Kirjoittaja Aihe: The Avengers  (Luettu 159281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: The Avengers
« Vastaus #270 : 04.10.2012 klo 15:21:59 »
En. Mutta olen netistä nähnyt siitä niin monta pätkää ja lukenut niin monta artikkelia, että tuntuu siltä kuin olisin sen nähnyt. Olen täällä Kvaakissa huolellisesti välttänyt sanomasta itse tästä leffasta yhtään mitään. On tuo silti nerokas artikkeli.

Kiitos toki, että pidät huolta...

Ei mitään, nyt on vaan ymmärrän viestisi kontekstin paremmin. Nuo kun olivat aika ilmeisiä huomioita ihan elokuvan perusteella. Sama pätee monen fandomin kohdalla mutta kun itse pyrin välttämään spoilereita ennen katsomista sikäli kun pystyn.

Itse lukeudun sarjaan "tyytyväinen sarjisfani" elokuvan kohdalla. Sudenkuopat vältettiin ja olen tyytyväinen että elokuvasta on tullut ilmiö, ei vain sarjakuvafilmatisoinneissa vaan elokuvana.

Siksi minä olen painottanut 1, 5 miljardin rikkomista. Se kun on sen sortin taloudellinen menestys ettei sitä voi sivuuttaa.
Myönnän että itse pidän kuinka se osaltaan osoittaa paitsi sarjakuvaelokuviin kohdistuneet saturaatioepäilykset turhiksi niin myös Avengersin maailmanlaajuinen suosio vie väitteiltä "vain jenkit" "vain fanipojat" pohjan pois.
Pakollista pidettävää Avengers ei ole, ei tarvitse pitää elokuvasta, hahmoista eikä lajityypistä, mutta kritiikin on sitten oltava johdonmukaista.

Minusta onnistumisen ydin oli sekin että tehtiin elokuva joka seisoo omillaankin siinä missä oman elokuvasarjansa jatkumona kuin sarjakuvalähdemateriaalinsakin kanssa.
Siltikin se on ontuvin esitys ollessaan irrallaan edeltavistä viidestä muusta elokuvasta.
Itsen on mahdotonta poistaa aiemmin katsottuja omasta kokemuspiiristä mutta tarkkaillen niin objektiivisesti kuin voin se ei omana elokuvanaan toimi yhtä luontevasti kuin osana kokonaisuutta.

Isoin juttu oli se että siinäkin vaiheessa kun tiedettiin että tehdään invaasioelokuvaa jossa on radioaktiivisia vihanhallintaongelmaisia jättejä, jumaluuksia, supersotilaita ja salamurhaajia yhdessä hyperteknologisten taisteluhaarniskoiden kanssa....niin voidaan tehdä sama kuin sarjakuvissa niiden onnistuessa, kertoa henkilöistä.
Henkilöistä kun välittää ihan eri lailla kuin paperisista stereotyypeistä.
Kyllä tuo tässä vaiheessa pitää laskea kehuksi trikoopukuisille kun tekevät uskottavammat ja koskettavammat ihmiskuvaukset kuin useimmat vakavat draamat, meillä ja maailmalla.

Toki Avengers omaa paljon nyökkäyksiä sekä muuhun marvelversumiin kuin populaarikulttuuriin kuin mytologioihinkin(mm Odinin korpit Hugin ja Munin tekevät cameot) mutta ydin on pidetty selkeänä.
Juoni on simppeli kuin mikä, elävät henkilöhahmot sen nostavat.
Toinen mistä pidän on se miten vuoden tähän mennessä menestyneimmät elokuvat Avengers, Dark Knight Rises ja Hunger games rikkovat väitteen "nainen ei sovi toimintaelokuvan tähdeksi"
Näissä kaikissa sellainen on, aivan erilailla kuin jossain barbwiressä tai catwomanissa joissa lähdettiin kiehnäkiehnä aspektista ja jäätiin vain siihen, sarjakuvasta poiketen.

En usko että yksikään noista yksin muuttaisi totuttuja ajatusmalleja ja lokerointia, mutta yhdessä niillä on mahdollisuus.

