Kirjoittaja Aihe: The Dark Knight Rises  (Luettu 60494 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: The Dark Knight Rises
« Vastaus #225 : 27.07.2012 klo 20:04:39 »
Sinänsä minua ei heilauta yhtään tuleeko DKRälle tulosta 600 miljoonaa tai tuplaten, onnea vaan sijoittajille ja herra tautia lisätköön. 500 miljoonaa eli budjetti x 2 on kipuraja. Siitä ylöspäin on silkkaa pihvilihaa, kampanjat kuitattu ja vekselit maksettu. Floppipuheet ovat silloin tyhjää höpinää, pettymyksestä voi puhua jos ja kun jää alle Dark Knightin tuloksen.
Onko Pimeä Nihti - trilogia sitten hyvää elokuvaa, se on oma debattinsa. Kuten aiemmin vertasin, jos pitää Bondeista hyvinä elokuvina niin sitten myös DKR on hyvä ELOKUVA.

Ty Templeton panee kivasti Knihtin pakettiin (tirsk):

http://tytempletonart.wordpress.com/2012/07/28/dark-knight-rising-in-four-panels/
« Viimeksi muokattu: 28.07.2012 klo 23:02:42 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #226 : 29.07.2012 klo 22:23:27 »
No amerikan markkinoiden toisen viikonlopun tulosarvio on pöydässä ja pudotusta tuli yli 60%. Että se siitä miljardista.
http://www.boxofficeguru.com/weekend20.htm

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #227 : 29.07.2012 klo 23:29:34 »
No amerikan markkinoiden toisen viikonlopun tulosarvio on pöydässä ja pudotusta tuli yli 60%. Että se siitä miljardista.
http://www.boxofficeguru.com/weekend20.htm

en kiistä numeroita, mutta ottaen huomioon että elokuva on ollut levityksessä kymmenen (10) päivää ja tulos on arvioidusti omankin linkkisi mukaan 289 miljoonaa dollaria USAssa plus ulkomaat (arvio 248 miljoonaa USD) yhteensä semmoinen 537 miljoonaa arvioidusti ja siten siis sen edellä ovat kaikkien aikojen tilastossa....vain The Avengers ja the Dark knight.

Avatarhan on netonnut useamman kierroksen aikana kotimaassaan vain 760 miljoonaa plus ulkomaat eli yhteensä 2,782 miljardia.

Mutta samassa ajassa kuin TDKR eli ensimmäisessä kymmenessä päivässä?
se tienasi 60 miljoonaa dollaria vähemmän kuin Nolanin trilogian päätösosa.

En kiistä etteikö olisi täysin mahdollista että miljardi jää haaveeksi, ainoastaan sen ettei siitä ole takeita. Voi olla että ensi viikonloppuun mennessä kukaan ei mene katsomaan sitä ja elokuva tippuu useita satoja prosentteja.
mahdotonta se ei missään määrin ole.
Mutta näyttö on toistaiseksi riittämätön päätelmään yksin noilla luvuin.

Hyvää elokuvaa ei tulos tietenkään takaa, muttei huonoakaan.
Apologeetikot nostakoot Auroran verilöylyn syyksi jos tulos sitten jääkin alemmas kuin edeltäjänsä, eikä elokuvallisia ansioita tai ansiottomuuksia.
Se onko TDKR hyvä elokuva on tosiaan oma debaattinsa, itse katson niin paljon amerikkalaista ja eurooppalaista elokuvaa että ilman bondejakin(vähän riippuu mitä niistä) asetan tämän parempiin elokuviin koska tässä on sentään kaikki kolme: käsikirjoitus, näyttelijät ja tuotantoarvoja.
Useimmista elokuvista kun hyvä jos on yksi noista.

Templetonin summauksesta liityn varsinkin viimeiseen ruutuun antaumuksella. muista en ihan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #228 : 30.07.2012 klo 22:30:59 »
jos Terry Gilliam olisi viimeistellyt tämän trilogian

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #229 : 30.07.2012 klo 22:51:34 »
jos Terry Gilliam olisi viimeistellyt tämän trilogian...

