Kirjoittaja Aihe: Kvaakin joulukalenteri 2014  (Luettu 24778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2014
« Vastaus #60 : 11.12.2014 klo 11:36:07 »
Luukku 10 sulkeutuu... nyt! Kaikki hyviä(?) ehdotuksia Yokon suuhun ja erityisesti miellytti Yokon kaiman viittaus sarjakuvan loreen, mutta voittajaksi tontturaati valitsi tmielosen repliikin ihan siitä syystä, että se olisi todennäköisesti epätodennäköisintä Yokon suusta (julkisesti) kuultuna. Eli herra tmielone, ole hyvä ja ilmoita yhteystietosi privana, niin laitan palkinnon postiin.

- Jukka

Kiitokset! Tämä on kunnia!
Olin jo ihan varma, että JR vie voiton erinomaisella oivalluksellaan.
Pistän yksäri tulemaan.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #61 : 11.12.2014 klo 20:59:22 »
Enpäs unohtanutkaan.

Tarjolla paksua ja puisevaa kurjallisuutta oman maun mukaan. Valittavana Animen aika tahi Animaation historia. Toimitus tekijältä postipakettina ensi viikolla.

Olen lukenut surkuhupaista keskusteluketjua Murobbs:ssä zinzino-uusi-verkostohuijaus. Ketjua on luettu toista miljoonaa kertaa ja siinä on vain päälle 400 sivua, mutta soisin tämän ilmiön tulevan julkiseen tietoon varoitukseksi ja opetukseksi laajoille kansalaispiireille.

Tehtävä. Etsitään maan nimeä. Kysymys kuuluu: minkä maan kuningashuoneen hovihankkija on yritys, jonka kahvilaatuja levitetään Zinzinon toimesta. Sarjakuvatangentti: Kyseinen maa on hyvin tunnettu sarjakuvakartalla.

Vastaukset yksityisviestillä. Vastausaikaa on sunnuntai-iltaan klo 23.59 mennessä.

EDIT: Oikein vastanneiden kesken suoritetaan arvonta.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2014 klo 14:57:57 kirjoittanut Jari Lehtinen »
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #62 : 12.12.2014 klo 15:12:12 »
Eikä tule tyhjää luukkua vielä tänäänkään, elikkäs minä täytän tämän päivän kalenteriluukun.

Joten, pankaa runoillen kaikenlaisen jouluhässätyksen vastainen runo, sananlasku tai aforismi. Sata riviä tai vain yksi, tuomaristo valitsee voittajan diktaattorin elkein yksinvaltaisesti. Joten voit olla kuin Finlandia-palkinnon voittanut!

Palkinnoksi Waltz with Bashir-sarjakuva englanninkielisenä painoksena.

Foorumi on Teidän, olkaatten hyvät.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #63 : 12.12.2014 klo 19:36:47 »
Seppo Rätyä mukaillen: Joulumaa on paska maa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #64 : 13.12.2014 klo 08:38:07 »
Lucian päivän luukussa kysymys kuuluu: Kuinka monta ankkalinnalaista mahtuu Akun autoon (313)? Ensimmäisenä suurimman vastauksen kuvaevidenssillä esittänyt voittaa (linkki, kuva vastauksessa jne). Vastausaikaa on toki koko vuorokausi joten nyt vain muistelemaan ja selailemaan  tarinoita/kuvia, joissa on paljon matkustajia. Vinkkinä että Tervetuloa Ankkalinnaan -kansi ei todennäköisesti liene oikea vastaus.

Palkintona oikean vastauksen ensimmäisenä esittäneelle uudenveroinen tuplakappale Fantagraphicsin Barksia: Lost in the Andes tai Trail of the Unicorn voittajan valinnan mukaan.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Shunichiro

• Jäsen
« Vastaus #66 : 13.12.2014 klo 17:36:25 »
Koska en löytänyt pätevää todistetta Akun auton matkustajavetävyyskapasiteetista internetin ihmemaailmasta, päädyin tekemään empiirisen testin itse. Toisin sanoen vastaus kuuluu 12 + 1. Jos suherruksestani ei saa selvää, niin luetellaan matkustajat tässä: etupenkillä Aku, Iines ja Hannu, takaluukussa Leenu, Liinu ja Tiinu Roopen sylissä ja Pellen sylissä Tupu, Hupu ja Lupu ja Pikku apulainen löysi paikkansa Pellen hatun päältä. Liftarimimmi mahtuu varmasti Hannun syliin!

- Jukka

P.S. Ankkojen piirtäminen on muuten hiton vaikeaa. Pidättäydyn jatkossakin mieluusti ihmisissä ja muissa olennoissa. Propsit kaikilla ankkapiirtäjille raastavasta työstään!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #67 : 13.12.2014 klo 18:04:46 »
Jukka heitti kovan haasteen muille, kynät käteen! :)

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #68 : 13.12.2014 klo 20:09:31 »
Oli kyllä kova veto. Kisumisun tuonne kyllä vielä ainakin saisi mukaan (Barksin avaruusankat eivät kai ole laskettavissa ankkalinnalaisiksi).

X-men

• Jäsen
« Vastaus #69 : 13.12.2014 klo 20:19:30 »
Jos sisälle (eli istumaan penkille/syliin) pitää mahtuman niin sitten normiankkoja menee 8 kpltta ja lapset (6 kpltta) istuvat sitten takapenkkiläisten sylissä, jos Hansu on mukana niin sitten 5+2 ja lapset (6 kpltta). Jos taas noita hujoppiankkoja niin sitten 6+4 ja lapset (6 kpltta).

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #70 : 14.12.2014 klo 08:59:35 »
Koska en löytänyt pätevää todistetta Akun auton matkustajavetävyyskapasiteetista internetin ihmemaailmasta, päädyin tekemään empiirisen testin itse. Toisin sanoen vastaus kuuluu 12 + 1. Jos suherruksestani ei saa selvää, niin luetellaan matkustajat tässä: etupenkillä Aku, Iines ja Hannu, takaluukussa Leenu, Liinu ja Tiinu Roopen sylissä ja Pellen sylissä Tupu, Hupu ja Lupu ja Pikku apulainen löysi paikkansa Pellen hatun päältä. Liftarimimmi mahtuu varmasti Hannun syliin!
W
- Jukka

P.S. Ankkojen piirtäminen on muuten hiton vaikeaa. Pidättäydyn jatkossakin mieluusti ihmisissä ja muissa olennoissa. Propsit kaikilla ankkapiirtäjille raastavasta työstään!
Jukka vei voiton. Todella hieno vastaus! Laitahan osoitetiedot ja kirjatoive yksärillä, niin laitetaan joulupaketti tuleen.

Shunichiro

• Jäsen
« Vastaus #71 : 14.12.2014 klo 09:55:19 »
Koska olen voittanut kaksi luukkua, niin katson velvollisuudekseni ottaa vastuun itse toisestakin luukusta, joten varaan vielä vapaina olevista joulukalenterin päivistä 17. päivän.

- Jukka

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #72 : 14.12.2014 klo 15:46:53 »
Hep!

(Muistan oman luukkuvuoroni huomenna)

- Jukka

Ah, kuinka olenkaan unohtanut mainita että laita yhteystietosi, niin pistelen yllätyksen postiin!

Ja sitten tämän päivän luukun kimppuun! Palkintona on tällä kertaa Säilän numerot #1-6 sille, joka kirjoittaa parhaimman ylistystekstin omasta mielestään parhaasta jouluruoasta.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #73 : 14.12.2014 klo 20:35:36 »
Minulla on sitten 15. päivän luukku mutta tässä tulee kysymys eli tunnista hahmo.

Hahmon nimeä saa sitten arvuutella klo 17.00 alkaen.

Palkintona on Transformers Armada 1/2002 (Jenkkilehti) ja Witchblade: First Born esimulgasu.

YokoTsuno

• Jäsen
« Vastaus #74 : 14.12.2014 klo 22:04:18 »
........ joka kirjoittaa parhaimman ylistystekstin omasta mielestään parhaasta jouluruoasta.

Siliäksi siis:

Lanttuloora, pöydän keskellä se loistaa  
siirappinen maku kielen vie; ja varmaan
kera rosollin ja kinkun mahalaukun
täyttää taas ja tuo ähkyn parhaan....  

Lanttuloora, muu jo unohtuu ja toistaa
suolein ajatukset ihmismielen harmaat
ensi vuonna tyydyn perunaiseen huttuun
joutumatta enää itse hengenvaaraan....

Ed: Ylimääräinen kera editoitu vex. Alkoi jo ahdistaa kun unohdin kokonaan Jalostajan purkkiherneet.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2014 klo 22:09:01 kirjoittanut YokoTsuno »