Lurker, jos et kerran ole vielä nähnyt elokuvaa niin katso se vasta katsottuasi edelliset osat. Pakollista se ei tosiaan ole mutta minusta silloin tarinasta saa enemmän irti.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #271 : 04.10.2012 klo 15:52:57 »
Lurker, jos et kerran ole vielä nähnyt elokuvaa niin katso se vasta katsottuasi edelliset osat. Pakollista se ei tosiaan ole mutta minusta silloin tarinasta saa enemmän irti.

Olen nyt nähnyt Iron Man I ja II:n, Thorin ja Kapteeni Amerikan. Hulkia en ole nähnyt (paitsi sen vanhan Ang Leen version).

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #272 : 04.10.2012 klo 15:57:43 »
Hulk on outo lintu. Ang Leen psykologisointi aspekti jäi pahasti kumipallohulkin alle mutta vaikka näyttelijä vaihtuukin kaikissa on Incredible Hulk-elokuvassa paljon mitä siirtyy suoraan Avengersiin.

Hulk muotoutuu muutenkin kuin CGInä.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #273 : 12.10.2012 klo 16:52:18 »
Tämä asian ytimessä oleva totuudenmukainen traileri kertoo elokuvasta oleellisen, eli totuuden.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #274 : 12.10.2012 klo 22:44:00 »
No tosiasia on, että yksikään leffa ei ole täydellinen. Haastan jokaisen kvaakkilaisen nimeämään jonkun leffan josta ei keksi yhtään virheitä niin taatusti joku toinen kvaakkilainen keksii niitä.

Virheet antaa aina anteeksi niin kauan kuin leffa on kokonaisuutena hyvä.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #275 : 12.10.2012 klo 23:02:50 »
Loistava feikkitraileri. Paljasti välittömästi huumorintajuttomat ihmiset.

Teronaattori

• Jäsen
« Vastaus #276 : 13.10.2012 klo 15:02:15 »
Ei huumorissa mitään vikaa, mutta osa noista asioista oli vähän keksimällä keksittyjä. Lisäksi alan tosissaan väsyä kuinka ihmiset valittaa Hulkin käytöksestä lopusta. Sehän oli täysin itsestään selvää, mutta koska sitä ei leffassa alleviivattu niin popcornkansa kitisee.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #277 : 14.10.2012 klo 22:29:22 »
Minusta tuo oli ihan hupaisa traileri...hieman liian spoilaava tosin varmaan joillekin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Pässi

• Jäsen

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #279 : 08.01.2013 klo 11:16:21 »
Ainahan siinä on etunsa, kun kukaan ei halua katsomaan samaa leffaa kuin itse. Ei tarvitse kärsiä täydestä salista ja muutenkin häiriköiden riski laskee  :)

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #280 : 08.01.2013 klo 11:44:39 »
Ja haittapuolena se, että katsojien puuttuessa kaikkia leffoja ei tuoda Suomeen, ja ne vähät jotka tulevat, pyörähtävät teattereissa viikon jos sitäkään.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #281 : 08.01.2013 klo 13:06:37 »
Noi Marvelin leffat nyt ainakin ovat sen verta suuren budjektin tuotoksia, että harvemmin jäävät julkasematta. Varmaan joku osaa nimetä joitain isoja blockbustereita, joita ei täällä julkaistu, mutta harvinaisia ainakin ovat.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #282 : 08.01.2013 klo 20:18:29 »
Vertailuna ed. X-Men-leffa tuotti Ruotsissa reilut 2 miljoonaa taalaa ja täällä reilut 600000 taalaa (boxofficemojon mukaan) ja Kostajat tuotti naapurissa reilut 7,5 miljoonaa taalaa ja täällä alle 1,5 miljoonaa (sama sivusto kuin edellä).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #283 : 08.01.2013 klo 20:53:10 »
Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Suomalaisiin ei supersankarit nähtävästi yksinkertaisesti pure.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #284 : 09.01.2013 klo 08:52:04 »
Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Suomalaisiin ei supersankarit nähtävästi yksinkertaisesti pure.

Paitsi se Yön ritari.