on painossa”. Eli eiköhän nuo silloin tule Suomeenkin jossain vaiheessa, etenkin Preacher suhteellisen pian.

Sandman 4:korjattu painos ei ole ilmestynyt Italiassa vieläkään. Se varmaan painetaan ja jaetaan kaikkiin RW-maihin ennen viitososaa.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #114 : 23.04.2016 klo 12:16:07 »
Jos se yhtään lohduttaa Miqziä ja muita, niin suurinta osaa suomalaisen ohjelman julkaisuista ei ole ilmestynyt vielä Italiassakaan, ei ainakaan RW Edizionin oman sivuston mukaan.

Mitä äkkiä katsoin, niin kokoelmat Superman 3, Swamp Thing 6 ja Suiciders 1 löytyvät italiaksi. Olisikohan nuo sitten ensiksi luvassa myös muille kielille.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #115 : 25.04.2016 klo 15:44:58 »
Jos se yhtään lohduttaa Miqziä ja muita, niin suurinta osaa suomalaisen ohjelman julkaisuista ei ole ilmestynyt vielä Italiassakaan, ei ainakaan RW Edizionin oman sivuston mukaan.

Mitä äkkiä katsoin, niin kokoelmat Superman 3, Swamp Thing 6 ja Suiciders 1 löytyvät italiaksi. Olisikohan nuo sitten ensiksi luvassa myös muille kielille.

Nyt tihkuu Suomen päästä (facebookissa) tietoa: Meillä täällä Suomessa ei vielä valitettavasti ole tietoa seuraavista julkaisuista tai niiden ajankohdista, mutta mainittakoon, että ladottuna ja oikoluettuna (eli painovalmiina) on ainakin sellaisia nimikkeitä kuin Preacher Deluxe 3 ja 4, Sandman 4, Suiciders 1, Batman Detective Comics 4 jne...

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #116 : 25.04.2016 klo 15:48:44 »
Jiihaa. Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa lutviutuu, vaikka alkuvuosi onkin ollut nihkeetä. Kiitos RW. Ekku

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #117 : 26.04.2016 klo 12:37:07 »
Nyt tihkuu Suomen päästä (facebookissa) tietoa: Meillä täällä Suomessa ei vielä valitettavasti ole tietoa seuraavista julkaisuista tai niiden ajankohdista, mutta mainittakoon, että ladottuna ja oikoluettuna (eli painovalmiina) on ainakin sellaisia nimikkeitä kuin Preacher Deluxe 3 ja 4, Sandman 4, Suiciders 1, Batman Detective Comics 4 jne...

Tämä oli lähinnä morjestus ja muistutus, että RW on yhä olemassa. Älkää siis olettako, että mainitut nimikkeet olisivat niitä, jotka heti seuraavasti julkaistaan.

Italia hoitelee hommia omaan tahtiinsa. Ja edelleenkin kerromme sitten kyllä isosti, kun jotain varmaa tietoa jostakin on.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #118 : 26.04.2016 klo 12:59:40 »
Tämä oli lähinnä morjestus ja muistutus, että RW on yhä olemassa. Älkää siis olettako, että mainitut nimikkeet olisivat niitä, jotka heti seuraavasti julkaistaan.

Muistutus oli kyllä tarpeen, sen verran hiljaista on ollut. Tokihan kvääkkiä seuraamalla ollaan about perillä missä mennään, mutta "suuri yleisö" on autuaan tietämätön.

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #119 : 09.05.2016 klo 15:43:42 »
Pientä uutisointia! RW:n mukaan tällä viikolla pitäisi lähteä kohti Suomea paketti, jossa on uutuutena Batman Maa Yksi 1, ja muuten vanhempien nimikkeiden varastotäydennystä. Nyt pitäisi vihdoin olla tulossa Sandman Deluxe 1:n uusintapainostakin.

Tarkemmat julkaisuajat kerrotaan tällä kanavalla heti kun tavarat ovat Petterin hyppysissä...