Olen itse päätynyt käyttämään CLZ:n ohjelmia. Löytyy web-selain, mobiili ja desktop versiot. Valitettavasti kaikista joutuu maksaa erikseen. Jos ostaa esim. mobiili ja desktop version niin ne toki synkkaa kokoelmat keskenään.
Olen CLZ:n tietokantaan lisännyt tässä puolen vuoden sisään todella paljon suomennettua Marvel sarjakuvaa ja albumia.
Esim. siellä on nyt kaikki Hämähäkkimiehet ihan tammikuun 2025 numeroon saakka, sekä mielestäni kaikki Ryhmä-X:t löytyy, sekä Sarjakuvalehti ja Marvel lehdet, että erikoisnumeroita ihan kiitettävästi.
Tällä hetkellä olen lyömässä sisään kaikkia Action Forcen numeroita (G.I.Joe), pari vuosikertaa vielä puuttuu.
En mitenkään täydellisiä tietoja ole sinne laittanut tähän mennessä, se on aika iso työ laittaa tekijätiedot täydellisinä, mutta kaikista löytyy perustiedot, ihan viivakoodia myöten joten skannaamalla viivakoodin löytyy oikea lehti nopeasti ja helposti.
Ihan tarkkaan en osaa sanoa tuliko viivakoodit suomennettuihin Semicin julkaisemiin sarjakuviin vuonna 1989, no ainakin siitä lähtien ne löytyy, tosin ilman ns. extensionia. Äkkiseltään sanoisin että viivakoodit ns. extensionilla on tullut suomen lehtiin vuonna 1995. Tällä tarkoitan että viivakoodissa on erillinen loppuosa joka kertoo mikä numero on kyseessä, vuosi + numero. Helpottaa lehtien skannausta näihin ohjelmiin huomattavasti.