Kirjoittaja Aihe: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*  (Luettu 162136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #270 : 22.06.2012 klo 20:04:26 »
Ja minä en edes huomannut. Kuten en koskaan muutenkaan...

Kun et lue Justice Leagueta.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #271 : 24.06.2012 klo 06:50:34 »
Kun et lue Justice Leagueta.

Ei. Kyllä minä luen. Mutta en kiinnitä pätkääkään huomiota siihen että milloin lehdet ilmestyvät ellei ne ole kuukausia myöhässä tai lopettaneet.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #272 : 24.06.2012 klo 19:51:12 »
Ei. Kyllä minä luen. Mutta en kiinnitä pätkääkään huomiota siihen että milloin lehdet ilmestyvät ellei ne ole kuukausia myöhässä tai lopettaneet.

No vielä 52set eivät ole olleet myöhässä kuukausia kuten jollain foorumilla kerrottiin tapahtuneen ennen Flashpointtia mutta en yhtään ihmettelisi jos niinkin tapahtusi.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #273 : 25.06.2012 klo 10:24:10 »
Tuli kaiveltua Dc-52 lehdet lopultakin esiin. Pari sanaa voisi eventistä sanoa.

Yhä mulle näemmä  iskevät Justice League ja Action Comics. Jälkimmäinen on ehkä mulle tulevan nipun mieluisin vääntö, koska Morrison on ominut Marvelin menestyslehtien parhaat ydinkonseptit taitavasti, ja höystää ne uusilla juonenkäänteillä.

Yllättävän hyvä on edelleen myös Swamp Thing. Perinteitä kunnioittava tarina enemmän kuin ikeine kakaroineen pelittää vahvasti. Snyder on oivassa vauhdissa myös Batmanissa, jossa Capullo tukee tarinan oikkuja mahtikädellä.

Finchin kipparoima Batman:LotDK ei kyllä iske yhtä ainutta kipinää, mutta pidän lehden listalla Finchin aiempien saavutusten tähden.

Flash sen sijaan on tarinallisesti taas hakoteillä puhuvine gorilloineen, mutta ei haittaa, sillä Manapulin piirrosjälki kiehtoo pientä mieltäni.

Legion of superheroeskin tulee, vanhojen hyvien päivien (Levitz!) tähden, mutta se kasa  jäi vielä nurkkaan odottamaan päivää parempaa.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #274 : 25.06.2012 klo 10:45:43 »
Niin joo ja Flashissähän ei tietenkään ole koskaan esiintynyt puhuvia taikka ylipäätään gorilloja! Törkeää! Miten kehtaavatkin esittää niitä yhtäkkiä! Hävetä sietäisi koko DC! Hyi! Nyt kyllä lähti Flash pois listastani!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #275 : 25.06.2012 klo 12:47:47 »
Juhannuksesta selvitty ihme kyllä hengissä!
Dc-52 alkaa mulla hyytyä. Ei wanha partajeesus jaksa kiinnostua enää kuin silloin kauan sitten.
Pitäisköhän lempata kaikki muut listallani olevat (noin 12) lehdet paitsi Swamp Thing ( eli Toni taisi tällaiseen viitata, ja mää seuraan peesissä)... Snyder on kyllä nero. Kertojaksi.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #276 : 25.06.2012 klo 19:59:05 »
Tuli kaiveltua Dc-52 lehdet lopultakin esiin. Pari sanaa voisi eventistä sanoa.

Legion of superheroeskin tulee, vanhojen hyvien päivien (Levitz!) tähden, mutta se kasa  jäi vielä nurkkaan odottamaan päivää parempaa.

Ei tämä 52 ole mikään eventti vaan ihan normitavaraa.

LSH on hyvä mutta ei vedä vertoja vanhoille tarinoille ja jäsenet ovat taas enemmän tai vähemmän teinejä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #277 : 26.06.2012 klo 09:22:53 »
Minä en vain ymmärrä, miksi koko Morrisonin järjettömästä ja sekavasta törkyläjästä pitäisi ottaa mitään huomioon. Sen kun vaan kirjoittaa mitä lystää.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #278 : 26.06.2012 klo 11:26:54 »
Minä en vain ymmärrä, miksi koko Morrisonin järjettömästä ja sekavasta törkyläjästä pitäisi ottaa mitään huomioon. Sen kun vaan kirjoittaa mitä lystää.

katsos kun ammattilaiset eivät toimi noin.

En intä vain koska Morrisonin Teräsmies on All-Starin tavoin vuosiin parasta mitä minusta on hahmolle käynyt, vaan ihan siitä ettei se toimi ihan noin.
Kyse ei ole siitä pitääkö suunnasta ja valinnoista.
Teräsmies ei ole Morrisonin hahmo muttei Perezinkään.
Paraikaa käydään lakituvissa ja toimistoissa juridista sotaa onko Teräsmies DC Comicsin Warnerin alaisuudessa vaiko Siegel /Shuster-perikunnan.

Mutta noin pääosin koska hahmo itse on toinen DCn kuvainnoillisista kruununjalokivistä. Ja sitä toistakin  yhtä arvostettua hahmoa kirjoittaa joku skotti.

