Kirjoittaja Aihe: Ulkomaiset sivustot  (Luettu 2338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raivohärkä

• Jäsen
Ulkomaiset sivustot
« : 19.09.2012 klo 22:25:50 »
Kysyisin sellaista, että onko kellään tiedossa mitään kvaakin ulkomaista vastinetta?

Sarjakuvaportaalia tai sinne päin.

Myös tiedustelen että jos saisi linkkejä joihinkin ulkomaisiin sarjakuvablogi palveluihin tai linkin kyseiseen keskusteluun, jos sellainen jo on olemassa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012 klo 22:33:36 kirjoittanut Raivohärkä »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vs: Ulkomaiset sivustot
« Vastaus #1 : 19.09.2012 klo 23:15:38 »
Kysyisin sellaista, että onko kellään tiedossa mitään kvaakin ulkomaista vastinetta?

Sarjakuvaportaalia tai sinne päin.

Myös tiedustelen että jos saisi linkkejä joihinkin ulkomaisiin sarjakuvablogi palveluihin tai linkin kyseiseen keskusteluun, jos sellainen jo on olemassa.

Kvaakin ruotsalainen vastine on Serieforum.se. Siis Ruotsin suurin ja asiantuntevin sarjakuvapaikka.

Suuria englanninkielisiä foorumeita ei minusta ole mielekästä listata, koska niitä on niin paljon. Itse etsin sarjistietoa googlettamalla enkä käymällä vakituisesti tietyillä enkunkielisillä foorumeilla.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 20.09.2012 klo 07:53:54 »
Jos on Amerikan meiningeistä kiinnostunut niin http://forums.comicbookresources.com/index.php voisi olla sellainen josta aloittaa
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Raivohärkä

• Jäsen
« Vastaus #3 : 20.09.2012 klo 20:41:55 »
Kiitoksia, jotain tuollaisia vaihtoehtoja hainkin.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #4 : 22.09.2012 klo 16:33:58 »
Amerikkalaisia valtavirran peruspaikkoja ovat myös Newsarama, Superherohype ja Bleeding Cool.

On paljon paikkoja, joissa on hyviä arvosteluja, esimerkiksi Comics Bulletin. Arvosteluja voi tuollaisissa kommentoida, mutta ne eivät ole vapaita keskustelufoorumeja, joissa jokainen voi aloittaa aiheen mistä tahansa.

Oikeasti: hyviä englanninkielisiä foorumeita on kymmeniä. Kaiken ajan saa helposti kulumaan, jos kahlaa niiden tarjontaa läpi järjestelmällisesti. Yksittäisiä hyviä sivuja, joista voi löytää jotakin kivaa, on tuhansia, siis netti täynnä.

Mainitsen vielä, että jos saksan kieli taipuu, niin Saksassa isoin foorumi on Comicforum.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #5 : 22.09.2012 klo 19:45:51 »
Oikeasti: hyviä englanninkielisiä foorumeita on kymmeniä.

Nyt kun tuommoista menit lohkaisemaan, niin kerropas nyt sitten että mikä sinun mukaasi on hyvän foorumin määritelmä? Nimittäin yksikään ketjussa mainittu ei läpäisisi ainakaan minun hyvän foorumin määritelmää.

Ja olen samaa mieltä siinä että jos uutisia haluaa, niitä voi Googlettaa. Enkä oikeastaan ymmärrä mitä muutakaan oikeastaan sitä voisi noista haluta. Kaikki friikki-sarjakuva ihmettely käy satunnaisesti, eikä niitä kannata hirveämmin ihmetellä, Kvaak käy ihan hyvin arvosteluiden suhteen ja en ymmärrä oikeastaan muutenkaan mihin sitä tarvitsee mitään muuta kuin Kvaakkia.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #6 : 24.09.2012 klo 21:42:38 »
Nyt kun tuommoista menit lohkaisemaan, niin kerropas nyt sitten että mikä sinun mukaasi on hyvän foorumin määritelmä? Nimittäin yksikään ketjussa mainittu ei läpäisisi ainakaan minun hyvän foorumin määritelmää.

Tarkoitin ”hyvällä” pelkästään paikkaa, joka sisältää runsaasti sarjakuvainformaatiota. Enkä rupea määrittelemään ”runsasta”…

Voit olla mainitsemieni paikkojen tasosta mitä mieltä vain, mutta nuo enkunkieliset ovat niiden joukossa, joista löydän melko usein jotakin kun haen tietoa Googlessa. Saksankielisen paikan sanoin kielen takia ja siksi kun se on niin suuri.

OM

• Jäsen
« Vastaus #7 : 24.09.2012 klo 22:32:14 »

Ja olen samaa mieltä siinä että jos uutisia haluaa, niitä voi Googlettaa. Enkä oikeastaan ymmärrä mitä muutakaan oikeastaan sitä voisi noista haluta. Kaikki friikki-sarjakuva ihmettely käy satunnaisesti, eikä niitä kannata hirveämmin ihmetellä, Kvaak käy ihan hyvin arvosteluiden suhteen ja en ymmärrä oikeastaan muutenkaan mihin sitä tarvitsee mitään muuta kuin Kvaakkia.

"Kvaak käy ihan hyvin arvosteluiden suhteen ja en ymmärrä oikeastaan muutenkaan mihin sitä tarvitsee mitään muuta kuin Kvaakkia."

