Author Topic: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012  (Read 33455 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Riffe

  • Man of Tomorrow
  • Jäsen
  • Posts: 665
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #15 on: 01.04.2012 klo 21:26:43 »
Tästä saatiin jo tarkempaa tietoa... Bay ei vaan osannu esitellä ideaansa kyllin tahdikkaasti. Lukemani perusteella Eastman on mukana elokuvan kehittämisessä eikä jutun pitäis olla niin tyhmä ku miltä kuulostaa.
Haluatko vääntää sen jutun sitten ymmärrettävämpään muotoon? Minun, ja monen muun silmissä projekti on lapsuuden raiskausta.

Memmil

  • Jäsen
  • Posts: 121
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #16 on: 02.04.2012 klo 06:09:30 »
Siis periaatteessahan turtlesit on alieneita ja vieraalta planeetalta. Syntytarinaa tod näk laajennetaan ja korostetaan kertomalla enemmän alieneista jotka tuo mukanaan sen mutaatiota aiheuttavan mömmön. Tai sitten kilpparit altitstuu mömmölle jo alienien toimesta ja päätyvät vasta sitten maahan ollen alieneita. Voi myös olla että syntytarina on keksitty täysin uudelleen... Mikäs siinä?

Elokuvan nimeks tulee ihan vaan Ninja Turtles.

« Last Edit: 02.04.2012 klo 06:14:43 by Memmil »

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Posts: 1 604
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #17 on: 02.04.2012 klo 21:45:31 »
Hyväksyn tämän ainoastaan, jos kyse on niistä aivomötöistä mihin Krang perustuu.

Vincent

  • Jäsen
  • Posts: 1 187
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #18 on: 23.02.2013 klo 10:46:54 »
Shia LeBouff Leonardoksi ja se Foxin tyttö Apriliksi, kaikki tietokoneella ja hirveästi panevia koiria, hupsuja, mihinkään liittymättömiä sivuhahmoja ja päihdehuumoria a la Transformers.

Valitettavasti näin tulee käymään

Leffan kuvauksia ei ole edes aloitettu, mutta keksin jo juomispelin siihen: ota ryyppy aina, kun kamera mysteerisesti eksyy Foxin ahterin kohdalle.

Riffe

  • Man of Tomorrow
  • Jäsen
  • Posts: 665
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #19 on: 23.02.2013 klo 10:52:12 »
Megan Fox ei osaa näytellä. Tosin ei tällä ollut Transformerseissakaan mitään muuta virkaa kuin kekkuloida seksiobjektina, jotta teinipojat saataisiin katsomaan näitä elokuvia.

Hra Bay itse ohjaa elokuviaan kuin olisi itse 15-vuotias finninaamainen nörtti.

Riffe

  • Man of Tomorrow
  • Jäsen
  • Posts: 665
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #20 on: 06.05.2013 klo 14:48:18 »
Ja tältä näyttää Megan Fox Aprilina.

Näyttää ihan, noh, Megan Foxilta. Vaadin keltaisen haalarin!

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Posts: 1 604
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #21 on: 06.05.2013 klo 16:56:03 »
Näyttää tasan niin tylsältä kuin pelkäsinkin.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Posts: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #22 on: 06.05.2013 klo 18:03:04 »
Joo, ei näytä kovin hyvältä.
Reportterin haalaria osa pitää seksikkäänä.
Minä en. Mutta se viestii hahmon reportteritaustasta.
Eli älystä, sivistyksestä ja rohkeudesta. Nämä kaikki ovat toki seksikkäitä piirteitä. Ainakin minun mielestäni.

Ironista kyllä, tämä harvoin osoitti näitä merkkejä alkuperäisessä sarjassa.
Mutta uudessa sitäkin enemmän. Lisäksi uudemman version punapäisyys viesti tulisuudesta, ja sitähän hahmo oli tuossa sarjassa.

Turles sarjakuvien April oli hiusten suhteen suoraan 80-luvulta. Rock-pop symbioosi, Glam rock ja discon kultakuden loppu. Uuden musiikin, joka johti nykymusiikkiin, alku.
Kiehtovaa sinänsä. Mutta glam rock on mielestäni aivan liian seksististä rockkia, toisin kuin hienostunut Elvis, joka harvoin puhui seksistä likaiseen sävyyn kuin glam rock. Eli kuin pornosta. Ei toimi. Porno on tylsää, jos sitä on liikaa. Näin ollen, alkuperäinen April on tylsä, 80-luvun Turtlesin April herättää huomion ja uuden 2000-luvun animaation April on jo kiinnostava.

