Kirjoittaja Aihe: Egmontin Pulp-linja  (Luettu 87147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Egmontin Pulp-linja
« Vastaus #30 : 28.03.2011 klo 15:16:32 »
Tutut nimet purevat parhaiten pokkarihyllyllä.

Hyvä ehdokas voisi olla Pyhimys, jota julkaistiin Super Detective Libraryssa. Niitä tuli muutama Korkkareissakin. Sherlock Holmesia oli myös tässä sarjassa; ja nyt kun uusi leffakin on kohta tulossa, niin voisi vaikka mennäkin. Ja julkaistiinhan tässä sarjassa myös Rip Kirbya!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #31 : 28.03.2011 klo 15:47:48 »
Ja julkaistiinhan tässä sarjassa myös Rip Kirbya!
Taitaa tuo olla sama Kirby-jakso joka pyörii par' aikaa Ilta-Sanomissa.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 klo 15:51:27 kirjoittanut Tertsi »

Tepes

• Jäsen
« Vastaus #32 : 28.03.2011 klo 17:37:20 »
Synkkiä enteitä ja Robin Hood tuli ostettua, kun kohdalle osuivat.. eipä muuta sanottavaa, kuin että olisi ollut fiksumpaa hommata samalla ne kaksi muutakin. Hinta/laatu -suhde tuntuu olevan kohdallaan, ja kun vähänkään mielenkiintoiseen sarjakuvaan laittaa rahansa entistä mieluummin nykyisin, niin näin hienoa sarjaa on ehdottomasti tuettava.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 28.03.2011 klo 18:30:00 »
En voinnut vastustaa kiusausta ja ostin kolusta lähtiessäni Synkkiä enteitä-polkkarin.
Päästyäni sivulle 24 olin jo kyllästynyt BB:ee vaikutteiseen juoneen, kuvituskaan ei ole makuuni.Olen luultavasti turtunut sekamössö Marvel materiaaliin niin mikään muu sarjakuva ei näytä mielestäni hyvältä.Valitan.
Kello- viiden- tee.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #34 : 28.03.2011 klo 18:36:42 »
En voinnut vastustaa kiusausta ja ostin kolusta lähtiessäni Synkkiä enteitä-polkkarin.
Päästyäni sivulle 24 olin jo kyllästynyt BB:ee vaikutteiseen juoneen,
Viime vuonna luin tän englanniksi ja silloin pidin erityisesti alkupuolesta. Vasta puolenvälin jälkeen alkoi vähän tympimään, kun palattiin mielestäni erikoisemmasta juoni-ideasta tavanomaisempaan. Jäi sellainen maku, että kirjoittaja meni lopun kanssa siitä, mistä aita on matalin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tertsi

• Vieras
« Vastaus #35 : 28.03.2011 klo 19:42:30 »
BB:ee vaikutteiseen juoneen
Mikä on BB?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #36 : 28.03.2011 klo 19:43:57 »
Mikä on BB?

Brigitte Bardot! Brigitte Bardot tai BB (s. 28. syyskuuta 1934 Pariisi, Ranska) on ranskalainen näyttelijä ja laulaja sekä Marilyn Monroen ohella yksi suurista seksisymboleista.

EDIT: Tai sitten se on Big Brother -telkkariohjelma.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 klo 19:49:36 kirjoittanut Lurker »

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #37 : 28.03.2011 klo 19:51:22 »
Mikä on BB?

Battler Britton!

Muoks: eiköhän se IV (Iso Veli) taida kuitenkin olla kulissitalon ja tv-ohjelman puitteissa.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 klo 20:13:46 kirjoittanut Asko AA »
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

tertsi

• Vieras
« Vastaus #38 : 28.03.2011 klo 20:02:31 »
Battler Britton!
Kiitos Askolle.
Kiitos myös Lurkerille. Mä ihan oikesti ajattelin, että jos siinä on joku Big Brother Iso veli valvoo -tyyppinen juoni. Tai joku pudotuspeli.

Ei ole kyllä mulla mitään haisua siitä, minkälainen on Battler Britton -tyyppinen juoni.
Mutta ei haittaa, kalja maittaa.

edit:
Wikipedia tietää:
"Battler Brittonin tarinoiden juonet ovat epätodellisia ja huimia seikkailuja, joista sankari selviää lähes yliluonnollisilla lentotaidoillaan ja uskomattomalla onnellaan. Hän on brittiläisen hengen ja isänmaallisuuden ruumiillistuma."

« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 klo 20:08:16 kirjoittanut Tertsi »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #39 : 28.03.2011 klo 20:20:41 »
Mä ihan oikesti ajattelin, että jos siinä on joku Big Brother Iso veli valvoo -tyyppinen juoni. Tai joku pudotuspeli.

