Vaikka Ulf Lundkvistin mainiota makkaramiestä onkin käsitelty yksittäisissä eri ketjuissa olevissa kysymyksissä, ansaitsee tämä riikinruotsalaisesta Nollberga-paikkakunnasta kertova sarja mielestäni oman alaketjunsa.
Olen lukenut pitkän ajan HBL:n strippejä enkä ole koskaan kyennyt ymmärtämään yhtään niistä. Voiko kukaan auttaa ja kertoa, mistä oikein on kysymys ja miksi? Olen lukenut ruotsalaisilta internet-sivustoilta, että kolme ensimmäistä Assar-albumia olisi julkaistu uudestaan nimikkeellä Assar till tusen.
Ed. Lisäsin viestiini linkin ruotsalaiseen wikipediaan, jossa on kerrottu Assar-sarjakuvien eri hahmoista ja heidän rooleistaan. Itseäni Lundkvistin hahmoista ovat erityisesti viehättäneet Bautastenen Roffe (hiidenkivikö?), joka tarjoaa hyviä neuvoja, tietysti Assar itse, pahikset Razor ja Baron Bosse sekä bipolaarinen surkimus-Tyrone/sankari-Bimbo (= samassa ruumiissa). Onko kysymyksessä sarkasmi itäisen Göötanmaan lakeuksien hahmoja kohtaan vai onko kaikki pelkkää SF:ää? Vielä erikoismaininnan ansaitsee toisen harrastukseni perusteella herra Kantarell.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Assar_%28tecknad_serie%29