Nyt mennään jo taaemmas 80-luvusta. Eli ollaan jo taviksia. Toisaalta, tavikset ovat tasapainoisia ja kiinnostavia, ollen kuitenkin samalla asiallisia. Mutta Bayn tuntien tämä ei tule olemaan sitä. Megan Fox ei ole tavallinen tuossa kuvassa, koska tavalliset ihmiset eivät ole orjia. Nimittäin vallitsevan muodin orjia. Megan Foxin April on siis orja. Seksiorja? Se sopisi hyvin Bayn tähän astiseen tyyliin.

Voimme siis olettaa, että Bay ei ole muuttunut, eikä ole Foxkaan. Hän on edelleen nörttien seksiorja vapaasta tahdostaan ja kaupallisista syistä. Hyvin pinnallista. Mutta huvittavaa kyllä, nörtit harvoin ovat pinnallisia. Koska Megan Foxin ulkonäkö ei nörtteihin toimi, hän yrittää sitä minkä uskoo toimivan. Minusta se kertoi rohkeudesta, että Megan Fox paljasti olevansa itsekin nörtti ja etsivänsä nörttimiestä. Ehkä se olikin vain hallittua pinnallisuutta ja uhkarohkea. Eli...huono itsetuntoinen idiootti.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Posts: 1 604
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #23 on: 07.05.2013 klo 23:00:25 »
Joo, ei näytä kovin hyvältä.
Reportterin haalaria osa pitää seksikkäänä.
Minä en. Mutta se viestii hahmon reportteritaustasta.
Eli älystä, sivistyksestä ja rohkeudesta. Nämä kaikki ovat toki seksikkäitä piirteitä. Ainakin minun mielestäni.

Ironista kyllä, tämä harvoin osoitti näitä merkkejä alkuperäisessä sarjassa.
Mutta uudessa sitäkin enemmän. Lisäksi uudemman version punapäisyys viesti tulisuudesta, ja sitähän hahmo oli tuossa sarjassa.

Niinhän se vähän menee. Tasa-arvo on kasvanut hahmoissa sitten 80-luvun piirrettyjen, ja näin pitääkin olla. Aprilin ei tarvitse enää olla passiivinen ja aina ansaan jäävä naishahmo, joka pitää sitten pelastaa lopussa. Mutta se ei tarkoita, että kaikki pitäisi tehdä mahdollisimman eri tavalla kuin fanit hahmon näkevät (ja siihen liittyy muukin kuin klassinen housupuku).

Turles sarjakuvien April oli hiusten suhteen suoraan 80-luvulta. Rock-pop symbioosi, Glam rock ja discon kultakuden loppu. Uuden musiikin, joka johti nykymusiikkiin, alku.
Kiehtovaa sinänsä. Mutta glam rock on mielestäni aivan liian seksististä rockkia, toisin kuin hienostunut Elvis, joka harvoin puhui seksistä likaiseen sävyyn kuin glam rock. Eli kuin pornosta. Ei toimi. Porno on tylsää, jos sitä on liikaa. Näin ollen, alkuperäinen April on tylsä, 80-luvun Turtlesin April herättää huomion ja uuden 2000-luvun animaation April on jo kiinnostava.

Tästä en kyllä allekirjoita mitään. Itse asiassa, en ole edes varma mistä puhut.

Nyt mennään jo taaemmas 80-luvusta. Eli ollaan jo taviksia. Toisaalta, tavikset ovat tasapainoisia ja kiinnostavia...

Kiinnostavia? Tavikset? Ja porno on tylsää? What!?

Mutta Bayn tuntien tämä ei tule olemaan sitä. Megan Fox ei ole tavallinen tuossa kuvassa, koska tavalliset ihmiset eivät ole orjia. Nimittäin vallitsevan muodin orjia. Megan Foxin April on siis orja. Seksiorja? Se sopisi hyvin Bayn tähän astiseen tyyliin.

