Eihän tuo olisi temppu eikä mikään: Jokeri aiheuttaa harmia jollekin yhtä vinksahtaneelle konnalle, kuin mitä hän on itsekin. Mitään mullistavaa, tai uutta, ei olisi tuossakaan asetelmassa, vaikka Jokeri saisikin hetkeksi sankaristatuksen ja lukijan sympatian.
Ei riitä. Tuokin saa Nemesiksen näyttämään hyvältä yritykseltä.
Munaa pitää olla, ja en ole kirjoittajilla sitä vielä tarpeeksi nähnyt.
Pisteet silti yrityksestä kirjoittajille, ja olen aika varma, että jossain vaiheessa tärppää.
Pisteet kuitenkin, että sinäkin edes yrität. Tehtävä ei ole niin helppo kuin miltä näyttää, etenkin kun puhutaan kaverista, joka tykkää sorkkaraudoista lapsien päässä ja "hyviksenäkin" hymyilee kun lapset harrastavat seksiä keskenään.
Haaste, joka herättää kummasti houkutuksen tarttua.
Yksi sekopää lyömässä sorkkaraudalla toista voisi tehdä ihmeitä, ja olisihan se metkaa, jos näkisi tilanteen, jossa jopa Jokerin hymy hyytyisi hetkeksi, vaikka eipä nyt ole vastaan tullut.
Jokeri tarjosi apuaan Batmanille myös suomeksi nähdyssä juhlanumerossa, kun psykopaatit olivat eri mieltä kaltereiden toimivuudesta. Batman sano tiivistetysti Jokerille, että "Haista sinä Tommi Läntineen ******"" ja olisin itse sanonut aivan saman.
Olen samaa mieltä, että tuolloinkin vaatisi hiukan enemmän pysyvyyttä tuo Jokerin sympatia. Harlekiini näyttää katsos vain paremmalta kun pyörii Jokerin kanssa, mikä on hauska ironinen piirre, kun katsoo Batman ja Robin asetelmaa. Mutta jos Harlekiinista tehtäisiin pahempi, ollaan jo kummasti voiton puolella.