Author Topic: Toukokuun haaste- kommentit  (Read 4535 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juuso Laasonen

• Space Mongol
  • Jäsen
  • Khan of khans, master of the skies!
Toukokuun haaste- kommentit
« on: 05.05.2011 klo 21:24:36 »
No niin, aiheena tällä kertaa olisi Alku-

Minkä tahansa asian/esineen/ihmisen/tapahtuman/ jne. alku, tai mitä ikinä mieleen tulee.
« Last Edit: 05.05.2011 klo 21:26:28 by JVL »

judea

• Guest
Vs: Toukokuun haaste- kommentit
« Reply #1 on: 06.05.2011 klo 09:02:45 »
No niin, aiheena tällä kertaa olisi Alku-

Minkä tahansa asian/esineen/ihmisen/tapahtuman/ jne. alku, tai mitä ikinä mieleen tulee.

Hieno idea!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #2 on: 25.05.2011 klo 00:48:06 »
Aika hiljaista  :) (viel ehtis mukka!)

judea

• Guest
« Reply #3 on: 27.05.2011 klo 08:56:29 »
Aika hiljaista  :) (viel ehtis mukka!)

Joo. Hazartille aika hyvä voiton mahdollisuus.  :laugh:

JanneT

• Jäsen
« Reply #4 on: 27.05.2011 klo 09:27:27 »
Semmoinen olisi kiva jos ketjun aloittaja pistäisi ketjun ensimmäiseen viestiin linkin kommenttiketjusta valmiiden töiden ketjuun ja toisin päin kuten ennen oli tapana ja molemmissa ketjuissa lukisi kuukauden teema.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

OM

• Jäsen
« Reply #5 on: 27.05.2011 klo 10:46:00 »

Näyttää siltä, että hiljaisuus toukokuun haasteessa on vallitsevana elementtinä. Vieläköhän sitä ehtisi jotakin tekemään?  Onko toukokuun haasteen aihe liian monitahoinen ja vaikea toteuttaa... sekö osaltaan saattaisi selittää sen, miksi on näin......hiljaista.

Marko K

• Guest
« Reply #6 on: 27.05.2011 klo 12:05:58 »
alussa on hiljaista  :D

Holle

• Jäsen
« Reply #7 on: 29.05.2011 klo 13:21:28 »
Hazart:
Idea piirtäjälle tuttu mutta vastaa hyvin haasteeseen. Piirrosjälki erittäin sujuvaa kuten tekstauskin. Moitteeton valmis strippi vaikkei tajuntaa räjäytäkään.
Inka:
Aihe tosiaan kuin itsellänikin mutta minimaalisemmin toteutettuna. Pidän tällaisesta piirrosjäljestä, varmaa viivaa jossa ei nysvätä. Ruudutus ja sommittelu myös tekee tästä sopusointuisen, toimii sivuna sekä ruutuina. Lopputulos hieman luonnosmainen.Teksti voisi olla käsintehtyä
Markku Myllymäki:
Teknisesti asiallinen. Kliseinen aloitus sopii haasteeseen. Näkee että piirtäjä on tekijä mutta lopputulos hieman kuivahkoa…vai häivähtääkö jostain vanhojen sci-fi-sarjojen patinaa? Hyvä alku…

Omassa työssä myös sen verran "vilunkia" että viimeinen ruutu vanhaa perua.
.......
Ja kuten JanneT mainitsi niin haasteen aloittaja voisi jatkossa laittaa linkin kommenteista valmiisiin ja takaisin.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

judea

• Guest
« Reply #8 on: 30.05.2011 klo 07:54:25 »
Hienoja töitä ja hyviä "alkuja". :) Lähetämpä kommenttini:

Hazart: Vaikka tänne tuli monia töitä työsi jälkeen, niin se on mielestäni näistä paras. Pidän noista lyhyistä stripeistäsi, oletko muuten tussannut tussilla vai tehnyt siveltimellä?? Hieno selvä tussaus.

Holle:  Työsi on hieno. Se on yksinkertainen ja idea on hyvä. Mutta pidän enemmän yksityiskohtaisemmasta sarjakuvasta, (makunsa kullakin). Hienoin työsi on mielestäni tämä, näitä voisi luke enemmänkin:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?action=gallery;sa=view;id=362

Inka: Tämä on rentoa katsottavaa, pidempänä se ei toimisi, mutta näin se on hieno. Mahtavaa viivaa ja hyvä ruutujako.

Markku Myllymäki: Jatkoa.. Jatkoa hienolle työlle. Pidän piirtämistäsi ihmisistä.

Tero Mäntylä: Hienoa! Mutta ehkä tässä on jotain häikkää esim. silmien välissä. Minä en ole kommentoimaan yhtään mitään. Se on vaan mun trauma toi silmien väli. Vähän niinku Tertsille lautaset. :)

Shunichiro (menikö nimi oikein.) :) Mahtavaa jälkeä, ihme etten ole kiinnittänyt huomiota mihinkään kuviisi. Mutta värien käyttö ja muu on suorastaan ihailtavaa.

Hienoja töitä kaikki. Saitteko selvää mun kommenteista??  :laugh:

Kannatan linkkiä viestin alussa!
« Last Edit: 31.05.2011 klo 21:37:17 by judea »

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Reply #9 on: 01.06.2011 klo 14:58:17 »
Perhana. Oli tarkoituis osallistua, mutta niin ne päivät vain valuu käsistä. Eilen illalla koetin tuskassa jotain vääntää, mutta keskenhän se jäi.