Voimme siis olettaa, että Bay ei ole muuttunut, eikä ole Foxkaan. Hän on edelleen nörttien seksiorja vapaasta tahdostaan ja kaupallisista syistä. Hyvin pinnallista. Mutta huvittavaa kyllä, nörtit harvoin ovat pinnallisia. Koska Megan Foxin ulkonäkö ei nörtteihin toimi, hän yrittää sitä minkä uskoo toimivan. Minusta se kertoi rohkeudesta, että Megan Fox paljasti olevansa itsekin nörtti ja etsivänsä nörttimiestä. Ehkä se olikin vain hallittua pinnallisuutta ja uhkarohkea. Eli...huono itsetuntoinen idiootti.

Joo, siis ei minullakaan ole mitään epäillystä, etteikö Bay onnistu täydellisesti olemaan ymmärtämättä mitään niistä asioista jotka ovat saaneet Aprilin (ja turtlesit) toimimaan, ja etteikö Fox ole täysin yhtä kykenemätön näyttelemään tätä kuin kaikkea muutakin. Mutta tuskin se nyt pelkistä vaatteista johtuu, niin tylsää kuin ihmisten pukeutumistaju (minusta) nykyään onkin.

Toisaalta on muistettava, että leffasta tulee kuitenkin enintään PG-13, eli puheesi pornosta tms. ovat täysin turhaa hyperbolaa. Toisaalta, kuten kaikki jo varmasti herran vuonna 2013 ovat tajunneet (paitsi Hollywood), mikään ei ole niin rasittavaa kuin eksploitaatio ilman eksploitaatioarvoja. Tyyliin Sucker Punch. Koko ajan kiehnätetään ylipukeutuneita, alikiinnostavia hupakoita takapuoli pystyssä millin päässä kamerasta, mutta mitään asialla ei kuitenkaan uskalleta tehdä: mitään ei näytetä eikä edes pahemmin puhella jottei ylisiveille mummoille tule paha mieli ja pennuilta saadaan roposet nyhdettyä.

En ymmärrä tätä nykyistä "kaikille kaikkea muttei mitään kunnolla" -mentaliteettia.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Posts: 16 014
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #24 on: 07.05.2013 klo 23:13:21 »
No pöh.

Olisihan siihen rooliin(April O'Neil) ollut esittäjä nimittäin April O'Neil


ko.neitokainen olisi valmiiksi TMNTn fanikin ja näyttelijä, mitä nyt on paremmin käsikirjoitetuissa jutuissa kuin Bayn tuotokset keskimäärin.


Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Posts: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #25 on: 08.05.2013 klo 21:46:48 »
Tästä en kyllä allekirjoita mitään. Itse asiassa, en ole edes varma mistä puhut.
---------
Kiinnostavia? Tavikset? Ja porno on tylsää? What!?

Liika porno on tylsää. Tavallinen ihminen on kiinnostavampi, koska hän voi olla halutessaan tuota kaikkea menemättä liiallisuuksiin. Mutta jos tavallinen ihminen myös käyttäytyy kuin tavallinen, hän on tylsä. Tavallisten ihmisten vahvuus on tasapainoisuus, yhdistettynä kauneusvirheisiinsä. Tavalliset ovat ainutlaatuisempia kuin ääripäät. Ainutlaatuiset ovat täydellisiä.

Porno on ääripää. Ääripäät ovat tylsiä, koska ne ovat epätäydellisiä. Eroottiset tarinat, joissa on nimenomaan tarina, ovat kiinnostavampia kuin porno jossa on pelkkää suoraa toimintaa. Se herättää suurempia haluja hitautensa vuoksi. Mutta ikävä kyllä pornon tarinapuoli on huono, koska pornon ohjaajat keskittyvät aivan toisenlaiseen näyttelemiseen. Jotta kokonaisuus olisi hyvä, sen pitäisi olla onnistunut molemmissa osapuolissa. Mutta silti se ei estä pornon myyntiä. Hmm. Ehkä ihmisten mielikuvitus on sittenkin parempi. Tai sitten he eivät ole niin kriittisiä, ja haluavat enemmänkin pikaisen satisfactionin, suuremman, seksikokemusta enemmän muistuttavan sijaan. Mutta! Tuo pornokin myy, mutta pehmoporno saa enemmän näkyvyyttä, herättää kokonaisvaltaisempia tunteita ja myy hyvin. Muu pornohan on siirtynyt pääasiassa internettiin ja pornolehtiin. Mutta pornolehdet ja internetkin ovat joutuneet laajentamaan tarjontaansa enemmän tarinamaisempiin. Ja tämä on juuri se pornon hyvä puoli: Se uudistuu ja kehittyy ja laajenee kokoajan. Toisaalta se asettaa tekijöilleen aihetta ja paineita uusiutua kokoajan. Siksi pornon ohjaaminen ja tekeminen on kokoajan huonompi työtehtävä.

