Kirjoittaja Aihe: Nick Raider  (Luettu 80482 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Nick Raider
« Vastaus #300 : 25.03.2014 klo 19:47:42 »

Voi voi ja uudelleen voi!

Kreegah Bundolo

• Jäsen
« Vastaus #301 : 25.03.2014 klo 19:51:58 »
Unohdin että 1) pitää maksaa ALV ja 2) pitää painattaa isompi painos että on lähettää ne 1000 lehteä. Eli todellisuudessa pitäisi olla tilaajia yllä kirjoitettua enemmän. Sellainen 10-15 prosenttia enemmän.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #302 : 25.03.2014 klo 19:56:35 »
Unohdin että 1) pitää maksaa ALV ja 2) pitää painattaa isompi painos että on lähettää ne 1000 lehteä. Eli todellisuudessa pitäisi olla tilaajia yllä kirjoitettua enemmän. Sellainen 10-15 prosenttia enemmän.

Mustanaamion levikki alkoi muistaakseni hätyytellä parin kolmen tuhannen rajoja ennen kuin se lopetettiin. Isolla ja pienellä julkaisijalla on tietenkin eri kannattavuusrajat.

Nick Raider hupeni minusta ihan mukavasti lehtihyllyltä lähimarketista. Paria viimeistä numeroa en muista siellä enää nähneeni.

Hamilkar

• Jäsen
  • "ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhta"
« Vastaus #303 : 25.03.2014 klo 19:56:43 »
No voi surkeus...kun ilmoitus julkaisuvälin pidentämisestä tuli, niin aloin välittömästi pelätä juurikin, että näin tapahtuu.

Jos jotain uutta fumettia Mysteeri (tai joku muu) uskaltaisi katsella, niin myös nuoremman yleisön makuun voisi olla Dragonero, Bonellin suht. uusi fantasiasarja. Aihepiiri siinä on eri kuin perusfumeteissa ja tekijät on kehittäneet sen maailmaa todella huolellisesti ennen kuin sarjaa on alettu julkaista. Genre on taas enemmän pinnalla Hobittien ja Game of Thronesin vuoksi ja ymmärtääkseni myös tytöt lukee fantasya. En nyt muuta keksi.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #304 : 25.03.2014 klo 20:04:52 »
-- nuoremman yleisön makuun voisi olla Dragonero, Bonellin suht. uusi fantasiasarja.

Näyttää sekoitukselta John Carteria, Flash Gordonia, He-Mania ja roolipeliä.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #305 : 25.03.2014 klo 20:15:01 »
Oi en unohda mitä sanoin. Ehkä totuus kuulostaa tylyltä.

Kyllä nyt laitoit purkauksesi väärään ketjuun. Uskon, että kaikki, jotka tätä ketjua lukevat, myös ostivat Raiderin - minä ostin jokaisen. Ne, joita lehti ei kiinnostanut, eivät myöskään lue tätä ketjua, joten he eivät tule näkemään kommenttiasi.

Jos jokin supersankarilehti on lopetettu viime aikoina, niin siitä voi osittain osoittaa sormella minua, kun en supersankareita siedä, enkä näin ollen lehtiäkään ole ostellut. Mutta jos heität moitteen johonkin supersankariketjuun, niin en tule sitä näkemään, kun en supersankariketjuja lue. Jossain Tex-ketjussa sen näkisin varmiten.

Yritä uudelleen ja tällä kertaa vaikka jossain mangaketjussa, niin osut oikeisiin 'syyllisiin' ;)

Hamilkar

• Jäsen
« Vastaus #306 : 25.03.2014 klo 20:20:41 »
Näyttää sekoitukselta John Carteria, Flash Gordonia, He-Mania ja roolipeliä.

RPG:n allekirjoitan 100 %, John Carter ja He-Man ei mielestäni osu maaliin, Flash Gordon sikäli, että piirrosjälki on korkeatasoista perus-Bonellia.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #307 : 25.03.2014 klo 20:25:10 »
RPG:n allekirjoitan 100 %, John Carter ja He-Man ei mielestäni osu maaliin, Flash Gordon sikäli, että piirrosjälki on korkeatasoista perus-Bonellia.

Tuo taivaalla leijunut "kauhukasvo" toi mieleen Skeletorin. Ja myönnetään, Flash Gordonilla ei ollut nutturaa... Mutta mielenkiintoiselta tuo näytti. Vaan onkohan tämäkin liian erikoinen, kuten vähän kaikki on liian erikoista sille perusjampalle, joka pitäisi saada sarjakuvia ostamaan.

Nick Raider oli aihepiiriltään tuttu ja turvallinen. Dekkarit ja länkkärit sopivat konservatiivisille kuluttajille.

