Kirjoittaja Aihe: The Complete Carl Barks Disney Library  (Luettu 60893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaH

• Jäsen
Vs: The Complete Carl Barks Disney Library
« Vastaus #105 : 12.11.2013 klo 18:50:34 »
Darkest Africa on sitten kuitenkin ilmeisesti alkuperäisessä muodossaan, Inducksin mukaankin.

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+MOC++20-01

Race to the South Seas on Inducksissa vailla mainintaa mikä versio tässä uusimmassa Carl Barks Libraryssä on:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+MOC++41-01

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #106 : 13.11.2013 klo 15:55:19 »
Darkest Africa on alkuperäinen. Pitää varmaan ostaa sitten viimeisenä tuo Lost in the Andes uudelleen niin saa varmasti kaikki viimeiset fiilaukset...

Hieno tuo jouluboksi. En panisi kyllä yhtään pahitteeksi, jos saisi koko sarjalle boksit. Erikseen ostettuna tietenkin.

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #107 : 13.11.2013 klo 23:17:38 »
Tämä antaa kyllä vähän huonon kuvan kustantajasta. Kirjasta on siis tulossa kaikkiaan kolme versiota, joista toisessa on parannettu väritystä ensimmäiseen verrattuna ja kolmannessa sitten yksi tarina erilaisena kuin kahdessa edellisessä.

Eikö olisi ollut parempi jättää kirja julkaisematta kunnes kaikki olisi kunnossa ja aloittaa sarjan julkaisu jostain toisesta osasta?

Torstai

• Jäsen
« Vastaus #108 : 18.11.2013 klo 18:01:39 »
Tämä antaa kyllä vähän huonon kuvan kustantajasta. Kirjasta on siis tulossa kaikkiaan kolme versiota, joista toisessa on parannettu väritystä ensimmäiseen verrattuna ja kolmannessa sitten yksi tarina erilaisena kuin kahdessa edellisessä.

Eikö olisi ollut parempi jättää kirja julkaisematta kunnes kaikki olisi kunnossa ja aloittaa sarjan julkaisu jostain toisesta osasta?

Niin, en tiedä, mutta olettaisin että Fantalla oli luulo että tuo etelänmeripurjehduksen tarinan alkuperäinen materiaali olisi käytettävissä ekaan painokseen. Viime tingassa selvisikin ettei olekaan, eikä ollut aikaa muuttaa tai halua muuttaa julkaisujärjestystä. Näin painoon jouduttiin laittamaan tuo 2006 restauroitu versio. Ainakin siitä kielii se että tarinakuvauksissa hehkutetaan tuota all Barks versiota. Eikä sitä tiedä vielä tuleeko se koko Barks versio kolmanteenkaan painokseen vielä. Toiveet värimuutoksistahan tuli lukijoilta. Pakko niiden varmaan on tehdä uusia painoksia kuitenkin, jos kirjaa tilataan ja sitä mukaa korjailla.

Mutta joo en muutenkaan tykkää tuosta julkaisujärjestyksessä, jossa julkaistaan kermat ensin. Yrittävätkö he noilla suosituimmilla/parhaimmilla tarinoilla koukuttaa uudet lukijat Barksin tarinoihin vai mitä...

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #109 : 18.11.2013 klo 18:14:52 »
Mutta joo en muutenkaan tykkää tuosta julkaisujärjestyksessä, jossa julkaistaan kermat ensin. Yrittävätkö he noilla suosituimmilla/parhaimmilla tarinoilla koukuttaa uudet lukijat Barksin tarinoihin vai mitä...
Tämä on yksi syy miksi en ruvennut keräämään tätä kirjasarjaa. Kyllä kronologinen järjestys pitäisi olla. Nyt tuo kirjasarja on pelkkää sillisalaattia...sieltä täältä otettu julkaisuja...ei hyvä.
Onneksi Gottfredsonin kirjasarja on kunnollinen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #110 : 18.11.2013 klo 21:26:48 »

Tämä on paras tapa saada koko sarja toteutumaan. Ihan älyttömän monta julkaisusarjaa on kaatunut siihen, että on aloitettu julkaisemaan jotain juttua kronologisesti ja aloitettu varhaisesta tavarasta, joka ei ole vielä sarjan parasta/tunnetuinta materiaalia ja kiinnostaa vain muutamia kovimpia harrastajia. Sitten sen perusteella todetaan, että jahah, eihän tämä myynytkään, lopetetaankin siis koko sarja ennen kuin on edes päästy niihin parhaihin paloihin.
Aloittamalla suosituimmasta tavarasta voivat ne osaltaan rahoittaa sarjan heikommin tuottavia osia - sekä olla myös pisimpään myynnissä, koko muun sarjan julkaisun ajan.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #111 : 19.11.2013 klo 19:03:27 »
Tämä on yksi syy miksi en ruvennut keräämään tätä kirjasarjaa. Kyllä kronologinen järjestys pitäisi olla. Nyt tuo kirjasarja on pelkkää sillisalaattia...sieltä täältä otettu julkaisuja...ei hyvä.