...siitä olisi tullut parempi!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #230 : 30.07.2012 klo 23:44:22 »
Mikä tahansa Terry Gilliamiin liittyvä yleensä on parempaa.

Ihan vain mielipide.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #231 : 31.07.2012 klo 19:50:57 »
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #232 : 31.07.2012 klo 22:31:00 »
Lisänä rikka rokassa miljardeihin, kävin tänään katsomassa toiseen kertaan. Tällä kertaa sentään huomasin että elokuva kesti yli puolitoista tuntia, ensimmäisellä kerralla en ollut varma. Pidin siis.

Huittisten elokuvateatterissa oli käynnissä n. 10 vuotiaiden poikien kommenttiraita, suurinpiirtein koko elokuvan ajan. Mukaan lukien mainokset. Repeilin niillekin.

"Onko tää Taru sormusten herrasta? Tossa on toi velho!"
"Svartsernekker!"

"Toi on se Bane!"
"Toi on kissanainen!"
"Se hämäs niitä!"
"Nyt siellä räjähti!... Minkä takia siellä räjähtelee?"

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #233 : 01.08.2012 klo 03:19:59 »
En muista mitä leffaa olin joskus katsomassa, kun koko teatteri oli täynnä noita. Oikeasti juoksivat koko leffan ajan keskikäytävää (taisi olla joku pieni ja kuppainen teatteri) edestakaisin huutaen ja mölyten. En muista mikä leffa, mutta ei se ainakaan paremmaksi muuttunut tuon kokemuksen myötä.

Pitäisi oppia olemaan, perhana. Ei saa päästää kakaraa ulkoilmaan ennenkuin se osaa käyttäytyä elokuvateatterissa.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #235 : 04.08.2012 klo 18:12:18 »
Batman-fanin luola !

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2183250/The-real-life-Batcave-Dark-Knight-superfan-spends-1-3MILLION-creating-home-cinema-replica-Bruce-Waynes-underground-lair.html
OOOOOOOHHHHHHHHHHH!!!
Olen aivan mykistynyt. Olen seurannut paljon eri ihmisten hienoja kotiteatterihuoneita, mutta pakko sanoa, että toi on kyllä komein ja varmasti kalleinta mitä olen nähnyt.
Voi kun ei tullut EuroJackPotista tänäkään perjantaina 24 miljoonaa. Olisin tehnyt vieläkin hienomman kotiteatterin.
Toi Batman-puku ja Batmobil on kyllä hienoja. Riittikö tosiaan 2 miljoonaa tohon. Eikös toi Batman auto ole aika kallis vai onko se vain koriste.
Meikä tekis Star Wars ja LOTR-kotiteatterihuoneen ja pikkaisen isomman...varsinkin toi valkokangas olisi ainakin 5 kertaa isompi...niin jos löytyis rahnaa. Kajareita sen verran, että naapurikaupunkikin kuulisi, että katson leffaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

JV

• Jäsen
« Vastaus #236 : 04.08.2012 klo 19:09:53 »
Batman-fanin luola !

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2183250/The-real-life-Batcave-Dark-Knight-superfan-spends-1-3MILLION-creating-home-cinema-replica-Bruce-Waynes-underground-lair.html

Komea on kerrassaan, mutta samalla tulee mieleen onko tuolla tyypillä pää tai arvot ihan kohdallaan. Tai onko hän oppinut "idoliltaan" Batmanilta yhtään mitään.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #237 : 04.08.2012 klo 20:30:31 »
Plääh. Minä tyydyn 80-luvun telkkariini.

