Kirjoittaja Aihe: Luettua  (Luettu 412250 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Saukki

• Jäsen
Vs: Luettua
« Vastaus #1155 : 25.12.2013 klo 04:33:02 »
Ei ole aikoihin tullut mitään arvostelua tässä keskustelussa niin pääti kertoa oman mielipiteni. Batman incoporated vol 2 Grant Morrison ja Chris Burnham. On se ikävää lukeaa vuoden #askinta sarjakuvaa kun vuosi lähenee loppuaan. Chris Burnhamin kuvitus on jotain niin kameaa ettei sitä voi käsittää kun Grant Morrisonin käsikirjoitus on loistavaa ja päättää hänen batman tarinakaarensa niin ei se pelasta tarinaa koska kuvitus pilaa tämän sarjakuvan totaalisesti ja loppuosan Crish Burnamin käsikirjoitus on jotain semmoista kuraa että hän nousee samalle tasolle  Ryan Reynoldsin kanssa joka on onnistunut pilaamaan Sarjakuva leffoja blade 3sta alkaen. Eli lyhyesti minä vihaan sinua Chris Burnham melkein yhtä paljon kun Ryan Reynoldsia.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #1156 : 01.01.2014 klo 17:21:29 »
Buzzkill 1-4

1990-luvun alussa Dark horsekin kokeili uusia kavioita eli supersankareita ja viime vuonna teki paluun tuohon muotoon mutta Mustan Hepan Talli ei halunnut yksin toistaa  1 000 000 000 kertaa nähtyjä latuja.
Yhtenä erinomaisena esimerkkinä Buzzkill.

Hei, minä olen Ruben ja minulla on alkoholiongelma. Ja vähän huumeongelmakin.
Sillä minä olen supersankari ja saan voimani käyttämällä päihteitä.

Tuo on lähtötilanne mutta Donny Catesin ja Mark Reznieckin käsikirjoitus ei mene sitä helpointa reittiä. Ruben yrittää tehdä oikein: menee AAhan, hankkii sponsorin, koettaa hyvittää tyttöystävälleen tekemiään vääryyksiä mutta hyvistä tarkoitusperistä huolimatta asia ei mene kuin ruotsinkielisissä käsityöohjelmissa.
Vaikka raitistuminen toki superroistoille sopisikin.

Sarjassa on toki huumoriakin, rutkastikin, mutta tarinaa kerrotaan tosissaan, lihaa ja lukijaa säästämättä. Vereslihaa ajoin lähestyen. Geoff Shaw'n rönsyävä, lihaisa ja ajoin neuroottinen ja karrikoivakin viiva kruunaa kokonaisuuden.

Supersankarien ja populaarikulttuurin tunteminen auttaa asiaa ja antaa parit ekstranaurut (kuten Tohtori Outo pastissin Doctor Blaqkin Doctor who viite:
) mutta kokonaisuus toimii ihan omillaan ilmankin.

Yleensä näitä lypsetään kuiviin ja tehdään sama jenkeissä kuin japanissakin eli on se 7 689 osaa ja loppua ei näy.
tästä kun olisi voinut olla enemmänkin kuin se 4 numeroa.
Lopetus on tietyistä kliseisyyksistään huolimatta ansiokas.

Jokainen haluaisi olla elämänsä sankari. Se ei vaan aina mene niin.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2015 klo 02:41:14 kirjoittanut Curtvile »

mlietzen

• Jäsen
« Vastaus #1157 : 02.01.2014 klo 18:37:12 »
Cradlegrave (kirj. John Smith & piirt. Edmund Bagwell)

2000 AD:n sivuilta. Kauhukertomus rähjäiseltä asuinalueelta, jonne parikymppinen päählö palaa vankilatuomionsa jälkeen. Toilailee vanhojen kavereidensa kanssa ja tutustuu vanhaan mieheen, jonka jännittävästi mutatoitunut vaimo alkaa imettää kaveruksia "mustalla maidollaan".

Weird fiction meets body horror, aineksia on, mutta köykäiseksi jää. Tarina muistuttaa vähän Gary McMahonin Concrete Grove -romaaneja. Piirrosten apuna on käytetty runsaasti tietokonetta, taustat on tehty 3D-mallien pohjalta ja ilmeisesti henkilöhahmot myös. Yksitoikkoinen väritys vaikuttaa myös tietokoneen tekosilta. Ensisilmäyksellä näyttää hyvältä, mutta pidemmän päälle lopputulos on kovin monotoninen, kaikki on ruskeaa ja mieshahmoja on vaikea erottaa toisistaan jne.

Vakavaa kauhua kuitenkin, sellaista ei ole koskaan liikaa.

« Viimeksi muokattu: 02.01.2014 klo 19:15:09 kirjoittanut mlietzen »

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #1158 : 02.01.2014 klo 19:36:32 »
Kun nyt Locke & Key on kokonaisuudessaan maalissa, ajattelin minäkin tutustua sarjaan.

Sen suurempaa intoa ei ole ollut sarjaan tutustua, vaikka mieleen on jäänyt että tätä olisi kovasti kehuttukin.

Ensimmäinen kuuden numeron kokonaisuus ei vakuuttanut: Hill kirjoittaa kuin kyse olisi televisiosarjasta ja kuvitus on sekin p**siistä.

Vinkatkaa hieman, kannattaako tämän kanssa sinnitellä vai onko parempi jättäää tähän?

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #1159 : 02.01.2014 klo 20:00:06 »
Kun nyt Locke & Key on kokonaisuudessaan maalissa, ajattelin minäkin tutustua sarjaan.

Sen suurempaa intoa ei ole ollut sarjaan tutustua, vaikka mieleen on jäänyt että tätä olisi kovasti kehuttukin.

Ensimmäinen kuuden numeron kokonaisuus ei vakuuttanut: Hill kirjoittaa kuin kyse olisi televisiosarjasta ja kuvitus on sekin p**siistä.

Vinkatkaa hieman, kannattaako tämän kanssa sinnitellä vai onko parempi jättäää tähän?

Mä sanoisin, että todellakin kannattaa jatkaa. Paranee, ja on erinomainen.

Itselläkin jäi ekaks kesken tuohon alkuun, mutta kun luin lisää niin ihastuin kovasti.

Myös piirros löytää pidemmän päälle tyylinsä ja on paikoin pirun upeeta.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

mlietzen

• Jäsen
« Vastaus #1160 : 02.01.2014 klo 21:09:37 »
Vinkatkaa hieman, kannattaako tämän [Locke & Key] kanssa sinnitellä vai onko parempi jättäää tähän?

Kannattaa ja se on jopa suositeltavaa. Ei se minuunkaan heti tehnyt vaikutusta, se vei vaivihkaa mukanaan... viimeinen numero oli piste iin päälle.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #1161 : 03.01.2014 klo 01:44:36 »

On oikeasti yksi parhaita kauhusarjoja aikoihin mutten voi vannoa että pidät, meidän maut kun on aika tasan eroavilla tangenteilla.

Olen sanonut sen ennenkin Joe Hill EI ole isänsä poika, rönsyily pysyy kasassa ja siinä on tolkkua jonka isä-King minusta jätti sinne 1970-luvun tuotantoonsa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #1162 : 03.01.2014 klo 10:41:32 »
Meillä olisi vissiin Ruotsinkielisiä sarjakuvan mestareita ketjukin mutta ehkä sitten täältä.
Haku ei antanut tuloksia joten pitää heittää muutama sana:

Alena

Kim W Andersson on ruotsalainen sarjakuvantekijä jonka juttu on tehdä romanttista kauhua.
Romantiikka antaa ymmärtää ikkunalaudoilla kuiskivia vampyyreja röyhelöpaidoissa tai harlekiinien kohoilevia povia.

No ei.

Alenan romantiikka on enemmän goottilaista, ei kajalin ja korsettien mukaan vaan sen joka vajoaa ihmismielen sille puolen josta ei mielellään seurassa puhuta.

Nimihahmo on teini-ikäinen tyttö ruotsalaisessa sisäoppilaitoksessa, hiukan yksinäinen ja syrjäytynyt sekä toipumassa tragediasta.
Ja muut teinit ovat kuten me aikuisetkin, pikkumaisia ja raadollisia.
Ja tietenkin: kiimaisia.

Teoksessa on jotain samaa seksuaalisesta heräämisestä yhdistettynä ulkopuolisuuteen ja yksinäisyyteen kuin Stephen Kingin Carriessa, mutta länsinaapurimme vie minusta kuin litran mittaa.

Andersson ei arastele tai sievistele kuvauksessaan ja piirtäjänä on ihan omaa luokkaansa. Kuvakerronta on ensiluokkaista oli kyse sitten aistikkuudesta ja herkkyydestä tai siitä kun hurme alkaa virrata vuolaasti ja läski tummua.
Linja on sulavaa, vaivatonta.

Paitsi että malttaa viimeistellä kuvat, hinkkaamatta hengiltä, niin muistaa myös henkilöt, muutkin kuin päähahmon. Vaikka näissä tiettyä asiaan kuuluvaakin kliseisyyttä on, ne ovat monitahoisempia kuin yleensä.
Motiiveja ei välttämättä hyväksy, mutta ne ymmärtää.

Kaunis, herkkä, raaka ja seksikäskin sarjakuva.

Tämä ja Theon okkulttiset seikkailut ovat niitä miksi ihmisten oikeasti pitäisi muistaa maamme kaksikielisyyden edut.

Kauhun ja kipeiden ihmissuhteiden ystäville.

Pakko lopettaa, Josefin kutsuu.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2015 klo 02:40:08 kirjoittanut Curtvile »

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #1163 : 03.01.2014 klo 15:55:25 »
makuasioista ei sovi kiistellä mutta olet kyllä totaalisen väärässä molempien ja etenkin Gabriel Rodriguezin taiteen suhteen.
Ei varsinaisesti yllättänyt kuitenkaan... :)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1164 : 03.01.2014 klo 18:25:28 »
-- Hill kirjoittaa kuin kyse olisi televisiosarjasta ja kuvitus on sekin p**siistä.

Tuo "televisiomaisuus" herätti innostusta ja pilotti tehtiin (Fox). Vaikka muistan tuosta pilotista lukeneeni ylistävän arvostelun, ei sarjaa ilmeisesti budjettisyistä aloitettu. Leffaa yritetään.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1165 : 05.01.2014 klo 23:39:19 »

Täsmälleen samaa mieltä, mutta ihmettelen, miten jaksoit lukea ensimmäistäkään, kun en minäkään jaksanut sitä loppuun lukea vaikka yritin kolme kertaa. Meinasin päästä kyllä loppuun.

Tosin minä en alunperin pitänyt Walking Dead:istä (olen koukussa, mutta luen omaan tahtiin), Hellboy:sta (luen vain väreissä) ja kaikki muistaa varmasti kiroamiseni Darwyn Cooke:sta jotka kääntyivät lopulta vanhaan tuotantoon päin? DC:ltä uppoaa myös Resurrection Man vaikka en aluksi pitänyt.

The Umbrella Academy olisi listallani vihdoin ja viimein tänä vuonna. Asiassa ei ole enää mitään kyseenalaista.

Eli jos tuntuu, että ei toimi, lue välissä kaikkea ihan muuta, ja palaa sitten takaisin.
Se on ainakin minulla toiminut paljon paremmin näissä vaikeissa sarjoissa. Etenkin jos kuvitus on syy.

Buzzkill 1-4

Alena

Mistä nämä saa halvalla, nopeasti ja ilman että luottotiedot menee?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #1166 : 05.01.2014 klo 23:46:52 »
Mistä nämä saa halvalla, nopeasti ja ilman että luottotiedot menee?

Buzzkillista on paha sanoa, veikkaan että trade tulee ulos kuukauden parin sisään, minä luin lehtinä.
Helsinkiläisenä sinun kannattaa kokeilla onneasi mikäli joko Fantasiapeleillä, Fennicalla tai Good fellowsilla olisi munkilla noita.

Dark horsen digikaupasta saa "sähköpainoksen" muutaman taalan kappale hintaan kanssa, mutta itse olen luddiitti:paperilla kiitos, tack.

Alenaa löytynee ainakin Akateemisen ale-korista tai sitten ihan kirjaston kautta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #1167 : 06.01.2014 klo 00:22:10 »
Buzzkillista on paha sanoa, veikkaan että trade tulee ulos kuukauden parin sisään, minä luin lehtinä.
Helsinkiläisenä sinun kannattaa kokeilla onneasi mikäli joko Fantasiapeleillä, Fennicalla tai Good fellowsilla olisi munkilla noita.

Dark horsen digikaupasta saa "sähköpainoksen" muutaman taalan kappale hintaan kanssa, mutta itse olen luddiitti:paperilla kiitos, tack.

Alenaa löytynee ainakin Akateemisen ale-korista tai sitten ihan kirjaston kautta.

Samaa mieltä paperista. Ja olen melko varma, että kaikkiin mölisijä ryhmiin kuuluvat kiittävät, kun laitan muistiinpanoni/ostoslistani kannettavalle, enkä ostamiani sarjakuvia, jotka jäisivät tuonne vain lojumaan ja jättäessäni ostamatta, ne jäisivät jonnekin joka tapauksessa lojumaan. Vielä kun joku keksisi miten toimia kuittien kanssa järkevästi.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #1168 : 06.01.2014 klo 20:15:30 »
Vielä kun joku keksisi miten toimia kuittien kanssa järkevästi.

Skannaa tietokoneelle ja pistä kuitit keräykseen/roskiin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #1169 : 07.01.2014 klo 08:40:25 »
Terry Dodsonin piirtämä Muse oli raikas ja hilpeä albumi. Steampunkia, satuhahmoja ja tissejä.

http://www.tcj.com/reviews/muse/

Suositellaan.

Onko se parempi kuin Spacemen?