Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvafestarit lähestyvät! Oletko valmis?  (Luettu 45468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
Re:Sarjakuvafestarit lähestyvät! Oletko valmis?
« Vastaus #150 : 20.09.2004 klo 16:13:41 »
Oli ihan jees meininkin jälleen kerran. Ilves oli hauska paikka, yhtäkkiä turiset monta tuntia jonkun norjalaisen piirtäjän kanssa. Kukahan mahtoi olla. Hauskaa kuitenkin oli.

Valitettava uutinen tosin oli että törkeästi sunnuntaina kuulemma kiellettiin Eskon sarjakuvien myynti pienlehtitaivaassa. Pyh semmoiselle.
__
Matti Veekamo
Veksu

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #151 : 20.09.2004 klo 16:27:50 »
yhtäkkiä turiset monta tuntia jonkun norjalaisen piirtäjän kanssa. Kukahan mahtoi olla. Hauskaa kuitenkin oli.

Eikai vain Lise Myhre?

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #152 : 20.09.2004 klo 16:28:54 »
Ilves oli hauska paikka, yhtäkkiä turiset monta tuntia jonkun norjalaisen piirtäjän kanssa. Kukahan mahtoi olla.

Sepä jäi minuakin askarruttamaan. Hän joutui jopa toistamaan nimensä muutamia kertoja, ennenkuin olin ymmärtävinäni sen. Tai ehkä ymmärsin, mutta unohdin. Samassa pöydässä istuvan isänsä nimi oli muistaakseni Jon tai jotain hyvin sinnepäin. Oli siinä muitakin, mutta muisti pettää. Ainakin Jope ns. poikakaverinsa kanssa.

--
Lienee ei ollut Lise Myhre. Oli senverran hienot viikset, jotka kuulemma vahan avulla vääntää hän asentoon.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2004 klo 16:31:33 kirjoittanut Jarmo »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #153 : 20.09.2004 klo 16:34:54 »
Kyseessä oli herra Karstein, Norja. Asuu Helsingissä ja keikkailee bändeineen (jonka nimeä en nyt taas muista) ahkeraan. Hänen tulkintansa Samantha Foxin Touch Me -kappaleesta on unohtumaton.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Vastaus #154 : 20.09.2004 klo 16:48:23 »
Kyseessä oli herra Karstein, Norja. Asuu Helsingissä ja keikkailee bändeineen (jonka nimeä en nyt taas muista) ahkeraan. Hänen tulkintansa Samantha Foxin Touch Me -kappaleesta on unohtumaton.

Täytyy pistää miehen nimi muistiin. Hän näytti joitain teoksiaan mutta norjankielen taitoni oli sen verran ruosteessa plus kaikki promillet että mitään en tajunnut. Kelpo piirrosjälkeä kuitenkin. Heitäppä bändin nimi kun sen muistat.

Ja todentotta, oli kyllä tyypillä hienot viikset.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2004 klo 16:48:57 kirjoittanut Matti Veekamo »
__
Matti Veekamo
Veksu

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
« Vastaus #155 : 20.09.2004 klo 17:55:28 »
Tässä vaiheessa tulee mieleen ajatus!

Ensi kerralla täytyy baaritapaamisen lisäksi järjestää myös ns. "opastettu kiertokäynti".
Olisi varsin pitkälti suomalaisen sarjakuvan "kuka kukin on".

Ei sitä millään viitsi käydä joka tiskiltä kysymässä, että "mikä sinä on?"
Huvittaisi tuntea näöltä enemmänkin väkeä kuin nyt tuntee.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #156 : 20.09.2004 klo 18:00:42 »
Joo, totta tosiaan, laitan huomenissa kuvia festareilta kvaakkiin, niin voitte tunnistella kasvoja ruutujen takaa. Kah, Comicquizikin lähestyy taas...
« Viimeksi muokattu: 20.09.2004 klo 18:06:23 kirjoittanut VesaK »
- Barack Obama

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #157 : 20.09.2004 klo 18:14:50 »
Keille kaikille mä muuden ehdin piirrellä festarien aikana?
Ainakin herra Kalmistolle piirsin oravan (joka ei ollut edes etäisesti pesukarkun näköinen kuten joidenkin muiden oravat ;) ) ja Vesalle piirtelin sunnuntaina tuhruja korttiin. Info-tiskin muut työntekijät sai myöskin osuutensa post-it lappu taiteesta.

Tästä huolimatta kukaan ei tarjonnut minulle juotavaa.

No joo, Vesa antoi karkkia, mutta silti. :D
Put on your big girl panties and deal with it!

