Kirjoittaja Aihe: Nick Raider  (Luettu 80574 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Nick Raider
« Vastaus #345 : 23.11.2023 klo 12:50:51 »

Puolet oikein. On lainattu ja Italiassa on tapana lainata, mutta elokuvista. Nick Raider lainaa ulkonäkönsä kuten Tex Willer ja Dylan Dog näyttelijältä. Nickin kohdalla Robert Mitchumilta.

Voipi olla, vaan enpä tuossa kuvassa vanhaa lurppasilmää näe - sen sijaan tunnistan kyllä Corriganin, jonka leukaa on jämeröitetty vapaalla kädellä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #346 : 23.11.2023 klo 16:40:42 »
Agentti Phil "Mick" Mitchum Raider.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #347 : 23.11.2023 klo 18:42:03 »
Agentti Phil "Mick" Mitchum Raider.

Timo

Veljekset kuin ilvekset!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #348 : 25.11.2023 klo 12:59:59 »
10 vuotta on kulunut Nick Raiderin julkaisusta. Harmi, että sarja jäi näin lyhyeksi, sillä itse tykkäsin siitä. Pitääpä lukea uudestaan koko sarja jossain vaiheessa taas.

Kun mietin tätä sarjaa, niin minulla on päällimmäisenä mielessä nopeasti tehty höttöviihde, jota kyllä välillä luen mielelläni. Muistan, että sain tilaajalahjan myöhemmin. Sen romanttinen ja lämminhenkinen tarina hämmästytti ja oli mukava lopetus sarjalle.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #349 : 25.11.2023 klo 19:41:02 »
Kun mietin tätä sarjaa, niin minulla on päällimmäisenä mielessä nopeasti tehty höttöviihde, jota kyllä välillä luen mielelläni. Muistan, että sain tilaajalahjan myöhemmin. Sen romanttinen ja lämminhenkinen tarina hämmästytti ja oli mukava lopetus sarjalle.

Italialaiset osaavat tämän lajityypin sarjakuvissa ehkä parhaiten, siis höttöviihteen. Mutta on näissä fumeteissa silti sitä jotain, vaikea sanoa mitä se on: varmaankin se on rautainen ammattitaito tuottaa kuin liukuhihnalta kohtuu hyvin piirrettyä ja kirjoitettua sarjakuvaa. Pokkarikoko myös takaa ohutta lehteä pidemmän lukuhetken.