Kirjoittaja Aihe: Tietokantasovellukset sarjakuville  (Luettu 6352 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olli T

• Omat säännöt
  • Jäsen
Vs: Tietokantasovellukset sarjakuville
« Vastaus #15 : 13.08.2012 klo 12:28:42 »
Ilmaisohjelmista myös Google Docsin Spreadsheetillä saa kohtuullisilla datamäärillä (ehkä isoillakin, en ole testannut) ihan hyvää jälkeä. Bonusominaisuutena tuotoksen saa halutessaan helposti jaettua verkossa kenelle tahansa, eli jos on vaikka myyntitarkoituksissa liikkeellä, niin elämä helpottuu hieman.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #16 : 13.08.2012 klo 18:49:23 »
Käyttämäni Open Office on myös ilmainen.

Ihan siltä varalta että meni joltakulta ohi.

Crimson

• Jäsen
« Vastaus #17 : 02.07.2013 klo 23:20:53 »
Comic Collector vaikuttaa mielenkiintoiselta: http://www.collectorz.com/comic/

Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta tuolta sivuilta voi ladata ilmaisen demon ja testata. Mulla on saman firman Music Collector ja se on ihan ok.

Einari

• Uusi jäsen
« Vastaus #18 : 04.01.2021 klo 20:08:30 »
Olen pari vuotta käyttänyt Comicrack-ohjelmaa myös kirjahyllyssä olevien sarjakuvien tietokantana. Täyttänyt sinne kaikki tiedotkin, niille sarkuille mitä se ei ole comicvine:sta tjsp löytänyt. Koneen vaihdon myötä taisin vaan sen tietokannan ja varmuuskopionkin pilata.

Ennen kuin aloitan koko homman alusta, niin onko muita varteenotettavia ohjelmia? Vai onko joku tietokantanetissä, minne voisi merkata omistamansa, tulostaa ehkä puutelistat jne.

Excel nyt on aina vaihtoehtona, mutta ennen sitä voisi tutkia muitakin vaihtoehtoja, onko esim. collectorz-firman ohjelmista kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 04.01.2021 klo 20:46:56 kirjoittanut Einari »

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #19 : 17.11.2021 klo 20:36:24 »
Espanjalainen Whakoom osuu toisinaan ahkerasti hakutuloksiin tietoa kaivaessa.

Kyseessä on 2013 perustettu startup, joka todella on tarkoitettu siihen, että käyttäjät tuottavat sisällön ja hyödyntävät toistensa työtä. Etusivulla yritys kehaisee, että "kokoelmasi jo löytyy täältä".

Kiinnostuksen kohteena olevista vanhoista sarjoista on kansikuvia varsin kiitettävästi ja toisinaan vähän parempilaatuisempina kuin toisaalta, mutta usein muutoin teosten tiedot ovat tyhjää täynnä.

Einari

• Uusi jäsen
« Vastaus #20 : 02.07.2024 klo 11:40:23 »
Päädyin lopulta käyttämään tätä:
www.comics.org

Itselleni ehkä tärkein oli mukana kulkeva "puutelista", sen tuolta saa näppärästi jaettua.

ppanula

• Jäsen
« Vastaus #21 : 04.02.2025 klo 17:00:59 »
Olen itse päätynyt käyttämään CLZ:n ohjelmia. Löytyy web-selain, mobiili ja desktop versiot. Valitettavasti kaikista joutuu maksaa erikseen. Jos ostaa esim. mobiili ja desktop version niin ne toki synkkaa kokoelmat keskenään.

Olen CLZ:n tietokantaan lisännyt tässä puolen vuoden sisään todella paljon suomennettua Marvel sarjakuvaa ja albumia.
Esim. siellä on nyt kaikki Hämähäkkimiehet ihan tammikuun 2025 numeroon saakka, sekä mielestäni kaikki Ryhmä-X:t löytyy, sekä Sarjakuvalehti ja Marvel lehdet, että erikoisnumeroita ihan kiitettävästi.

Tällä hetkellä olen lyömässä sisään kaikkia Action Forcen numeroita (G.I.Joe), pari vuosikertaa vielä puuttuu.

En mitenkään täydellisiä tietoja ole sinne laittanut tähän mennessä, se on aika iso työ laittaa tekijätiedot täydellisinä, mutta kaikista löytyy perustiedot, ihan viivakoodia myöten joten skannaamalla viivakoodin löytyy oikea lehti nopeasti ja helposti.

Ihan tarkkaan en osaa sanoa tuliko viivakoodit suomennettuihin Semicin julkaisemiin sarjakuviin vuonna 1989, no ainakin siitä lähtien ne löytyy, tosin ilman ns. extensionia. Äkkiseltään sanoisin että viivakoodit ns. extensionilla on tullut suomen lehtiin vuonna 1995. Tällä tarkoitan että viivakoodissa on erillinen loppuosa joka kertoo mikä numero on kyseessä, vuosi + numero. Helpottaa lehtien skannausta näihin ohjelmiin huomattavasti.