Pässi

• Jäsen
Vs: Yön ritarin paluu
« Vastaus #238 : 05.08.2012 klo 13:35:00 »
Ehkä tää on ihan väärä paikka kirjoitella tästä aiheesta...puhutaan siis asiaa eli Batman-leffasta.
Sori vaan, mutta nyt kun olen nähnyt tämän trilogian heikoimman elokuvan, haluan palata pikaisesti aiheeseen. Pelkuruutesi nimittäin liittyy leffan käsittelemiin teemoihin.

Tilastot on tilastoja. Niistä ei näe sitä mitä tapahtuu piilossa  ja tilastojen ulkopuolella. Kyllä väkivaltaisuus on lisääntynyt ja raaistunut. Tiedät sen kyllä itsekin, kun vähän seuraat ulkomaailmaa. Turvallisuudella on niin monta käsitettä...se voi tarkoittaa mitä vain ja tilastonikkarit saa kaken näyttämään liiankin ruusuiselta.
Käytän mielipiteessäni ihan omaa havannointiani ja tosiaankin osaan tarkkailla ympäristöä.
Kyllä oma turvallisuuden tunteeni on pahentunut viimeisen 25 vuoden aikana.
Jos henkilö ei halua uskoa tutkittua tietoa kyseenalaistaen sen "tilastonikkareiden ruusuisuudeksi", vaan päättää uskoa epämääräistä "vähän ulkomaailmaa seuraavaa" fiilistä, on se merkki siitä, että kyseinen ihminen on valinnut pelon.

Pelko on voimakas ase. Elokuvan konna Bane hallitsee ihmisiä pelolla. Tämä ei ole uusi aihe taiteessa ja kulttuurissa, mutta tässä tapauksessa Banen kykenee pelonlietsonnallaan kiihottamaan kokonaisia massoja kapinallisiin tekoihin. Kun yhteiskunta lietsoo samalla tavalla pelkoa kansalaisiinsa median ja propagandan kautta, se pystyy hallitsemaan yksilöitä uskomattoman voimakkaasti, koska yksilöt haluavat epätoivoisessa pelossaan joko käpertyä näkymättömiin (kuten Mathew Modinen esittämä uskomattoman kliseinen pelkuripoliisi) tai liittyä johdateltaviin massoihin.
Individualistinen sankaruus pelastaa, mutta se vaatii rohkeutta, jota myös pelkuripoliisi jälleen todella kliseisesti osoittaa.

Darth Mikan arka takapuoli ei ole ansainnut Batpodia alleen. Tuo uusi avatarkuva on suorastaan irvokas.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Yön ritarin paluu
« Vastaus #239 : 05.08.2012 klo 15:55:38 »
Sori vaan, mutta nyt kun olen nähnyt tämän trilogian heikoimman elokuvan, haluan palata pikaisesti aiheeseen. Pelkuruutesi nimittäin liittyy leffan käsittelemiin teemoihin.
Jos henkilö ei halua uskoa tutkittua tietoa kyseenalaistaen sen "tilastonikkareiden ruusuisuudeksi", vaan päättää uskoa epämääräistä "vähän ulkomaailmaa seuraavaa" fiilistä, on se merkki siitä, että kyseinen ihminen on valinnut pelon.

Pelko on voimakas ase. Elokuvan konna Bane hallitsee ihmisiä pelolla. Tämä ei ole uusi aihe taiteessa ja kulttuurissa, mutta tässä tapauksessa Banen kykenee pelonlietsonnallaan kiihottamaan kokonaisia massoja kapinallisiin tekoihin. Kun yhteiskunta lietsoo samalla tavalla pelkoa kansalaisiinsa median ja propagandan kautta, se pystyy hallitsemaan yksilöitä uskomattoman voimakkaasti, koska yksilöt haluavat epätoivoisessa pelossaan joko käpertyä näkymättömiin (kuten Mathew Modinen esittämä uskomattoman kliseinen pelkuripoliisi) tai liittyä johdateltaviin massoihin.
Individualistinen sankaruus pelastaa, mutta se vaatii rohkeutta, jota myös pelkuripoliisi jälleen todella kliseisesti osoittaa.