Tässä on ollut selkeä toimituksellinen informaatiokämmäys, tieto ei liiku. Pérezin epäonneksi myös se että vaikka on melko hyvä kirjoittajana niin Grant Morrison on Grant Morrison. Hänen nimellään myydään muullekin kuin yksin aiemmalle lukijakunnalle.

selvennän asiaa newsaraman tilastoilla uuden 52n ykkösnumeroiden myynnistä ja kakkosnumeron muutoksella:
http://www.newsarama.com/comics/new-52-month-to-month-sales-111108.html

ActionComics myy enemmän ja siihen panostetaan enemmän.
Vaikkei asia niin yksiulotteinen olekaan niin vähän kuin iso festari, meillä on sivulavat, pääesiintyjät ja lämppärit.
Nykymarkkinoilla Grant Morrison on yleisöä vetävä rocktähti ja George Pérez se jonka yleisö muistaa 80-luvulta.

vertaus on ontuvahko ja tulkinnanvarainenkin, mutta nähdäkseni ydin on tuo. DCn taiteellinen johto on yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa katsonut kuka saa tehdä mitäkin milläkin immateriaalioikeudella aiempien näyttöjensä mukaan.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #279 : 26.06.2012 klo 14:47:37 »
Sanoin että minä en ymmärrä, en sanonut että en tiedä...
Siinä on iso ero.
Mutta antaa olla. Tästä ei kuitenkaan synny mitään kiinnostavaa keskustelua...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #280 : 26.06.2012 klo 18:23:00 »
Sanoin että minä en ymmärrä, en sanonut että en tiedä...
Siinä on iso ero.
Mutta antaa olla. Tästä ei kuitenkaan synny mitään kiinnostavaa keskustelua...

äläs sano, ketjun aiheeseen se ei liity mutta silti meillä on kaksi kaveria joille on annettu oikeus käyttää hahmoa.
Ei fanfictionia tai internetin diibadaabaa, ei väsynyttä parodiaa.
Tuli retconnia tulevaisuudessa tai ei se on kanonisoitua jne.
Kyse on toisen työn kunnioittamisesta
(paremminhan tämä sopisi Watchmen-ketjuun joskin siinäkin on enemmän harmaasävyjä)

Sama kuin elämässä muutenkin, jos hyppii toisen nenille kantaa asiasta vastuun. 
Se ei ole fiksua eikä ammattimaista.

mutta toimituskunta on sotkenut pahan kerran, tämän tason retconnissa yksi jätetään noin olennaisessa jutussa ulkopuolelle?
ei hyvä

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #281 : 26.06.2012 klo 19:20:45 »
Eihän sitäpaitsi Morrisonin juoksussa ole ainakaan minun käsittääkseni ollut mitään kovin tärkeää millä olisi merkitystä Perezin juoksun kannalta. Kryptoa ei ole. Hurraa! Se vaikuttaakin luovaan kirjoittamiseen tosi raskaasti, etenkin kuin Kryptolla ei ole muutenkaan ollut minkäänlaista roolia koko DC Universumissa...ikinä. Ihan sama kuin hänet leikkaisi kaikista tarinoista pois, hänellä ei ole mitään merkitystä.

Ja ei minua kiinnosta pätkääkään hypitäänkö toisten kirjoittajien varpaille, kunhan syntyy hyvää tarinaa, ja Perezin juoksu on juuri sitä. Mutta nyt täytyy taas pudottaa yksi lehti listalta. Tosi kiva. Ei niitä nytkään hirveästi ole enää.

Toisen työn kunnioittamista olisi se että ei jatkuvasti yritettäisi tehdä sitä uudestaan huonosti ja sekavasti...
« Viimeksi muokattu: 26.06.2012 klo 19:23:20 kirjoittanut Michael Riddle »

X-men

• Jäsen
« Vastaus #282 : 26.06.2012 klo 20:39:28 »
Minusta Action Comicsin nuoren Teriksen seikkailut ovat kehnohkoja koska mitään kovin järisyttävää ei voi tapahtua (mitä nyt Clark Kent heitti veivinsä mutta tulee takaisin vissiin seuraavassa numerossa) koska aikuinen Teris seikkailee omassa lehdessään (ja Clark Kent on elossa), ainoita yhteyksiä ovat nykyisen asun saanti ja Brainiac-tietokoneen pelastus (jossa nähtiin nuoret Legioonalaiset ja vanhemmat Legioonalaiset). Pre-COIE Teräspojan ja Teriksen seikkailut eivät häiriintyneet koska Teräspojan ja Teräsmiehen välissä oli monta vuotta (tosin eivätpä tekijätkään oikein välittäneet Teräspojan seikkailujen vaikutuksista Terikseen) kun nyt ei tunnu olevan kuin jokunen vuosi nuoren Teriksen ja vanhemman Teriksen välissä.

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #283 : 27.06.2012 klo 17:56:31 »
DC-52-lehdet eivät enää jyrää myydyimpien lehtien kärjessä. Avengers vs X-Men-lehti on ollut myydyin opus jo pari viime kuukautta.
Silti Swamp Thing jyrää...mulle.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #284 : 27.06.2012 klo 21:42:08 »
Kyllähän ne aika hyvin jyrää edelleen. Top-kympistä 7 on DC:tä ja 25:stä 16. Ja tosiaan toi Marvelin huippukin on niitten suurtapahtumaa, eikä mitään normaalitouhua, kuten nää viiskakkoset.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva