Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että MoS oli jopa positiivinen yllätys.
Näyttelijät tekevät Amy Adams:ia lukuunottamatta erinomaista työtä.
Se ottaa huomioon sarjakuvien lisäksi myös Smallvillen toimivat ominaisuudet.
Näihin kuului uudistettu Lois Lane/Teräsmies romanssi ja Jor-Elin rooli. Kenraali Zodia koskeva lopun käänne oli yllättävänkin toimivasti toteutettu.
Myös Luthorin rooli Metropoliksen kunnostajana on huomioitu, ja se luo jatko-osaa varten erinomaisen aloitustilanteen. Luthor on sankari, ei pidä Teräsmiehen alien taustasta, Teräsmiehellä on morkkis koska tappoi Zodin ja hän on hallituksen palveluksessa.
Tässä itsessään olisi aihetta vaikka kuinka moneen Teräsmiehen soolo-elokuvaan. Mutta se avaa myös reitin Batmanin ja Teräsmiehen väliseen ristiriitaan, sillä hän joutuu todistamaan sekä itselleen että hallitukselle, että häneen voi luottaa ja hänestä on tehtäväänsä.
Batman inhoaa supervoimaisia, rikkoo lakia, mutta toimii omalla territoriollaan oikein. Luthor taas ei toimi pidemmässä mittakaavassa oikein, mutta tietenkin näyttää kovasti siltä ja hänen inhonsa alieneita kohtaan on piirre joka saa Batmanin näyttämään hyvältä sekä katsojille että Teräsmiehelle, pelkästään jo sillä että suostuu yhteistyöhön tämän kanssa.
Ja jos lähdemme ajatuksesta, että Robin on kuollut, Batman angstaa ja käyttää robotteja, ja meillä on lähdemateriaalin huonosta tuntemisesta huolimatta muuten ihan kelpo Wonder Womanin näyttelijä...
Yksi rintaisia amazoneja? Mistä tämä nainen puhuu?
Ei, WW ei ole amazoni, hän on niiden kasvattama. Ei, DC:n amazoneilla ei ole yhtä rintaa per nainen. Ei, se ei tarkoita tietenkään että kumpikaan näistä asioista pätisi elokuvassa. Mutta ainakin WW:n näyttelijä on tajunnut, että WW on muutakin kuin "vain tissit" ja se on minusta todella hyvä alku. Tai sitten olen vain optimisti.
...voidaan sanoa, että ainoa epäilyksen alainen elementti on Affleck, joka minua ei vakuuta ja se tosiasia, että Nolan mokasi Batmaninkin jatko-osat täsmälleen samankaltaisessa tilanteessa.
Mutta hei! Ainakaan Conan Barbaari ei kuulemma näyttele Lex Luthoria!