OM

• Jäsen
« Vastaus #308 : 25.03.2014 klo 20:31:30 »
Kyllä nyt laitoit purkauksesi väärään ketjuun. Uskon, että kaikki, jotka tätä ketjua lukevat, myös ostivat Raiderin - minä ostin jokaisen. Ne, joita lehti ei kiinnostanut, eivät myöskään lue tätä ketjua, joten he eivät tule näkemään kommenttiasi.

Jos jokin supersankarilehti on lopetettu viime aikoina, niin siitä voi osittain osoittaa sormella minua, kun en supersankareita siedä, enkä näin ollen lehtiäkään ole ostellut. Mutta jos heität moitteen johonkin supersankariketjuun, niin en tule sitä näkemään, kun en supersankariketjuja lue. Jossain Tex-ketjussa sen näkisin varmiten.

Yritä uudelleen ja tällä kertaa vaikka jossain mangaketjussa, niin osut oikeisiin 'syyllisiin' ;)

Enpä nyt innostuisi liikaa Secos-Bill suitsuttamaan niitä muutamaa kirjoittajaa, jotka tässä osiossa ovat ostaneet Raiderin. Se ei muuta tosi asiaa miksikään.  Olen ihan aiheellisesti ärsyyntynyt kun just alkaa keräämään jotain hyvää sarjakuvaa niin kohta se lopetetaan. Ihan tarpeeksi sain päänsärkyä joidenkin lehtien lopetuksesta ja nyt sitten tämä ikävä uutinen.
Ei tässä syyllisiä nyt etsitä vaan todetaan, että tilanne on nyt tämä tällä kertaa.
Ja Raiderin kustantaja on yksi parhaista kustantajista. Heille oli tärkeä lehtien lukijat mitä ei voi sanoa noista rikkaimmista kustantajista. Mutta voittoahan lehden tietenkin pitäisi tuottaa jotta se kannattaisi.

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
« Vastaus #309 : 25.03.2014 klo 21:35:24 »
Näyttää sekoitukselta ................, He-Mania ja roolipeliä.

No, tuo nyt viimeistään laski minun erektioni tähän lukemistoon.

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #310 : 25.03.2014 klo 21:42:37 »

Olen ihan aiheellisesti ärsyyntynyt kun just alkaa keräämään jotain hyvää sarjakuvaa niin kohta se lopetetaan.

Eiköhän suunnilleen kaikki tätä keskustelua seuraavat ole kanssasi yhtä ärsyyntyneitä Nick Raiderin loppumisesta. Mutta kuten Secos-Bill jo totesi, turhaan sinä tämän keskustelun seuraajiin turhautumistasi kohdistat. Eiköhän me olla tehty kutakuinkin parhaamme ja tilattu lehteä. Meitä parhaamme tehneitä vain oli armotta liian vähän, niin surullista kuin se onkin.
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #311 : 25.03.2014 klo 23:14:58 »
Veikkaisn, että se potentiaalisin ostaja- ja lukijakunta Nick Raiderille olisivat olleet jo vähän varttuneemmat "äijät", jotka nuorempana lukivat Jerry Cottoneita ja sen semmoisia. Vaan kuinkahan moni tuommoisesta porukasta luuhaa kvaakisssa tai muutoin oli tietoisia, että samalla kun lähikaupasta hakee maidot, leivät, tupakat ja kaljat, niin lehtihyllystä voisi poimia Nick Raiderin?
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Hamilkar

• Jäsen
« Vastaus #312 : 26.03.2014 klo 00:21:43 »
No, tuo nyt viimeistään laski minun erektioni tähän lukemistoon.
Unohda se He-Man...toi on aika perusfantasiaa genrestä tuttuine elementteineen: on mannerta dominoiva imperiumi, löytyy pohjoisessa muuri, jonka toisella puolella lohikäärmeiden maa. Kartan paikannimien kirjainten yläpuolella olevien väkästen määrä saisi Tolkienin kateudesta vihreäksi.

Pointti on tässä se, että jos pitäisi löytää fumettia, mikä voisi saavuttaa laajempaa yleisöä - nuorempia lukijoita ja myös naispuolisia, niin tuo olisi oma veikkaukseni. Perustelut on esitetty aiemmin.

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #313 : 26.03.2014 klo 07:32:49 »
Voi hemmetti. Kirje kustantajalta saapui eilen mutta koska olin varma tulossa jäätä tupaan ja lunta porstuaan vitkuttelin avaamisella. No, satunnainen erikoisjulkaisu silloin tällöinkin olisi parempi kuin ei mitään.

Uskon kyllä Hannun mainitsemaa lukijakuntaa olisi ollut sen verran että lehti pysyy kannattavana mutta ensin pitäisi saada tuote löytämään käyttäjät.

Voi tyrskyn tärskäys.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #314 : 26.03.2014 klo 07:42:39 »
Tuosta Dragonerosta sen verran, että itse en pidä fantasiasta juuri enempää kuin supersankareistakaan, joten ei taitaisi minun hyllyyni päätyä.