Öh, kyllä siinä on:
Kuvaus tuotteesta (suurikuu.fi "Lasten sarjakuvat"):

Lainaus
"Synkkiä enteitä" on suosittu ohjelma, mutta kun makaaberi kulissitalo alkaa ahdistella sarjan tähtiä oikeasti, yliluonnollisten asioiden tutkija John Constantine palkataan soluttautumaan porukkaan ja selvittämään tilanne! Modernista kummitustalotarinasta vastaa bestseller-kirjailija Ian Rankin.

edit linkki

Timo
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 klo 20:34:09 kirjoittanut Timo Ronkainen »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #40 : 28.03.2011 klo 20:28:19 »
Pitää kaiken tän jälkeen varmaan ostaa toi pokkari.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #41 : 28.03.2011 klo 21:31:49 »
Robin Hood on toki vanhentunut sarja, mutta moni tässä ketjussa on kertonut ostaneensa sen. Pokkari oli juuri sellainen kuin odotin: taitavasti tehtyä nopealukuista seikkailua. Taide ei ole huippua, mutta tyydyttävää. Tarinat ovat henkeä haukkovan nopeakäänteisiä, mahtipontisia, humoristisia ja poikamaisen viattomia – esim. romantiikkaa ei ole, ja miekoilla lyödään ahkerasti, mutta harva edes haavoittuu saatikka kuolee. Hyvät ovat selkeästi hyviä ja pahat pahoja. Lurker kirjoittaa pokkarin arvostelussa mustavalkoisista sakseista ja normanneista osuvasti.

Tekstilaatikoissa on koko ajan mielikuvitusta ruokkivaa, elävää toiminnan kuvailua: ”Heikko ääni kaikui metsässä”, ”Ripeästi munkit avasivat luostarin portit”, ”Robin kohotti välkkyvän miekkansa”, jne. Aivan hykerryttävää on tunteiden kuvailu: ”Hänen luihut kasvonsa vääntyivät pilkalliseen hymyyn”, ”Sherwoodin valtiaan hartiat nytkähtivät hieman pidätellystä naurun pyrskähdyksestä”, jne. Suomentaja Moog on tehnyt hienoa työtä.

Pokkarin viihdearvo on minusta täysi kymppi. Esim. uusia Mustiksia lukiessa en saa tällaista virettä.

Pitää tutustua muihin pokkareihin ennen ostopäätöstä. Valttiässää en varmaan hanki, koska se on minun makuuni liikaa Korkkaria eli sotaa. Modernit sarjat vaikuttavat kunnianhimoisilta ja synkähköiltä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #42 : 28.03.2011 klo 21:37:46 »
Valttiässää en varmaan hanki, koska se on minun makuuni liikaa Korkkaria eli sotaa. Modernit sarjat vaikuttavat kunnianhimoisilta ja synkähköiltä.

Huh! En olekaan näemmä ainoa jolla on vaikeuksia lukea sotasarjakuvaa. Eri syyt varmaankin, mutta hyvä tietää. Täällä tunnen olevani aina ihan väärässä paikassa kun puhutaan sota aiheisesta sarjakuvista. Tosin itselläni on myös ongelmia sotaelokuvien ja sotakirjallisuuden kanssa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #43 : 28.03.2011 klo 21:54:51 »
Pitää tutustua muihin pokkareihin ennen ostopäätöstä. Valttiässää en varmaan hanki, koska se on minun makuuni liikaa Korkkaria eli sotaa.

Mutta siinäkin on Moogin suomennos!

Mua kiinnostaa näistä selvästi eniten Synkkiä enteitä. Matkalla kadotukseen lienee myös sujuvaa viihdettä, kaksi muuta jäänevät odottamaan kesän helteitä ja mökkireissuja.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #44 : 28.03.2011 klo 22:09:39 »
Mutta siinäkin on Moogin suomennos!

Mua kiinnostaa näistä selvästi eniten Synkkiä enteitä. Matkalla kadotukseen lienee myös sujuvaa viihdettä, kaksi muuta jäänevät odottamaan kesän helteitä ja mökkireissuja.

No sitten hankin, jos kerran good ol' Moog asialla, niin ja kaippa noi muutkin tulee hankittua kesän helteisiin!

Jukalta hyvä pointti noista länkkäreistä, kannatan! Itselleni tuli mieleen myös että satunnaista vanhaa kauhua, mm. niitä suomekielisissä Frakenstei- lehdissä  ja Shokissa (ei siis Eerietä ja Creepyä) julkaistuja "täytekauhusarjiksia".

Myös Lurkerin mainitsema Pyhimys on hyvä idea! Lisää Hoodia!
Je suis alle kuuden euron pizza!