Äänestys

Mikä vaihtoehdoista on Sinun mielestäsi vuoden paras käännössarjakuva?

Ankalliskirjaston klassikot 1: Tuulen tuomaa ja muita tarinoita (Sanoma)
8 (8.3%)
Arzak: Maanmittari (Egmont)
8 (8.3%)
Blast 2: Pyhän diilerin ilmestys (WSOY)
1 (1%)
Cowboy Henk ja lahjahevoset (Huuda Huuda)
7 (7.3%)
Darth Vader ja poika (Atena)
0 (0%)
En koskaan pitänyt sinusta (Huuda Huuda)
4 (4.2%)
Gon (Punainen jättiläinen)
6 (6.3%)
Habibi (Like)
20 (20.8%)
Kaunokainen (Arktinen Banaani)
5 (5.2%)
Merkintöjä Jerusalemista (WSOY)
4 (4.2%)
Minun Kiinani 2: Puolueen aika (WSOY)
0 (0%)
Olipa kerran Ranskassa Suuri gangsterisota 2: Korppien synkkä lento (Gummerus)
2 (2.1%)
Sillage 6: Maailmojen sota (Egmont)
10 (10.4%)
Teräsmies (All-Star Superman - Egmont)
4 (4.2%)
Ulkoministeriö 1: Diplomaattisia merkintöjä (WSOY)
3 (3.1%)
Valkoinen tiikeri 5: Feeniksin vuosi (Apollo)
3 (3.1%)
Ylivertaiset 1 (Egmont)
11 (11.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 88

Äänestys päättynyt: 07.01.2013 klo 15:14:22

Kirjoittaja Aihe: Vuoden 2012 paras käännössarjakuva: äänestä Herra Koipeliini -voittajaa!  (Luettu 17132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Sekalaisten sisällöntuottajien lisäksi sillä puolella heiluu kyllä aika monta erinäköistä asiantuntijaa, mutta erehdyksiä sattuu aina. Itsekin kävin sen koko listan läpi, mutta kun muut Huuda Huudan kirjat olivat mukana en huomannut yhden puuttumista. Siinä oli nimittäin aikas monta albumia.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Minä en äänestä taaskaan. Vastustan koko touhua. Jo viime vuonna sanoin, että tämän pitäisi olla semmoinen Oscar-gaalan tyyppinen järjestely, jossa palkitaan osaaminen, ei se "paras" vaihtoehto.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

tertsi

• Vieras
Kas, Sillage on keulassa. Merkintöjä Jerusalemilla vain yksi ääni.
Koipeliini etenee yllättävissä merkeissä.

Minä olen ainoa tosi Arzak-fani.

45 ääntä annettu.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2012 klo 11:41:08 kirjoittanut Tertsi »

Lurker

• Valvoja
45 ääntä annettu.

Kolme päivää putkessa joulusaunassa! Onneksi tapanina pääsi pois. Piti heti tarkistaa, kun pääsin sivistyksen pariin, että mites Koipeliini. Nyt 55 ääntä ja Habibi kärjessä!

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
En oikein osaa edes perustella valintaani, Arzakhan ei ole Moebiuksen paras teos, ei läheskään. Mutta jotenkin se toi tunteen, että juuri tällaisista aineksista syntyy minua eniten viihdyttävä sarjakuva. Tällaisia ei enää tehdä...

Sama vika. Olin jo ruksannut Arzakin, mutta viime hetkellä muutin mieleni, koska jäi niin kovin ärsyttämään se, että tarina jäi kesken ja jatkoa ei todennäköisesti koskaan saada. Annoin ääneni Ankalliskirjallisuuden klassikoille, mikä on ehkä kaikkien aikojen paras Disney-kooste.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Reima Mäkinen

• Jäsen
Habibi vaikuttaa ylivoimaiselta. Mutta onhan näissä nähty ennenkin viimehetken kirimisiä. Vaikea silti uskoa että enää mikään ajaisi kärkikolmikon ohi voittoon kun 59 ääntä on äännetty.
Noin muuten aika tasaista, mutta muutama kirja uhkaa jäädä jopa ilman ääniä. Hajonnan perusteella ainakin vaikuttaa että ehdokkaita oli aika riittävästi.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

• Valvoja
Hyvää uutta vuotta Kvaakilaisille. Muistakaa äänestää Koipeliinia, vielä on muutama päivä aikaa.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Tuli luettua vihdoin Ylivertaiset. Oli pakko vaihtaa ääni sille. Järjettömän hyvää sarjakuvaa!

tertsi

• Vieras
Tuli luettua vihdoin Ylivertaiset. Oli pakko vaihtaa ääni sille. Järjettömän hyvää sarjakuvaa!
Kiinnostaa itseanikin lukea tuo Ylivertaiset. Kirjastostako lainasit vai ostitko ihan omaksi?