Järjestyksenhän saa kronologiseksi, kun itse kirjat siten järjestelee. Lisäksi ensimmäisten sivujen joukosta löytyvien toimituksellisten tietojen yhteydessä juoksee sarjan kronologinen numerointi. Kirjoja ei ole numeroitu julkaisujärjestyksen mukaan.

Torstai

• Jäsen
« Vastaus #112 : 30.12.2013 klo 17:15:29 »
Tuli säästeltyä tuon Christmas on Bear Mountain joulunpyhien iloksi. Mukavaa luettavaa taas kerran, useampi sarja taas joita ei ollut lukenut tai ei muistanut lukeneensa. Sen verran laaja tuotanto Barksilla, että varmaan joka kirjan kohdalla näin käy.

Nuo tarinoiden tekstimuotoiset analysoinnit olivat mielestäni analyyttisempiä kuin aiemmissa kirjoissa. Mutta missä oli kansikuvat? Eikö Barks tuohon aikaan tehnyt kansikuvia ollenkaan? Sitten tuo pari sivuinen Barksin elämänkerta ihmetyttää, joka on ollut kaikissa kirjoissa sama. Vaikka sarjakuvat ovat pääasia, niin olisi mukava laajempaa elämänkertaa yms. myös lueskella. Gottfredsonin kirjoissa on tuota osuutta huomattavasti enemmän.

Torstai

• Jäsen
« Vastaus #113 : 13.02.2014 klo 17:19:42 »
Tuossa kun tuota Gottfredsonin uusinta tulevaa kirjaa hehkutettiin, niin silmäni nauliutuivat seraavaan Barks kirjaankin Walt Disney's Uncle Scrooge: "The Seven Cities Of Gold". http://www.amazon.com/Walt-Disneys-Uncle-Scrooge-Library/dp/1606997955 Eli Roope-setä kirja taas vaihteeksi, vähän olin odottanut taas jonkinlaista joulukirjaa... Boksikin on jouluksi luvassa http://www.amazon.com/Walt-Disneys-Donald-Duck-Box/dp/1606997963/ref=sr_1_4?s=books&ie=UTF8&qid=1392303831&sr=1-4&keywords=The+Carl+Barks+Library
Vähän himottais noita boksejakin ostella, mutta nuo on niin irrallisia tuosta kokonaisuudesta ja joutuu kahteen kertaan ostamaan nuo kirjat, ettei taida järkeä siinä olla. Tekisivät nyt vaan ne boksit koko sarjalle, eikä tuolleen palastelis noita argh.

On muuten aika hyvissä hinnoissa "Only a Poor Old Man" tuolla Amazonissa. http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss/190-6418724-9896948?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=Walt+Disney%27s+Uncle+Scrooge%3A+%22Only+a+Poor+Old+Man%22+ Sata dollaria uudesta?! Mikäs paikka tuo Amazon oikeastaan on kun en niin ole perehtynyt tuohon? Kenen nuo käytetyt kirjat tuolla on? Käytetyistä pyydetään jopa 700 dollaria... Mulla olis noita kaksi kappaletta voisin kyllä parilla sadalla dollarilla toisen myydäkin.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #114 : 02.09.2014 klo 16:15:58 »
Vähän himottais noita boksejakin ostella, mutta nuo on niin irrallisia tuosta kokonaisuudesta ja joutuu kahteen kertaan ostamaan nuo kirjat, ettei taida järkeä siinä olla. Tekisivät nyt vaan ne boksit koko sarjalle, eikä tuolleen palastelis noita argh.

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1606997963

Onkos kellään tietoa, saako tuota (ja tulevia) boksia ilman kirjoja? Vähän harmittaa kyllä ostaa kahteen kertaan kirjat, ei tässä uskalla mitään tilata kun seuraavana vuonna tulevat boksissa. Onkohan muuten tuohon boksiin (Lost in andes ja Trail of Unicorn) tulossa jo se korjattu sensuroimaton versio Darkest Africasta? Onko tästä ollut keskustelua missään?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Torstai

• Jäsen
« Vastaus #115 : 11.09.2014 klo 16:11:45 »
Ei käsittääkseni saa ostaa pelkkiä bokseja. Ainakin aiemmin ilmoitettiin ettei kaikille kirjoille tule edes bokseja. Noita kahden kirjan bokseja tehdään vaan joulumarkkinoille ja muuten lahjatarkoitus myyntiin.

Eikö tuo Darkest Africa ole Old castle Secret kirjassa, niin ei voi olla sensuroimatonta versiota tuossa boksissa mukana. Ainoat muutokset mitä olen kuullut kirjasarjaan tehdyn on tuo 2. painoksen Lost in Andes värityksen muutos.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #116 : 11.09.2014 klo 16:27:02 »
Ei käsittääkseni saa ostaa pelkkiä bokseja. Ainakin aiemmin ilmoitettiin ettei kaikille kirjoille tule edes bokseja. Noita kahden kirjan bokseja tehdään vaan joulumarkkinoille ja muuten lahjatarkoitus myyntiin.

