Minä en ole vielä omaa tyyliäni kehittänyt, johtuen siitä, että sarjakuvien tekoni on hyvin kausittaista ja tyylikin vaihtelee hyvin paljon. Liekö se hirveän huono asia, mutta näin olen ollut hyvin tyytyväinen.
Viimeisin kokeiluni oli luonnostelu vaaleansinisellä tussilla paksulle paperille ruutu kerrallaan. Hyväonhyväon, tunnustan! _o/ Minä teen ruudun kerrallaan useimmiten, mutta ruutujen muotosuunnitelma ja käsikirjoitus ovat valmiita jo ennen luonnostelua. Tykkään vain tehdä jokaisesta ruudusta taideteoksen. Lyhyiden sarjakuvien kanssa, joihin uhrataan tuntikausia aikaa, se toimii.
Vaaleansininen puuväri sopii, mutta jättää ilkeän liukkaan pinnan, jos painaa liian lujaa. Itse olen kuitenkin siihen tyytynyt.
Tämän jälkeen tussaan vaihtelevalla menestyksellä ja välineillä. Yleensä käytän Uniball Micro Deluxea, Uniball eye microa tai Zebra Drafixia. Koko tarpeen mukaan. Ja sivellintä musteen kera. (Sivellin ei ole minulle temppuillut vielä kertaakaan sen jälkeen kun karsin omat virheeni. Tosin, jos teen virheen -> Houston, we have a problem...)
Sen jälkeen käytän valitsemaani välineistöä väritykseen.
Usein jätän himmeät hahmotelmani taustalle skannatessa ja työstän ne pois koneella. Konetta käytän myös kootessani sarjakuvan täydelliseksi.
Jooh. Olen amatööri, mutta sarjakuvaruuduilla ja tyyleillä leikkiminen on kivaa öljyvärien, akryylien ja akvarellien tekniikan hiomisen välillä.