Toukokuun haasteiden osanottajilla oli minusta hienoja sarjakuvia teemasta ALKU. Jos minun pitäisi valita noista jokin, joka puhutteli, niin se olisi vaikea tehtävä. Jokaisella hasteen antajalla oli mielenkiintoinen lähestymistapa annattuun teemaan. En tiedä siitä, kun voittajan joku valitsee, kuinka paljon valitsijan oma mieltymys tyyliin tai kerrontaan vaikuttaa voittajan valintaan?
Mutta jotenkin minua puhuttelee Hollen tapa tehdä sarjakuvaa. Väheksymättä muita millään tavalla, niin jokin Hollen tavassa tehdä sarjakuvaa puhuttelee. Pidän hänen tavastaan kuljettaa tarinoita ja persoonalliset ruudut ovat hänen tavaramerkkinsä jos näin voisin omia tuntojani tuoda esille.
Mutta mahtavaa, että näinkin moni taas osallistui vaikka alku vaikutti....hiljaiselta. Saa nähdä kuinka kesä ja kesälomat vaikuttavat seuraavaan tai tuleviin haasteisiin. ei olisi kiva fiilistellä ainoana osanottajana varmastikkaan.
Mutta joko on valittu seuraava kesäkuun haaste?
Jos kesäkuun haaste on helppo siis kerronnallisesti, osallistun tällä kertaa. Sarjakuvaa kyllä syntyy graafisesti, mutta itse tarinassa ja sen kerronnallisessa koordinoimisessa etenevään formaattiin menee aina tovi. En ole kirjoittajana mitenkään sanoisinko hyvä.
ps. Miksi yleensä uuden kuukauden haaste-aiheen antamisessa menee joskus toistakin viikkoa? Miksei uutta haastetta voitaisi antaa heti kuun alusta. Aina ei ole aikaa piirtää ja kirjoittaakkin pitäisi jokin tarina ja aika menee lujaa eteenpäin. Minusta pitäisi uusi haaste olla selvillä heti kuukauden ensimmäisellä viikolla samoin kuin haasteen voittaja.