Darth Mikan arka takapuoli ei ole ansainnut Batpodia alleen. Tuo uusi avatarkuva on suorastaan irvokas.
Jollain on mennyt nyt asiat hieman sekaisin. Tekeekö kirjoittelu kvaakissa ihmisestä pelkurin. Jos sanon, että olen tarkastellut suomalaista yhteiskuntaa ja huomannut, että omasta mielestäni se on muuttunut vaarallisemmaksi. Se ei tarkoita, että pelkäisin liikkua ulkona. Tietysti luotiliivi vertaus oli liian kärjistetty...tein sen tahallani.
En seuraa ulkomaailman fiiliksiä vain ihan omia havaintojani. Voin tietysti olla väärässä. Se, että en usko tilastoja, on ihan oma valintani. Tilastot on vain suuntaa antavia ja joskus täysin väärässä. Monet gallupien tilaajista haluaa määrätynlaisen tuloksen...tehdään monta eri gallupia ja valitaan niistä se joka paremmin istuu haluttuun lopputulokseen. Tämän takia en luota tilastoihin.
Onneksi Suomi on kumminkin ihan hyvä paikka elää ja on turvallista, jos vertaa sitä muihin maihin. Mutta on täälläkin parannettavaa...missä nyt ei olisi.

Mitä tuohon pelkuruuteen tulee, niin sanotaan näin, että olin nuorempana aika paha tappelemaan, tein kaikkea sellaista mitä ei saisi tehdä...onneksi olen rauhoittunut niistä ajoista. On tullut nyrkistä, pesäpallomailasta ja puukostakin osumia...ihme kyllä olen vielä hengissä.
Ja mikä tekee ihmisestä pelkurin...jokainen on omanlainen pelkuri ja sankari. Se on ihan siitä kiinni miten sen kokee.
Me kaikki pelätään jotain, jopa Pässi. Itse voin tunnustaa pelkääväni paljonkin asioita esim. sydänvikaisena, että joku päivä sydän ottaa lopputilin, polkupyöräilemisestä ilman kypärää tulee rangaistavaa, sokeudun ja en pysty enää lukemaan sarjakuvia tai katsomaan leffoja, lentokoneeseen menoa (aivan käsittämätön lentopelko), joku varastaa kaikki mun sarjakuvat ja leffat jne.

Ja mitä tuohon Batpodi kuvaan tulee, niin oli oikein hauska istua siinä. Ei tehnyt yhtään enempää oloa pelokkaaksi tai sankarilliseksi. Mulla on nyt tuommoinen Avatar vähän aikaa, kunnes vaihdan sen johonkin toiseen. Jos ei kiinnosta katsella sitä, niin ainahan voit lopettaa kvaakin lukemisen. Ei kukaan pakota sinua seikkailemaan täällä.
En myöskään ymmärrä miksi jotkut ihmiset aina jaksavat väkisinkin haastaa riitaa. Et onnistu mun kohdallani. Sanalliset kommentit ei paljon hetkauta meikäläistä. Se pitää tulla fyysisesti. Enkä tajua mikä Pässillä on hampaankolossa minua vastaa...en omasta puolestani ainakaan muista koskaan haukkuneeni Pässiä. Ehkä se on vain Pässille yleinen keskustelun muoto...itse ainakin yritän olla kohtelias muita kirjoittelijoita kohtaan.

Keskustelen mielelläni Pässin kanssa, kunhan keskustelun taso on korrektia ja ei niin vihamielistä kuin viime aikoina. Jos ei onnistu, niin se on oma häpeäsi. En jaksa tapella ihmisten kanssa turhanpäiväisistä asioista. Voit haukkua taas pelkuriksi jos huvittaa...ei vois vähempää kiinnostaa. Itse tiedän mikä olen ja jonkinlainen kuva näitä Pässin kirjoituksia lukiessani on tullut myös Pässin persoonasta, mutta en ryhdy menemään sen enempää henkilökohtaisuuksiin.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012 klo 15:58:05 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)