Kirjoittaja Aihe: Kvaakin joulukalenteri 2014  (Luettu 24685 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2014
« Vastaus #15 : 01.12.2014 klo 21:56:20 »
Kapteeni Hyperventilaattorimies tietenkin! Jo ihan siitäkin syystä, että herran kokoelma-albumi on selvästi isokokoisempi, paksumpi ja painavampi kuin kilpakumppaneidensa julkaisut.

Toki diggaan kybällä myös Kuoliota ja Napalmia, jotka molemmat tuoksuvat hyvältä aamutuimaan. Mutta Hypis on jotain täysin ylittämätöntä suomalaisessa sarjakuvasankarien kaartissa, siitä ei pääse yli eikä ympäri - edes ämpäri!

http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1962
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #16 : 01.12.2014 klo 23:19:25 »
Kuka voittaisi; Kapteeni Kuolio, Hyperventilaattorimies vai Kersantti Napalm?
Kysymyksenasettelusta päätellen keskimmäinen vaihtoehto. Hän on niin kova, ettei hänen tarvitse neiteillä joulukalenteriarvonnassakaan millään pilipali-arvonimillä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #17 : 01.12.2014 klo 23:39:03 »
Kysymyksenasettelusta päätellen keskimmäinen vaihtoehto. Hän on niin kova, ettei hänen tarvitse neiteillä joulukalenteriarvonnassakaan millään pilipali-arvonimillä.

Tuohan on se Kersantti Napalmin nimen tausta, Hypishän on kapteeni. Eli siis Kapteeni Hyperventilaattorimies. Perinteet ja niin poiespäin.
 Ja suorittava porras on sitten asia erikseen.

Ja syy miksi yksi harvoja omia genreen liittyviä luomuksia on Lisensiaatti Kuolema.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #18 : 02.12.2014 klo 09:32:10 »
Tuohan on se Kersantti Napalmin nimen tausta, Hypishän on kapteeni. Eli siis Kapteeni Hyperventilaattorimies. .
Aivan, vastaukseni perustuikin nimenomaan kysymyksenasetteluun, josta 'kapteeni' oli jätetty syystä tai toisesta pois.

Lainaus
Ja syy miksi yksi harvoja omia genreen liittyviä luomuksia on Lisensiaatti Kuolema.
Arvostan!

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #19 : 02.12.2014 klo 10:34:16 »
Joulukuun toisen päivän kunniaksi jaossa on omia tuotoksiani, eli Peräsmiehen poika -lehti viime vuodelta, ja juuri ilmestynyt koostealbumi Mauri & Mustis. Saattaa olla, että pakettiin päätyy vielä jotain muutakin.

Kvaakin keskustelua on turha tukkia valtavilla viestimäärillä, joten tehdään näin: Postaa viesti otsikolla "Prööt!" tiistain 2.12.2014 kuluessa minulle, joko Kvaakin yksityisviestillä tai sähköpostilla tkokkila<at>yahoo.com. Kirjoita viestiksi nimesi tai nimimerkkisi, jolla haluat tulla julkistetuksi jos voitat.

Voittaja arvotaan huomenna keskiviikkona. Tiedustelen yhteystietoja voittajalta kun arvonta on hoidettu.

« Viimeksi muokattu: 02.12.2014 klo 13:56:39 kirjoittanut T.Kokkila »

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #20 : 02.12.2014 klo 11:18:42 »
Minulle ei siis jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin kannattaa Hyperventilaattorimiestä. Mutta tottahan se on, että hän on ainoa todellinen vaihtoehto.

Tämä on pääni-sisäisen raadin mielestä paras vastaus. Itsehän käytin tätä eräässä facebook-keskustelussa tyyliin "Kuka voittaisi, kersantti Napalm, kapteeni Kuolio vai kapteeni Hyperventilaattorimies? Hyperventilaattorimies, sillä muut eivät ole todellisia."

Eli laita tietoja tulemaan yksärillä, niin saadaan paketti postiin!

Huh, onneksi muuten arvon puuttuminen tapahtui Hypikselle, sillä muuten viattomat luontokappaleet saattaisivat kärsiä.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 02.12.2014 klo 13:09:18 »
Tämä on pääni-sisäisen raadin mielestä paras vastaus. Itsehän käytin tätä eräässä facebook-keskustelussa tyyliin "Kuka voittaisi, kersantti Napalm, kapteeni Kuolio vai kapteeni Hyperventilaattorimies? Hyperventilaattorimies, sillä muut eivät ole todellisia."

Eli laita tietoja tulemaan yksärillä, niin saadaan paketti postiin!

Huh, onneksi muuten arvon puuttuminen tapahtui Hypikselle, sillä muuten viattomat luontokappaleet saattaisivat kärsiä.

Oho! Tämäpä oli yllättävä käänne!
Heti alkuun nöyrimmät kiitokset selvästikin erittäin fiksulle tuomari(sto)lle. Palkintoa en kuitenkaan henno ottaa vastaan, sillä minulta se jo löytyy ja olen itse asiassa juuri tekemässä siitä arviota kvaakkiin. Se ilmestynee ihan lähiviikkoina.

Olisi pitänyt varmaan tarkistaa palkinto ennen kuin osallistuin huuteluun, mutta en minä osannut edes kuvitella arpaonnen suosivan. Siis kiitos ja anteeksi.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Shunichiro

• Jäsen
« Vastaus #22 : 03.12.2014 klo 00:48:03 »
Varaan luukun 10. Se on kiva tasaluku ;)

- Jukka

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #23 : 03.12.2014 klo 08:41:21 »
Juhlallinen arvonta on suoritettu tonttulakki päässä peräti neljän ilmoittautuneen kesken. Random.org tarjosi satunnaisnumeron, jonka perusteella voittajaksi seuloutui nimimerkki Miqz.

Onnittelut, posti kuljettaa paketin perille kun ehtii!

JR

• Jäsen
  • -
« Vastaus #24 : 03.12.2014 klo 08:43:34 »
Jotta joulukalenteriin ei tulisi tyhjiä luukkuja ihan alkuvaiheissa, vilahdan orastavan joulumielen innoittamana tarkkailuframilta kirjoitusframille ja tarjoan sarjakuvien poistohyllystäni kovakantisen Wolverine the Best There Is - Broken Quarantine -pläjäyksen.

Kyseisen opuksen saa hellään huomaansa se, ken ensimmäisenä arvaa suosikkini nykyisistä Marvel-piirustajista. Jotta telepaatit eivät saisi epäreilua etua, annan hommaan seuraavia vinkkejä:
- Suosikkistatus juontaa juurensa Marvel-uraa edeltävästä sarjakuvatuksesta, jossa kahden päähenkilön sukunimet olivat Mellish ja Carter.
- Viimeksi artisti taitaa olla ollut Marvel-puolella osallisena tähtien turvaajiin liittyen.

Laitetaan lisää vinkkiä, jos ei ala tietoa tulla, mutta eiköhän noista joku viksu jo nimen arvaa tai googlaa.

Ares B

• Jäsen
« Vastaus #25 : 03.12.2014 klo 08:50:41 »
Laitetaan lisää vinkkiä, jos ei ala tietoa tulla, mutta eiköhän noista joku viksu jo nimen arvaa tai googlaa.

Googleperustainen arvaus: Frank Cho?

JR

• Jäsen
  • -
« Vastaus #26 : 03.12.2014 klo 08:54:13 »
Googleperustainen arvaus: Frank Cho?

Ja ajassa seitsemän minuuttia ja seitsemän sekuntia oikean vastauksen antaa...
ARES B!

Pistä yksärillä osoitetiedot, niin laitan kirjasen postin kyytiin vielä tällä viikolla.

Mellish ja Carter viittasivat tietenkin maan- ja universuminmainion Liberty Meadowsin / Turvatarhan Frank Mellishiin ja Brandy Carteriin ja viimeksi Cho on mielestäni tussannut Marvelille Guardians of Galaxy -annuaalia.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2014 klo 08:56:22 kirjoittanut JR »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #27 : 03.12.2014 klo 09:24:04 »
Varaan luukun 10. Se on kiva tasaluku ;)

- Jukka

Mä voisin nyt alkuvaiheessa varata luukun 13. Katson sitten mahdollisesti toisen luukun myöhemmin.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Ares B

• Jäsen
« Vastaus #28 : 03.12.2014 klo 10:14:52 »
Ja ajassa seitsemän minuuttia ja seitsemän sekuntia oikean vastauksen antaa...
ARES B!

Jesh! Harun el Pullahin sanoin: minä olen hyvä.

Herra Cho ei muuten tee lainkaan pöllömpää jälkeä. Escher-anatomiaa ei juuri näe. Muuta tosin kyllä...

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #29 : 03.12.2014 klo 12:49:08 »
Nyt on hintelää tehdä mitään kun olen tuhlaamassa kunnon ihmisten aikaa Orivedellä, mutta varaan luukun öö 11.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.