Tietokirjoilla menee vielä ankeammin.
Alkuvuodesta Terra Cognitan Juha Pietiläisellä oli kerrottavana että tästä
https://www.terracognita.fi/news/tietokirjallisuuden-myynti-laskenut-puoleen-vuodesta-2004/
On sukellettu alemmas. On menetetty 83%
Lukemat kertovat lukemisesta karua kieltään. Totta kai kun niiltä joiden taloutta ja työllisyyttä ei vaaranna poliitikot se on tekoäly. Silloin leikataan ja säästetään. " Luen sitten kirjastosta" " odotan kirja-alea"
Sarjistilsaisuuksissa se " tulen myöhemmin sitten"
Osa noin tekeekin mutta suurin osa ei.
Voi myös olla, että sarjakuvien ja kirjojen hinnat on liian paljon nousseet...kipuraja on jo ylitetty. Siksi ihmiset turvautuu kirjastoon tai aleen. Äänikirjat kanssa vaikuttaa asiaan ja sen myötä piratsimi.
Kyllä jos oikein hienoja sarjakuvia tulee, niin meikä ostaa ja semmoisia, joita olen ostanut lapsesta asti. Silloin se on vaan ostettava. Kylläkin yritän etsiä kaikista halvimman hinnan...kivijalkaliikkeistä. Vierastan netistä ostoa edelleenkin, vaikka siellä hinnat onkin ihan kohtuullisia.
Huuto.netistäkin ja Torista jotain ostanut, mutta tosi harvoin. Se on sit semmoista, jota ei muualta saa. Diavarista tulee ostettua yleensä mun lapsuuden aikaisia sarjakuvia...uusia olen tosi harvoin ostanut.
Mulla seuraavan ostoslistalla on ehdottomasti "Prinssi Rohkea – Laulava miekka", Aavikon Skorpionit 3 (jospa tän sais Rodebudista halvemmalla kun 30 euroo), ehkä BD West 4 Luutnantti Blueberry – Katkera Apassi, Idefix ja voittamattomat #7 (oon ostanut nää kaikki mitä on julkaistu), BD West 5 Buddy Longway – Salaisuus jne.