Mutta. Koska elokuvien pornograafisen sisällön taso huononee kokoajan, pitäisi porno siirtäkin vain pornoon. Lisäksi se häiritsee elokuvankatsojia, aiheuttaa vaivaantumista, ja lisäksi se nostaa aivan turhaa elokuvien ikärajaa. Tosin minusta se ei ole muutenkaan enää luonnollista, että pornoa ja seksikkyyttä korostetaan yhteiskunnassamme aina mainoksista lähtien. Seksuaalisuus on luonnollista niin kauan kun sen luonnollisuutta ei korosteta katukuvassa. Sitäpaitsi paskakin on luonnollista, mutta haluaako kukaan sitä kadulle?

Eli kaikella on paikkansa. On ihan ok, jos pornoa pääsee katsomaan sille vihkiytyllä teatterilla, mutta en hitto soikoon halua nähdä sitä kun käyn elokuvateatterissa tai kun katson leffaa johon se ei mielestäni kuuluu. Olkoonkin että olisi hyvää. En minä halua nähdä pornoa Watchmenissä sen koomin kuin Turtlesissa tai missään muussakaan. Ja siihen suuntaan Bay ja Megan Fox ovat ajamassa meitä näillä elokuvillaan. Turlesin jälkeen Bay voi jo samantien ohjata pornoleffan, ja varmaan tehdäkin sen, ja pistää sen levitykseen.

Toki tämä on vain teoriaa. Mutta se on silti huolestuttavan lähellä todellisuutta.

Joo, siis ei minullakaan ole mitään epäillystä, etteikö Bay onnistu täydellisesti olemaan ymmärtämättä mitään niistä asioista jotka ovat saaneet Aprilin (ja turtlesit) toimimaan, ja etteikö Fox ole täysin yhtä kykenemätön näyttelemään tätä kuin kaikkea muutakin. Mutta tuskin se nyt pelkistä vaatteista johtuu, niin tylsää kuin ihmisten pukeutumistaju (minusta) nykyään onkin.

Vaatteet ovat aatteet, työvaatteet ovat periaatteet. Minulle muodin orjuus viestii suurinta mahdollista orjuutta. Jos ihminen pukeutuu muiden mieltymysten mukaan, hän varmasti myös toimii muiden mieltymysten mukaan. Tälläin hän myös puhuu muiden mieltymysten mukaan. Mutta hän tuskin ajattelee muiden mieltymysten mukaan. Michael Bayn ja Megan Foxin välillä oli riita. Megan Fox haukkui Baytä natsiksi. Niin yleensä sanotaan ihmisestä, joka pitää yllä auktoriteettia. Kuten esimerkiksi poliisi. Aina ihminen on noissa tilanteissa tehnyt jonkun rikoksen tai aiheuttanut häiriötä. Natsikortti otetaan esille, kun muu ei auta pelastamaan omaa tilannetta, niin että se kääntyisi voitoksi rikoksen tekijälle. Jokin Foxin asenteessa ei miellyttänyt Baytä. Hän kritisoi sitä, ja Fox suuttui. Nyt he ovat kuitenkin sovussa. Miksi? Foxin perse myy leffoja, Fox ei saisi rooleja mistään muualta. Hänen aiemmat leffansa eivät ole mitään taideleffoja, eivätkä ne ole edes kassamenestyksiä. Niillä ei ole siis käytännössä mitään käyttöä.