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
« Vastaus #158 : 20.09.2004 klo 18:33:25 »
Minua jäi pikkasen rassaamaan se, ettei Ilkka Heilä päässyt festareille tällä kertaa. Kustantajalta kuulin syynä olevan työkiireet.. No, ensi kerralla sitten. Ties vaikka olisi kirjamessuille tulossa  :)

Kuitenkin messuilla tuli nähtyä onneksi ainakin J. Tilsa, Hiltunen, Juba ja ties kuinka monta pienempää sarjissuuruutta. Ja Jeff Smith'kin osoittautui aika symppis-tyypiksi.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #159 : 20.09.2004 klo 18:51:13 »
Heilä ON Helsingin Kirjamessuilla ja tietenkin myös Turun Kirjamessuilla kahden viikon päästä.
- Barack Obama

tompelo

• Jäsen
« Vastaus #160 : 20.09.2004 klo 19:12:49 »
Heilä ON Helsingin Kirjamessuilla ja tietenkin myös Turun Kirjamessuilla kahden viikon päästä.

Kiitos tiedosta. Voin siis täydentää uuden alpparin nimmareilla sitten siellä.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
« Vastaus #161 : 20.09.2004 klo 19:22:55 »
Keille kaikille mä muuden ehdin piirrellä festarien aikana?

Mie sain lapulla Rouva ja Herra Tulikivet. Vai pöllinkö mä vaan sen? Hämärän peitossa osin. ???

Lainaus

... vetoan edellämainittuun hämärään yms.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #162 : 20.09.2004 klo 19:43:57 »

No joo, Vesa antoi karkkia, mutta silti. :D

Ettei sitten Vesan herkut kelpaa, kun pitää vaan juominkeihin kietoutua! Niinhän se aina taitaa olla. Voi surua!

Mutta karkit olivat hyviä. Ovat edelleen.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #163 : 20.09.2004 klo 19:55:32 »
Mä sain Nemin piirtäjän nimmarin!!!

Mitäs muuta... lavalla oli havaittavissa pieniä teknisiä vaikeuksia. Jeff Smithin piti ilmeisesti esitellä esitellä yleisölle jotakin kuviakin, mutta niitä ei onnistuttu heijastamaan läppärin syövereistä valkokankaalle tarpeeksi selkeästi. Että pelkäksi puheeksi meni. No, sentään hänen piirustusnäytöksensä onnistuttiin näyttämään suuren yleisönkin nähtäväksi.

Valaistuksena lavalla oli pari profil-heitintä ja muutama par-heitin, jotka oli suunnattu alaviistosta Matti Hagelbergin (?) kuvittamaan taustakankaaseen.
Joku voisi sanoa että liian vähän valotehoa ja liikaa varjostusta tms. mutta itse ainakin pidän enemmän tuommoisesta "epätasaisesta" valaistuksesta, ainakin tuonkaltaisissa tapahtumissa. Ei aina kaikkea tarvitse tehdä luximittarin mukaan, eihän se mikään tv-show ollut. Esiintyjätkin erottuivat lavalta ja sehän se on se pääasia.

Entisen roudarin näkökulmasta ehkä omituisinta messuilla oli, kun yleisö sai vapaasti istuskella lavan reunoilla, myös silloin kun siellä oli puhujia. Olivatpa jopa jostakin etsineet muutaman tyynynkin, että takapuoli kestäisi paremmin! Koska Tuskaan saadaan samanlaiset?
Siellä mäkin sitten rapulapäissäni istuin ja kattelin Lisa Myhreä - sain muuten häneltä nimmarin!!

Paikalla olin vain sunnuntaina, menin jopa käymään Ilveksessä muttei siellä tuntunut olevan mitään miittiä.
Se kyllä oli ilahduttavaa, että kun siellä istuin niin minkäänlaista taustamuzakkia en pannut merkille! Kun on tämä kuulovaurio niin on jäänyt baareissa istuminen vähemmälle...
Mutta mä sain sentään Nemin piirtäjän nimmarinkin!!

Kun taapersin Jysäyksen pisteen(?) ohi niin joku tiskin takana alkoi pitämään myyntipuhettaan.
Sönkötin jotakin että "oon mä sen jo ostanu ja kattoo ny jos tilaiskin".... kuulosti varmasti siltä kuin yrittäisin vain keksiä tekosyitä tai jotain. Miksi piti juoda olutta edellisenä iltana...?
Kukakohan siellä tiskin takana muuten oli?
Ei ainakaan Nemin piirtäjä, sillä häneltä sain nimikirjoituksen!!

Pienlehtitaivaassakin kävin, muistin nopeasti miksi en niistä välitä.
Ihan vinkiksi niitä tekeville: yrittäkää hei edes olla omaperäisiä. Nytkin näytti pikavilkaisulla että suurin osa niistä olisi tullut samasta tehtaasta.
Laitoin rahani mieluummin vanhoihin Myrkky-lehtiin.

Ei nyt tule oikein muuta mieleen - paitsi se että sain Lise Myhreltä nimikirjoituksen!!!![/color]

Edit: kirjotusvihre x 2
« Viimeksi muokattu: 04.10.2004 klo 19:25:13 kirjoittanut Jippo Kenguru »
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

tompelo

• Jäsen
« Vastaus #164 : 20.09.2004 klo 20:28:16 »
Jippo taisi saada lisa Myhren nimmarin...  ;D
Onnea!

Meikäläinen hankki nyt ainakin Hiltusen nimmarin myös Vänrikko Stoolin korkeajännitykseen :)