Michael Riddle.....oletko ihan tosissasi  mitä sanoit tuossa ylhäällä, ettei  tarvita muuta  kuin kvakkia?  Herää välittömästi ruususen unestasi. :laugh:
En vähättele kvaakin merkitystä lainkaan, mutta tämä on loppujen lopuksi hyvin pieni portaali jossa käyvät melkein aina samat henkilöt kun tänne klokkautuu. Mutta tästähän tässä ei nyt ollut kysymys. Sanoin tuon totuuden ihan sivukommenttina. Siksi mielestäni  ei todellakaan voida sanoa, että  tämä "kvaak" riittää kartoittamaan koko sarjakuvallista kenttää ja uutisointia. Tämä on vain yksi pieni suomalainen foorumi ja se siitä.  Monet ulkomaiset foorumit ovat erittäin hyviä joista saa  mielenkiintoista informaatiota mitä sarjakuvamaailmassa tapahtuu  enemmän kuin täältä mikä on tietenkin aivan ymmärrettävää.  Olen saanut kosolti sellaista infoa jota kvaakista en  löydä. On aivan selvää että kvaak ei voi kilpailla eikä minusta tarvitsekkaan ulkomaisten vastineittensa kanssa. Ei ole oikein vertailla kvaakkia johonkin suuriin portaaleihin tai foorumeihin, sillä ne vetävät aina pidemmän korren ikävä kyllä.
Joten kannattaisi ehkä hieman avartaa maailmankuvaa kvaakin ulkopuoliseen maailmaan.
Kvaak foorumilla on omat vahvuutensa mutta myös omat heikkoutensa.
Jos elämä olisi vain kvaakkia niin kyllä silloin jäisi niin paljon muuta sarjakuvallista hyvää näkemättä ulkomaisilla sivustoilla. Mieti ihan tosissasi tätä. ???
« Viimeksi muokattu: 25.09.2012 klo 21:19:34 kirjoittanut Orjan May »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #8 : 25.09.2012 klo 14:53:55 »
mutta tämä on loppujen lopuksi hyvin pieni portaali jossa käyvät melkein aina samat henkilöt kun tänne klokkautuu.

Mitä huonoa on pienessä? Ja mielummin minä ainakin luen kommentteja tutuilta naamoilta kuin tuntemattomilta. Sitäpaitsi en oikein käsitä että miksi pitäisi olla iso foorumi jota ei pysty valvomaan ja kommentit ja keskustelut ovat 90% täyttä potaskaa, ja suurinosa ei keskity edes itse sarjakuviin, niiden laatuun jne. vaan ihan johonkin tyhjänpäiväiseen asiaan kun minkä kokoinen on Galactuksen ******.

Siksi mielestäni  ei todellakaan voida sanoa, että  tämä "kvaak" riittää kartoittamaan koko sarjakuvallista kenttää ja uutisointia. Tämä on vain yksi pieni suomalainen foorumi ja se siitä.  

En ymmärrä, että miksi ylipäätään kaikkia sarjakuvia pitäisikään käsitellä. Jotkut sarjakuvat ovat yksinkertaisesti niin huonoja, että niistä syntynyt keskustelukin on huonoa.

Monet ulkomaiset foorumit ovat erittäin hyviä joista saa  mielenkiintoista informaatiota mitä sarjakuvamaailmassa tapahtuu  enemmän kuin täältä mikä on tietenkin aivan ymmärrettävää.  

Sittenhän herralla on varmasti antaa kymmenen "hyvää" esimerkkiä jotka sitten tyrmään.

Olen saanut kosolti sellaista infoa jota kvaakista en  löydä.

No Kvaak ei olekaan mikään informaation tonava, vaan laadukas foorumi. Sitä varten on Wikipedia.

Ei ole oikein vertailla kvaakkia johonkin suuriin portaaleihin tai foorumeihin, sillä ne vetävät aina pidemmän korren ikävä kyllä.
Joten kannattaisi ehkä hieman avartaa maailmankuvaa kvaakin ulkopuoliseen maailmaan.
Kvaak foorumilla on omat vahvuutensa mutta myös omat heikkoutensa.
Jos elämä olisi vain kvaakkia niin kyllä silloin jäisi niin paljon muuta sarjakuvallista hyvää näkemättä ulkomaisilla sivustoilla. Mieti ihan tosissasi tätä. ???

Miksei laadukasta foorumia voisi verrata laaduttomiin? Miksei Kvaakkia voisi verrata vaikka CBR:ään jonka laatu huononee kokoajan. Vai onko tämä jokin kilpailu siitä että millä foorumilla keskustellaan eniten Galactuksen...laitteista...? Vau. Kvaak hävisi. Kuinka kauheaa.  :laugh:

Kerropas näistä Kvaakin heikkouksista. Tyrmään ne mielelläni.
Kuten mitä hyvää? Olen selannut ulkomaalaisia foorumeja jo ennen kuin sinä olit edes kuullut Internetistä, enkä ole löytänyt vieläkään mitään tietoa, tai sarjakuvaa joka ei olisi tuottanut minulle kärsimystä. Itse ainakin käytän ihan muita keinoja sarjakuviin tutustumiseen kuin ulkomaalaisia foorumeja.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #9 : 25.09.2012 klo 18:55:28 »
Sittenhän herralla on varmasti antaa kymmenen "hyvää" esimerkkiä jotka sitten tyrmään.

Ketjun aloittaja toivoi vinkkipyyntöjä. Kukaan ei toivo sinun tyrmäävän kenenkään antamia vinkkejä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #10 : 25.09.2012 klo 20:37:40 »
Marvelilla ja DCllä on omat palstansa ja ehkä muillakin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.