Kirjoittaja Aihe: Tarzan Archives: The Russ Manning years  (Luettu 1797 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Tarzan Archives: The Russ Manning years
« Vastaus #1 : 02.12.2012 klo 15:08:11 »

Kiitos kun toit esille tämän uuden julkaisun- Minusta tämän olisi voinut laittaa osioon Tarzan ja Korak. Jos aina aloittaa uuden keskustelu osion, niin kohta näitä TARZAN aiheisia  topikkeja on yhtä monta  kun tällä hetkellä on jo Tex Willeristä. Eli liikaa! Texissäkin samoja aiheita junnataan eri Tex osioissa vaikka olisi kauan sitten voitu yhdistää maltillisesti.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2012 klo 15:10:53 kirjoittanut Orjan May »

Ili88

• Jäsen
« Vastaus #2 : 02.12.2012 klo 16:24:28 »
Mietin mihin tämän laittaisin. Asioilla on puolensa ja puolensa. Itseäni perus-Tarzankeskustelua enemmän kiinnostaa juuri Manningin tuotanto. Ja näitä on tulossa useampi teos. Jos kanssani yhtään samanhenkisiä on niin uskoisin tämän sarjan joka osan gerättävän varsinkin julkaisunsa jälkeen sen verran keskustelua että oma avaus puoltaa paikkaansa.  Siksi en esim. laittanut otsikkoonkaan mainintaa "vol1" koska ajattelin tämän kattavan pidempiaikaisen keskustelun, ei olevan pelkkä tiedote ensiosan julkaisusta.
Pidän itse Manningia sen verran merkittävänä tekijänä että tämän sarjan hukuttaminen yleiskeskusteluun olisi sama kuin Barksin kootut/Don Rosan kootut olisi laitettu jonkun yleisen Aku Ankka-osion alle.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2012 klo 16:31:48 kirjoittanut Ili88 »

OM

• Jäsen
« Vastaus #3 : 02.12.2012 klo 17:43:02 »
OK.

Sitten Maningiin. Russ Manning on minulle tärkein Burne Hogartin ohessa Tarzan piirtäjistä. Onhan Tarzania toki monet muutkin piirtäneet. Mutta näiden kahden käsissä oli Tarzanin voittokulku niiden vuosien aikana, kun he sitä piirsivät. Kun Russ Manning lopetti, niin pian tämän jälkeen Tarzanin myyntiluvut romahtivat. Tämän luin jokus kauan sitten netistä.

Minua kiinnostaisi tietää, onko tämä uusi Manning sarja isokokoinen vai normaalin Mustanaamion kokoinen julkaisu.  Kysyn siksi, koska minulle tärkeitä varsinkin Mannigin tapauksessa on isot sarjakuvaruudut. Onkohan tuossa mitään extra materiaalia  vai koostuuko kirja vain uudelleen julkaistuista Tarzan jaksoista, joista osa on Suomessakin julkaistu 1960-1980 luvuilla.
Kerro ihmeessä jos sinulla on infoa tuosta opuksesta. Amazonin sivuilta en minä ainakaan löytänyt.
Montakohan osaa tuota tulee.

Toivottavasti painojälki on hyvää, sillä jos kirja painetaan liian kiiltäväpintaiselle paperille ja skannataan huonosti vanhoista värillisitä sarjakuvalehdistä, sillä originaaleista nämä eivät varmasti ole skannattu, niin silloin kuvat pikeslöityvät kovasti ja värit käyttäytyvät huonosti painettaessa. Olen nähnyt tästä esimerkkejä juuri Dark Horsen noissa uudelleen skannatuissa lehdissä jotka on painettu kiiltävälle paperille.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2012 klo 17:47:18 kirjoittanut Orjan May »

Ili88

• Jäsen
« Vastaus #4 : 02.12.2012 klo 19:35:51 »
Ihmettelisin jos ei olisi samaa kokoa kuin aiemmat Kubert- ja Marsh-sarjat samalta kustantajalta. Eli n. 26,5 x 17,5 cm. Ja paperi lienee kiiltävää. Mutta aika näyttää. Tilaan heti kun ilmestyy ja laitan kommentit.

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #5 : 03.12.2012 klo 00:55:29 »
Kiitos kun toit esille tämän uuden julkaisun- Minusta tämän olisi voinut laittaa osioon Tarzan ja Korak.

Aiheesta aloitettu keskustelu Tarzan ja Korak -osiossa jo 11.7.-12 (s.5), mutta hyvästä kannattaa aina muistuttaa.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #6 : 17.12.2012 klo 21:56:21 »
Tuli tänään adlibrikseen tilattavaksi...ja tilasin  ;D

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1595829377

haplo

• Jäsen
« Vastaus #7 : 22.03.2013 klo 06:59:41 »
Tulossa kesäkuussa: Tarzan: the Complete Russ Manning Newspaper Strips, vol. 1: 1967-1969

Vai joko tämä jossain on ollut esillä Kvaakissa? Sen jokatapauksessa toistan että näitä kiinnostavia kokoelmia pukkaa ulos todella montaa sorttia.