No nyt on katottu. Vähän ristiriitainen kokemus. Vitsit oli aika kovia, kuten se Wolverinen "Go fuck yourselfs!". Samalla selitty miten Xavier ja Magneto tiesi X-Men 1:ssä niin paljon Wolverinesta. Se on yksi asia mikä on elokuvasarjassa hämännyt minua...
[spoiler]Eli jos joku ymmärtänyt, niin Xavier ja Magneto varmasti otti selvää Wolverinesta C.I.A.tiedostoista tms. yrittäessään pyytää Wolverinea liittymään ryhmään. Eli vitsikäs cameo oli samalla nokkela selvitys asiasta.[/spoiler]
Minua jäi vähän vaivaamaan ettei elokuvassa ollut tarpeeksi mutantti toimintaa, tyyliin voimilla mäiskimistä yms. Ja minua jäi häiritsemään sen yhden mutantin kuolema, siis...esiteltiinkö kyseinen hahmo vain jotta sen voi tappaa? No, eipä sitä paljon esitelty, mutta silti. Loppu pohjasi hyvin jatko-osaa. Samalla se pohjasi vähän Painajaisen syntyäkin, tai ainakin sille jätettiin aukko vapaaksi. Alex Summersin tulevaa isyyttä (joka minua vieläkin häiritsee) ei pohjattu mitenkään, eli jos asiaa aiotaan jotenkin muuttaa, niin se vielä mahdollista, mutta en usko että siinä on järkeä.
Havokin hahmo tuntui aika turhanpäiseltä ja yksiulotteiselta. Banshee oli kaikkein kiinnostavin hahmo Pedon ohella juuri hauskuutensa vuoksi. Angel taas olisi voitu korvata millä tahansa muulla, eikä eroa olisi huomattu. Peto oli ihan jees, vaikka vähän häiritsee se itsevarmuuden puuttuminen. Petohan on yksi itsevarmimmista mutanteista sarjakuvassa. Pedon ulkonäkö ei iskenyt, mutta se varmaan muuttuu jatko-osissa enemmän Pedon kaltaiseksi. Hahmolla on tilaa kehittyä mikä on draaman kannalta hyvä juttu.
Lopun Emma Frostin kääntyminen...
[spoiler]...Magneton puolelle, oli minusta sopimaton, eikä oikein kuulu hahmon tapoihin.[/spoiler]
Oliko muuten lopputekstien jälkeen mitään? En kerennyt katsomaan kun oli kauhea kiire...tarpeille.