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Lainasin, juu. Mutta nyt aion hankkia omaxi.

tertsi

• Vieras
Taidanpa itsekin piipahtaa kirjastossa, kunhan kotiudun taalta Euroopasta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Eilen sain käsiini tämän Sillage 6:n. En koskaan ole edes opusta avannutkaan ja jo ensimmäisistä sivuista lähtien tykästyin siihen.
Tässä on jo muutama vuosi eletty kunnon avaruus-scifin puutteessa. Ennen tuli luettua tuota Valerian avaruusagenttia, eikä sille ole löytynyt oikein korvaavaa sarjakuvaa.
No nyt löytyi…piirrosjälkikin on vähän samanlaista.  Eihän tämä ihan samanlaiseen ekstaasiin pääse kuin Valerian, mutta hyvää scifi-sarjakuvaa kumminkin.
Luin vain puoleenväliin asti ja sitten päätin, että pakko hankkia aikaisemmat kirjat. Ei kannata pilata lukunautintoa hätiköimällä.
Mutta annan ääneni kyllä tuolle Sillage 6:lle, enempiä perustelematta. Suosittelen, että tutustutte sarjakuvaan. Minut se sai ainakin vakuuttuneeksi.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

tertsi

• Vieras
Sillagen ainoa minua hiukkasen ärsyttävä piirre on liian helpot ratkaisut aina kulloisiinkin yhteiskunta- yms. -ongelmiin. Tupla-albumin mittainen seikkailu voisi tuoda tarinaan lisää tasoja ja poistaa liian yksinkertaista ongelmanratkaisua.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Sillagen ainoa minua hiukkasen ärsyttävä piirre on liian helpot ratkaisut aina kulloisiinkin yhteiskunta- yms. -ongelmiin. Tupla-albumin mittainen seikkailu voisi tuoda tarinaan lisää tasoja ja poistaa liian yksinkertaista ongelmanratkaisua.

Tässä olen Tertsin kanssa täysin samaa mieltä. Tarinat loppuvat turhan hätäisesti. Ainakin kahdesta viimeisimmästä jäi sellainen kuva. Isompi sivumäärä toisi tarinoihin ja hahmoihin syvyyttä aivan toisella tavalla. Tai ehkäpä joskus tulevaisuudessa palataan samoihin maisemiin uudestaan, mikä mahdollistaisi uusien tasojen esittelyn.

Oma ääneni meni Ulkoministeriölle, sillä sellaista sarjakuvaa ei ole aiemmin suomennettu, tai ainakaan minä en ole vastaavaan törmännyt. Politiikassakin totuus on usein tarua ihmeellisempää. Tuollaisia juttuja lukisin mielelläni lisää. Habibi on vielä lukematta, joten en osaa sanoa olisiko se vielä parempi.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Tässä olen Tertsin kanssa täysin samaa mieltä. Tarinat loppuvat turhan hätäisesti. Ainakin kahdesta viimeisimmästä jäi sellainen kuva. Isompi sivumäärä toisi tarinoihin ja hahmoihin syvyyttä aivan toisella tavalla. Tai ehkäpä joskus tulevaisuudessa palataan samoihin maisemiin uudestaan, mikä mahdollistaisi uusien tasojen esittelyn.

Oma ääneni meni Ulkoministeriölle, sillä sellaista sarjakuvaa ei ole aiemmin suomennettu, tai ainakaan minä en ole vastaavaan törmännyt. Politiikassakin totuus on usein tarua ihmeellisempää. Tuollaisia juttuja lukisin mielelläni lisää. Habibi on vielä lukematta, joten en osaa sanoa olisiko se vielä parempi.
En osaa sanoa Sillagen lopusta mitään,mutta puoleenväliin tuntu ihan hienolta sarjakuvalta. Habibin haluisin saada käsiini ja vähän lukaistakin, niin vois arvioida senkin. Hyvinkin mahdollista, että se on paljon muita parempi. Näillä nykytiedoilla ja materiaaleilla päädyn kyllä Sillageen...menee sit syveen tai saveen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)