Tein listaukset omista lehdistäni Open Officen Excel -klooniin.
Saa sitten lisättyä mukaan sitä tietoa mitä itse kaipaa (piirtäjiä/kässääjiä) ja lajiteltua tietoa siten kun haluaa.
Eikä katoa interwebbistä yllättäen vieden kaikki tietosi mukanaan...
Itse olen tehnyt listauksen ihan vain tekstitiedostoon. Toimii riittävän hyvin.
Tietenkin sellainen tietokanta olisi kiva, niin voisi tehdä hakuja ja listata helposti haluamansa sarjakuvat. Yritin sellaista väsätä jossain vaiheessa mutta hankaluudeksi muodostui kokoelmat, joissa on pitkä lista kirjoittajia ja piirtäjiä, joten urakka jäi kesken. Jos kirjoittajalle varasi vain yhden kentän ja pisti sitten siihen kaikkien kirjoittajien nimet, niin haettaessa tiettyä kirjoittaa haku ei löytänyt kokoelmia, joissa kirjoittaja oli mukana. Joka kirjoittajan sijoittaminen omaan kenttään tuntui myös hankalalta, sillä sitten kentillä olisi eri tunnisteet. Todennäköisesti tähänkin olisi joku helppo ratkaisu mikä ei vain ole tullut mieleen enkä ole jaksanut tietokantaohjelmiin sen tarkemmin perehtyä.
Mites sinä olet tuollaiset hoitanut?
Tietysti yksi vaihtoehto olisi vain listata kaikki haluamansa tiedot ascii-tiedostoon ja tekaista pikku koodinpätkä, jolla voisi hakea haluamansa rivit hakusanan perusteella.