Ja nyt, meitä odottaa Bayn uusin pornoleffa. Hassua kyllä, kuten Japanin perinteisiin kuuluu, sekin kertoo limasista vihreistä ökkiäisistä, jotka ovat avaruudesta ja osaavat ninjailla. Hassua. Ninja sana on Japanista. Baytä kapitalistisempaa ohjaaja ei nykyään enää ole, ja Japani on myös kapitalistinen. Jollain hyvin kiehtovalla tavalla en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Turtles, joka on kapitalistisen Japanin ninjoja Amerikkalaistaneita Wolverine ja Daredevil sarjakuvia parodioiva ilmiö, parodioi nyt Bayn käsittelyssä tarkoituksettomasti Japania, josta kaikki on lähtenyt, koska Millerhän on mangansa lukenut, ja juuri Miller toi ninjat Amerikkalaiseen sarjakuvaan, joka taas aloitti legendaarisen "ninjakiellon" 90-luvulla. Ninjakielto ei ole enää voimassa. Mutta entä sitten pornokielto? Japanilainen porno on pysynyt aika hyvin piilossa pornokaupoissa, mutta entä kun Bayn Turtles tuo sen esille? Vaikkakin vain lievästi. Aiheuttaako se uuden villityksen Amerikassa vai kieltääkö se sen? Onko yhteiskuntamme jo oppinut, että kieltämällä ei asiat parane, vaan huononee. Aina löytyy joku paikallinen Tanja Karpela, jonka mielestä pornoa ja väkivaltaa ei kuuluisi olla ollenkaan.

Toisaalta on muistettava, että leffasta tulee kuitenkin enintään PG-13, eli puheesi pornosta tms. ovat täysin turhaa hyperbolaa. Toisaalta, kuten kaikki jo varmasti herran vuonna 2013 ovat tajunneet (paitsi Hollywood), mikään ei ole niin rasittavaa kuin eksploitaatio ilman eksploitaatioarvoja. Tyyliin Sucker Punch. Koko ajan kiehnätetään ylipukeutuneita, alikiinnostavia hupakoita takapuoli pystyssä millin päässä kamerasta, mutta mitään asialla ei kuitenkaan uskalleta tehdä: mitään ei näytetä eikä edes pahemmin puhella jottei ylisiveille mummoille tule paha mieli ja pennuilta saadaan roposet nyhdettyä.

En ymmärrä tätä nykyistä "kaikille kaikkea muttei mitään kunnolla" -mentaliteettia.

Porno oli kärjistys. Itse näen pornon kaikkena elokuvaan tarpeettomana seksiviitteenä. Pehmopornokin on pornoa. Elokuvissa joihin se ei kuulu, seksiviitteiden merkitys suurenee. Glam Rockissa lauletaan aina seksistä hyökkäävästi kuin pornossa. Minusta Warrantin Cherrypie parodioi tahattomasti koko glam rockkia ja itseään. Lisäksi seksiaihetta yritetään piilottaa vielä kaikkein pyhimmän ruuan taakse, eli piirakan. Minä remahdan aina aivan hysteeriseen nauruun kun kuulen sanan piirakka. Vihjailu on pornoa ilman ejakulaatiota. Etenkin vihjailu, jossa vain lapset eivät tiedä mistä on kyse, ja useimmat niistäkin jo tietävät. Se on yhtä lapsellista kuin se, kun lapsi huutaa kadulla että "Mene nussii isääsi!" tietämättä mistä puhuu.

Sexsploitaatio ja muut ploitaatiot ovat sentään rehellisesti idioottiviihdettä, joka on tehty älykkäille ihmisille, jotka tajuavat, että...

1) Joskus pitää löytää oma sisäinen idiootti, jotta ei tulisi ylimieliseksi.

2) Ehdoton ei, tai ehdoton kyllä. Ei kompromissejä, koska kompromissit eivät edusta sovittelua tai tasapainoa. Ne edustavat ongelman pakenemista. Tasapainoa edustavat ääripäät. Eli ehdoton kyllä, ja ehdoton ei pitää olla tasoissa. Muuten potkitaan aasia perseelle ja kutsutaan sitä mielummin oriksi kuin ihmistä.

[spoiler=Totally off-topic thoughts about alcohol]Sama juttu kuin alkoholissa. Ei kukaan suostu juomaan vain yhtä. Se tekee vain vihaiseksi. Se on joko ehdottomat kännit, tai ehdottomat selvinpäin olemiset. Ei sillä, kyllä minä pystyn sen pari ottamaan ja olla ottamatta enempää. Mutta miksi helvetissä vaivautua, jos voi ostaa kaupasta limpparin, jossa on sitäpaitsi enemmän juotavaa? En minä sano, että alkoholin käyttö niin että tulee känniin olisi suotavaa. Mutta vittuakos minä alan maksaa jos en saa koko pakettia. Maku ja promillet. Siitä on hyvä alkoholijuoma tehty. Ja aika harvoin tulee juotua. En ymmärrä näitä hissukoita, jotka vetää päivittäin ne "pari", sitten he vetävät vähän enemmän ja hupsista keikkaa! Sitten sitä taas aamulla vingutaan kun nainen heitti pihalle. Kyllä minäkin heittäisin pihalle miehen/naisen joka toimisi noin. [/spoiler]

3) Sen tosiasian, että vaikka seksi kuuluukin fiktioon, se ei kuulu siihen fiktioon jota me katsomme Finnkinon teatterista. Ellei meille sitten ole selvästi erikseen ilmoitettu tarkka pornon määrää. Ja ikärajat eivät ole ratkaisu siihen. Kts. alempaa miksi.

