Kirjoittaja Aihe: Toukokuun haaste - kommentit  (Luettu 4672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuipal

• Jäsen
Toukokuun haaste - kommentit
« : 03.05.2014 klo 10:33:53 »
HAASTEEN AIHE
Lastenlaulu, jota olen aina inhonnut. (Sinä siis en minä, vaikka siinä lukeekin "olen".)

LISÄTTY 28.5.2014: Olen merellä 29.5. - 3.6. eikä minulla ole nettiyhteyttä, joten kerron voittajan  vasta tiistaina 3.6.2014.
Se tarkoittaa myös sitä, että minun puolestani kisaan voi osallistua vielä maanantaina 2.6.
Pahoittelen, jos joku saa tästä elämänikäisen trauman.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2014 klo 09:18:49 kirjoittanut Tuipal »

Holle

• Jäsen
Vs: Toukokuun haaste - kommentit
« Vastaus #1 : 03.06.2014 klo 16:34:16 »
Markun "Mikki Hiiri" on klassikko. Tuohan jatkuu sopivasti, ..."pikku jalka pilkahtaa.." tms.
Kliinistä jälkeä, ehkä liiankin.
Clavia Z: Varsin vaudikasta jälkeä ja hyvää kuvakerrontaa mukavinen yksityiskohtinee. Pikkaisen Photoshop tai vastaava paistaa lävitse?
Chunichiron "Täti Monika" on haasteen hienoin tuotos. Tämä naivistisempi tyyli on enemmän mieleeni. Tässä haasteen idean pohjalta keitetty oikea tarina.
Nokkerilta varsin tyylikäs kokonaisuus. Viimeisen ruudun taustoja olisi voinut vielä viilata samaan kuosiin muiden kuvien kanssa.
Mikon ammattimainen työ kuvastaa näitä pakkolaluja ja niiden traumoja enemmän kuin aluksi tajusikaan.
Hillin laulu ei minulle avautunut, kuvitus kuitenkin mukava ja jään odottelemaan että fiksummat asiaa minulle valaisevat.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 03.06.2014 klo 17:02:35 »
Markku M: Heh, Risto on melkoinen pelimies! Kolmannessa ruudussa ihan eri naisseuraa kuin aiemmissa. Lahjakasta piirrostyötä, mutta olisit voinut hyvin nysvätä tätä vielä pitempäänkin. Jää kovin pelkistetyksi.

Shunichiro: Pidin tarinastasi. Et myöskään sorru mässäilemään makaabereilla yksityiskohdilla, vaan jätät lukijalle vähän arvuuteltavakin. Hyvä. Suosikkini tämänkertaisista.

Nokker: Saku Sammakon kosiomatka hyvin vapaamuotoisesti käsiteltynä? Yhtä vahvasti tästä tuli minulle mieleen "Oli hepokatti maantiellä poikittain..." Jälki on persoonallista ja hahmot ilmeineen sympaattisia. Toiseksi viimeinen ruutu on paras.

MikkoK: Kuvitit sitten sen toisen laulun joka minulle tuli mieleen kun omaa haastetyötäni mietin. Graafisesti paras näistä töistä. Merihirviö on aivan mahtava hahmo!  Aihetta tosin käsittelit vielä vapaammin kuin Nokker, joten rankkaan tämän vasta kakkoseksi. Sori.

Hollelta ei ihan parasta juttua irronnut. Pointti löytyy, mutta ehkä vähän helppo.

Hill: Tämähän on se "matkustan ympäri maailmaa, laukussa leipää ja piimää vaan..." Tällä kertaa maailmanmatkaaja vaan ei ollutkaan ihan terve tapaus. Hyvä idea ytimekkäästi toteutettuna.

Tuipal

• Jäsen
« Vastaus #3 : 03.06.2014 klo 18:15:16 »
Kisan alku näytti hyvin lupaavalta, mutta sitten hieman hiljeni. Uusien? kykyjen esiinmarssi kuitenkin ilahduttaa.

Markku
Pidin ideasta. Viivasta ja kuvista en oikein kauheasti tykännyt, mutta kuva ja kerronta tekijällä on hallinnassa.

Klaavia
Tarina kulki hyvin ja toimi, mutta minullekin tuli pieni photoshopin maku suuhun.

Sunsiro
Hyvin on hanskassa hieman naivimpikin tyyli. Mutta kun olen vanhan liiton mies, niin minulle pitäisi vääntää asia edes ruostuneesta rautalangasta, sillä onpa hyvinkin mahdollista, että mielikuvamme tapahtuneesta eivät lainkaan vastaa toisiaan ja näin ollen siitä aiheutuu vaan turhaa ristiriitaa kosmokseen.

Nokker
Pidin kynän jäljestä, tarinasta ja kuvista.

Mikkok

Holle

Hill
Pidin kuvista, ne olivat vahvoja. Tarinasta olin aivan ulkona, mutta ihan hyvä, jos kyseessä on "leipää ja piimää vaan"

Muuta: Ei minulla ole mitään parannusehdotuksia Nokkerille, Mikkokoolle tai Hollelle. (He olivat kyllä kisassa suosikkejani.)

VOITTAJA
Puolueeton ja sokea arpoja valitsi voittajan, joka on NOKKER. Onnittelut osallistujille ja jos Nokker laitat yksärissä pankkitilisi numeron ja tunnusluvut, niin olen kiitollinen. Mutta pelkät yhteystiedotkin riittävät lupaamani vaatimattoman palkinnon postittamiseen.

J.k. Olipa harvinaisen hankala löytää puolueeton ja sokea arpoja, joten en suosittele tapaa.

« Viimeksi muokattu: 03.06.2014 klo 18:54:48 kirjoittanut Tuipal »

Tuipal

• Jäsen
« Vastaus #4 : 05.06.2014 klo 12:11:39 »
NOKKER
Eikö jo olisi aika lopettaa voitonjuhlat ja esittää kesäkuun haaste.
Mikäli olit juuri sitä tekemässä, niin pyydän anteeksi jo etukäteen.

edit: korjattu pari kirjoitusvirhettä
« Viimeksi muokattu: 05.06.2014 klo 18:44:24 kirjoittanut Tuipal »

Tuipal

• Jäsen
« Vastaus #5 : 07.06.2014 klo 09:28:24 »
Kesäkuun haasteesta

Sekä Nokker että kesäkuun haaste tuntuvat olevan hukassa joten:

1) Nokker Sinulla on tämä päivä aikaa esittää haaste tai kertoa missä mennään,

2) jos Nokkerista ei kuulu mitään eikä hän esitä haastetta tämän päivän aikana (lauantai 7.6.2014) niin huomenna haasteen saa esittää kuka tahansa kesäkuun kisaan osallistunut. Kuka ensimmäisenä ehtii.

3). Mikäli haastetta ei esitetä huomennakaan, niin minä esitän sen maanantaina.

nokker

• Jäsen
« Vastaus #6 : 08.06.2014 klo 10:32:38 »
Sori, olin luonnon äärellä. Aihe tulee vielä tänään.