Holle

• Jäsen
« Reply #10 on: 01.06.2011 klo 15:18:12 »
Shunichiro:
Vaivatonta ja teknisesti taitavaa, hienoja kuvia, parhaasta päästä mitä näissä haasteissa on nähty. Aihe vastaa mukavasti haasteeseen. Silti jätti minut hieman kylmäksi. Hieman turhaa haahuilua mutta alkuhan tuo vasta on.

Tero:
Tässä sarjassa parasta on sommittelu ja selkeys. Idea ei minulle oikein valjennut. Piirroksessa on kömpelyyttä joka ei muuten niin haittaisi mutta soittimissa se minua häiritsee.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #11 on: 01.06.2011 klo 15:22:24 »
Holle. Tasaista Holle jälkeä. Hyvin etenee kerronta ja hieno loppuruutu.

Inka. Lennokkaista viivoista plussaa. En pidä noista kasvojen ristiviivoista, kun niistä tulee piirrustusoppaat mieleen :). Mustaa on mukavasti. Jatkoa kaipais...

Markku M. Juu. Alku :). Kaipais jatkoa. Mielestäni paranis nuo piirrokset, jos käyttäisit ulkoreunoissa vahvempaa/paksumpaa tussausta. Se korostaisi muotoja paremmin. Avaruusasema näyttää kiinnostavalta.

Tero. Hyvä kuvakulma tossa kitaristin kokokuvassa. Kompositio noin yleisesti toimii myös tosi hyvin. Mitä jos laittaisit hiukka (edes viitteellisiä) taustoja, ni antais paikan tuntua.

Shunichiro. Tyylikästä kyl. Persoonallisen näköistä. Hyvä kontrasti hahmoissa ja taustoissa. Rauhallista, tunnelmallista kerrontaa.

Kiitoksia kommenteista. Joku kysäisi millä tussaan. Tän kyseisen tein ihan DR-tussikynällä. Sitten pensselitussilla vähän jotain viivoja vielä paksunsin ja mustia lisäilin.
« Last Edit: 01.06.2011 klo 15:25:02 by Hazart »

Inka

• Jäsen
« Reply #12 on: 01.06.2011 klo 16:10:30 »
Vaikka en ole mitenkään pätevöitynyt henkilö arvosteluun, niin teenpä sen silti  ;D

Hazart
 Hiano. Vähän hämmensi tuo musta viivaus keskimmäisten ruutujen yläreunassa. Tasapainottaa ehkä, mutta onko sittenkään tarpeellinen? Ja viimeisen ruudun vasemman kulman seitissä on jotakin kummaa, en kyllä tiedä mitä. Tuijotan ruudussa sitä enkä muuta. Mutta upea tuo on.

Holle
 Lintu on ylväs. Itse en ikimaailmassa kuvittelekaan että onnistuisin vangitsemaan liitelyn noin hienosti neljään ruutuun. Huh

Markku
 Hieno tämäkin. Mutta keskeneräisen näköinenhän se on.

Tero
 En ihan ymmärrä tuota juonta. Raksamies hakkaa supersankaria? Ekan ruudun viiva on jotenkin laiskaa, yläviistosta kuvattu soittaja poika sen sijaan miellytti.

Jukka
 Tämä on ihan omaa luokkaansa. Upea. Ehkä vielä joku kuva jossa hahmo on kokonaisena rytmittäisi kerrontaa. Tai sitten ei, mahtava se on näinkin.

En ole ihan varma mitä mieltä olen tuosta vanhojen sivujen kierrättämisestä kuukausi haasteiksi. Eipä sillä kai niin väliä. Itse tykkään ajatella tällaiset haasteet lisä-juttuna oman yksinäisen, liian suuret päämäärät omaavan piirtämiseni rinnalla. Mutta onhan se mukavaa lukea mitä vain kuvaa. Että antaa tulla vaan.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #13 on: 01.06.2011 klo 17:22:05 »
Tällä kertaa oli niin hyviä töitä, ettei minulla ole paljoa sanottavaa.

Hazart ja Holle: Sen verran ammattimaista kamaa, että ei näihin ole oikein mitään rakentavaa sanottavaa.

Inka: Tämä sympaattinen sarjakuva oli näistä ehdottomasti suosikkini. Tämä vain kaipaisi minusta jotain muuta fonttia tai käsin tekstaamista.

Markku: Kiinnostava alku ja avaruusasema näyttää mielenkiintoiselta. Olisi vain mukava nähdä sinulta työ haasteeseen nimeltä Loppu tai edes Keskikohta.

Shunichiro: Eipä tähänkään juuri ole lisättävää.

Omasta työstä siis sen verran, että jostain syystä halusin piirtää ihmisiä soittamassa. Kun muistin, että minulla on periaatteessa käsikirjoittajan rooli yhdelle bändissä soittavalle hahmolle, niin päätin sitten tehdä työn siitä. Vähän miettiä miltä muut bändiläiset voisivat näyttää. Piirustushaasteena tähän tuli suhtauduttua, joten "idealla" ei ollut niin väliä. Oli kyllä selvää, ettei tämä välttämättä toimi hirveän hyvin yksinään.

Inka

• Jäsen
« Reply #14 on: 01.06.2011 klo 19:56:31 »

Inka: Tämä sympaattinen sarjakuva oli näistä ehdottomasti suosikkini. Tämä vain kaipaisi minusta jotain muuta fonttia tai käsin tekstaamista.

tuo on totta. Olin laiska, enkä jaksanut skannata enää tekstejä. Yleensä käytän aina käsin tehtyä tekstiä, koska olen ihan ehdottomasti sitä mieltä, että hengetön konekirjoitus ei sovi piirretyn viivan pariksi. Mutta laiskuus, ah tuo synneistä julmin. Jatkan käsin kirjoittamista täst edes, lupaan