Eikö tuo Darkest Africa ole Old castle Secret kirjassa, niin ei voi olla sensuroimatonta versiota tuossa boksissa mukana. Ainoat muutokset mitä olen kuullut kirjasarjaan tehdyn on tuo 2. painoksen Lost in Andes värityksen muutos.
Hyvä että en alkanut keräilee tätä kirjasarjaa...kyllä noi ehdottomasti pitäisi saada boksiin...ihan tyhmää jos joku hassu kappale on ilman boksia ja muut sit boksissa.
Mulle riittää nää Carl Barksin kootut...kirjahyllyni on ainakin iloinen tästä päätöksestä...itkee jo koottujenkin takia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #117 : 11.09.2014 klo 17:36:27 »

Vähän harmi noiden boksien kanssa, mutta ei voi mitään. My bad tuon tarinan kanssa, tarkoitin "Race to South Sea" tarinaa, josta alunperin julkaistiin väärä versio eka painoksessa. Mulle jäi vähän epäselväksi miten se oli väärä ja miten se aiottiin korjata tuohon "Lost in the Andes" -kirjan myöhempiin painoksiin.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Torstai

• Jäsen
« Vastaus #118 : 11.09.2014 klo 18:32:06 »
Tämä on niin pitkä aikainen projekti (15 vuotta), että moni seikka voi vielä muuttua. Nähtäväksi jää saavatko edes koko sarjaa julkaisteua kokonaisuudessaan. Enkä yhtään yllättyisi vaikka julkaisisivatkin yllättäen ne boksit. Hyvää bisnestähän se on myydä kirjat kahteen kertaan... Tuo eka jouluboksihan oli ihan selkeästi irrallinen, kun siinä ei ole peräkkäiset volumetkaan nuo kirjat, mutta tuo nyt ilmestyvä boksi taas sopisi sarjaan.

Mulla meni jo noissa Gottfredson bokseissa maku Fantan touhuun, kun pitää kahteen kertaan ostaa toinen kirja, jos haluaa ykköspainoksen kirjoja molemmat.

Race of the south seas piti olla kokonaan Barksin piirtämä versio, mutta se olikin Barks/Jippes versio. Sitä ne on lupaillut korjata myöhepiin painoksiin. Kakkospainoksessa sitä ei ole vielä ainakaan korjattu. Joten minä ainakin jätän tuon boksin ostamatta ja jään odottamaan sitä oikeaa ja lopullista versiota tuosta Lost in Andes kirjasta.

outonaapuri

• Jäsen
« Vastaus #119 : 20.04.2017 klo 12:17:50 »
Fantan Rosa Librarya olen kerännyt alusta lähtien, mutta jotenkin en ollut huomannut lainkaan, että samanlainen pyörii myös Barksista. Koska Kootut oli/on järjettömän hintaisia ja tulivat aikoinaan sellaisessa vaiheessa ettei niiden keräily ollut tärkeysjärjestyksen huipulla, on nämä ihan pakkohankinta.

Ja nyt kun puolet julkaistuista on hyllyssä, niin voi sanoa, että kyllä on herkkua, voi että. Kaksi asiaa vain mistä tekee mieli napista. Varmaan moni muu jupissut ihan samoista. Ensiksikin se, että järjestysnumeroa ei näe kannesta mitenkään, ainoastaan sisäsivujen selityksistä. Äkkiäkös siihen tosin jonkun tarran itse läppää. Pitäisi varmaan ehdottaa Fantagraphicsille, että laittaisivat viimeisen osan mukaan sitten pienen numerotarrapaketin. Jokainen voi halutessaan sitten lyödä kirjojen selkään semmoiset. Uskon, että tämä ehdotus ei saa kannatusta.

Toinen asia on, että yksittäisen opuksen sisäinen kronologia on milloin mitäkin. Ei tämäkään nyt suuri vaiva ole tarkistaa viimeiseltä sivulta oikeaa järjestystä, mutta vähän harmi silti. Kivempihan se olisi ihan täydellisessä tekojärjestyksessä lukea. Bongaisi kehitykseen liittyviä seikkoja helpommin.

Ainakin kolmannessa painoksessa, mikä minulle tuli, on jo kokonaan Barksilainen versio South Seas'sta. Mutta silti tujuimman keltainen tuo Lost in the Andes -kirja minun ostamistani on. Ja tämänkö pitäisi olla joku (vielä kerran) uudelleen väritetty, rauhoitettu versio? Huh.

Edit: Ja kyllä, tämä ketju heräsi vuosien takaa, mutta kun sarjaa yhä julkaistaan niin...
« Viimeksi muokattu: 20.04.2017 klo 12:27:42 kirjoittanut outonaapuri »