Kirjoittaja Aihe: Myydyimmät kotimaiset sarjakuvakirjat  (Luettu 65745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TOSA

• Jäsen
Vs: Myydyimmät kotimaiset sarjakuvakirjat
« Vastaus #120 : 04.02.2025 klo 14:02:12 »
Viime vuoden myydyin sarjakuvakirja on piilotettu lastenkirjojen listaan, kuten usein ennenkin:

Tatu ja Patu – Paikoillenne, valmiit, hep! Otava 23 800
Siis onko tatu ja patu sarjakuvaa? Siitä on jo aikaa kun viimeksi olen tatua ja patua lukenut lapsille. Muistaakseni niissä oli aukeamalla vain kuvitettu sivu ja tekstiä eikä varsinaisia sarjakuvaruutuja jonka takia en ole näitä ikinä ajatellut sarjakuvakirjoiksi.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #121 : 04.02.2025 klo 14:05:49 »
Siis onko tatu ja patu sarjakuvaa? Siitä on jo aikaa kun viimeksi olen tatua ja patua lukenut lapsille. Muistaakseni niissä oli aukeamalla vain kuvitettu sivu ja tekstiä eikä varsinaisia sarjakuvaruutuja jonka takia en ole näitä ikinä ajatellut sarjakuvakirjoiksi.

Pari(?) viimeisintä ovat sarjakuvamuodossa. Aiemmat ovat "kuvakirjoja".
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #122 : 04.02.2025 klo 14:28:52 »
Kiitos tiedosta. Ovat vaihtaneet tyyliä. Pitääpä koittaa jossain vilkaista miltä ne näyttävät

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #123 : 04.02.2025 klo 14:52:46 »
Sami Toivonen teki mielestäni sarjakuvaa ansiokkaasti ennen kuin siirtyi Aino Havukaisen kanssa tekemään Tatuja ja Patuja. Eli paluuta entiseen.
( Yleensä tässä kohtaa joku kertoo että itse asiassa teki niitä ennen kuin sarjakuvia)

Nähtävästi sitten Dave Pilkeyn Koiramies sarjakuvat on myös kätketty lastenkirjojen puolelle?

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #124 : 04.02.2025 klo 16:31:02 »
Kovaa menoa kiskoilla ruodittiin SarjakuvaTV:n suomisarjiskatsauksessa joskus koronan aikaan.

En minäkään tiennyt että tää uusinkin olis sarjakuva. Täytyy ehdottomasti tutustua.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #125 : 04.02.2025 klo 21:41:39 »
Sami Toivonen teki mielestäni sarjakuvaa ansiokkaasti ennen kuin siirtyi Aino Havukaisen kanssa tekemään Tatuja ja Patuja.

No ainakin Timo Varpion käsikirjoitukseen sen fantasia-alpparin nimeltänsä OM. Vuonna 1991.

timo

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #126 : 04.02.2025 klo 22:05:21 »
Nähtävästi sitten Dave Pilkeyn Koiramies sarjakuvat on myös kätketty lastenkirjojen puolelle?

Kyllä vaan:

Koiramies ja mumiseva mamma Tammi 4 100

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #127 : 04.02.2025 klo 22:11:21 »
Eli menisi heti Jarlan kantaan kolmanneksi/ neljänneksi jos Toivonen & Havukainen Tatu ja Patu olisi ykkönen.

Ja Asterix &ankat yhä salaisuuden verhossa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #128 : 05.02.2025 klo 08:19:28 »
Viime vuoden pienkustanteista listalla voisivat olla Jessi Jokelaisen Femokratia ja Emilia Lyytikäisen Ei ois susta uskonu. Nähdäkseni kumpaakin myytiin viime vuoden aikana yli 1000 kpl, vaikka molempien ilmestyminen osui ihan loppuvuoteen ja myynti näin jakautui kahdelle vuodelle.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #129 : 05.02.2025 klo 13:31:03 »
Viime vuoden pienkustanteista listalla voisivat olla Jessi Jokelaisen Femokratia ja Emilia Lyytikäisen Ei ois susta uskonu. Nähdäkseni kumpaakin myytiin viime vuoden aikana yli 1000 kpl,
Samaan aikaan listan toisessa päässä. AIICS -albumiani on ostettu laskujeni mukaan noin 80-85kpl ja myyty noin 100kpl (tukkumyynti selittää tämän eron). Pahaa pelkään, että en tällä tuloksella silti ole edes aivan listan hännillä.   
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson