Wow, miten paljon vastauksia

Kiitos todella paljon, ette tiedä, mitä vastauksenne merkitsevät minulle

Lähinnä halusin juuri tietää, että onko vielä ns. perinteisiä kuvittajia, jotka tekee käsin tai käyttävät koneita siinä apuna - Eli halusin tietää, että onko nykyajan kuvittaja sellainen, joka ainoastaan tekee koneella kaiken ja Illu ois kova sana

Ite siis paljon piirrän tusseilla, lyijykynällä, ja yhdistän lyijykynäluonnoksen photarille ja jatkan piirtämistä, teen omia tekstuureita siinä piirtopöydällä... milloin sitten taas koneelta paluu käsin tekemiseen esim. serigrafian keinoin... Niin mietin vaan, että vaaditaanko enemmän. Joku vastasi tosi fiksusti, ettei tietyiltä kuvittajilta ekana pyydetä vektorigrafiikkaa

huojennuin täysin.
Ja se on totta, että kokeilemalla oppii parhaiten. <Mielelläni laajennan kuvitusosaamistani monella eri tavoin, siis haluan eri tyylill tehdä jne.
Joku kertoi kouluista... itse kun olin eräässä nimeltä mainitsemattomassa koulussa, niin siellä ei arvostettu kuvituksia... "tuo on vaan pelkkä kuvittaja" sanottiin eräästä piirtäjästä kerran

Meillä oli tällainen meininki. Taidetta sen olla piti. Se toisaalta kehitti ilmaisua, jota voin hyödyntää kuvittamisessa

Kiitos tosi paljon teille kaikille ystävällisistä ja kannustavista viesteistänne! Koin, että olen ymmärtänyt aivan oikein!