4) Idiotismissa on enemmän estetiikkaa kuin jossain hemmetin Michael Bayn elokuvassa, joka palvelee vain oikeita idiootteja ja elokuvan tekijöitä, mutta ei luovuutta, tai edes kaupallisuutta.

Minä en ole koskaan noudattanut ikärajoja lapseni kasvatuksessa. Eikä noudattanut vanhempanikaan. Heillä oli minulle omat ikärajat, ja niin on minullakin. Enkä ole traumatisoitunut. Jos katson, että joku elokuva ei ole sopiva lapselleni, niin en minä hemmetissä sitä hänen anna katsoa. Itse en koskaan valittanut siitä, että sain katsoa Rocky leffat, Kellopeliappelsiinin, kaikki Hitchcockit, End of daysin, Robocopin, Rocky Horror Picture Show:n yms. Mutta en saanut katsoa The Omenia, Manaajaa, Alieneita, Species leffoja, Kärpästä jne. Olen kaikki nuo leffat katsonut itse myöhemmin. Ja ymmärtänyt hyvin, että miksi nuo eivät välttämättä olleet sopivia. Minä olin myös ainoa meidän koulussa joka oli saanut katsoa nämä leffat. Ja ensimmäinen joka puhui koulussa Gremlinsistä ja Batman Returnsistä.

Muut eivät olleet saaneet edes katsoa niitä. Ikärjat eivät toimi. Lasten ali- ja yliarviointi ei toimi. Oikeus, vastuu ja velvollisuus, ja sen opettaminen lapsille toimii. Kun käyttäydyt vastuullisesti ja oikeudenmukaisesti lasta kohtaan, niin kyllä varmasti lapsi tottelee ja hän hoitaa aina omat velvollisuutensa, ja käsittää myöhemmin näiden kolmen asian toimivuuden. Lapsen arvomaailmaan ei voi vaikuttaa, muuta kuin kuuntelemalla lasta ja kertomalla hänelle vastaukset siihen, miksi hän toimi väärin, ja miksi hän epäonnistui jossakin. Minä kasvoin elokuvien ja fiktion parissa. Minä valitsin itse arvoni. Kukaan ei ole tullut valittamaan, että olisin tehnyt jotain väärää jollekin ihmiselle moneen vuoteen. Ja kun olenkin tehnyt jotain, aina olen pyytänyt anteeksi tai selvittänyt asian. Ja silloinkaan en ole tehnyt mitään kohtalokasta, mitä ei olisi voinut korjata.

Kun katsotte elokuvia lasten kanssa, kysykää heiltä, että miten he kokevat elokuvan, mitä arvoja siinä heistä esiintyy väärin ja mitä oikein. Älkää antako kenenkään muun kuin itsenne kasvattaa lapsenne. Kun noudatatte ikärajoja, noudatatte muiden määräämää moraalia ja kasvatusmetodia. Lapsen pitää oppia, että maailmassa kaikki hauska ja kiinnostava ei ole kielletty. Ainoastaan se, mikä on haitallista heille itselleen ja muille.

Sucker Punchissa ei ollut mitään muuta vikaa, kuin häiritsevät seksistiset kohtaukset. Tosin niitäkään ei ollut oikeastaan kunnolla, ja se vähäkin oli juuri sen mukaan miten sitä tarvittiin. Sucker Punchissa tehtiin kyllä selväksi mikä oli tanssin merkitys, mutta toisaalta taas ei. En kuitenkaan valita. Minusta seksi vaan ei kuuluu fiktioon. Raiskaus ei ole seksiä, vaan väkivaltaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Posts: 1 604
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #26 on: 08.05.2013 klo 22:31:41 »
Liika porno on tylsää. Tavallinen ihminen on kiinnostavampi, koska hän voi olla halutessaan tuota kaikkea menemättä liiallisuuksiin. Mutta jos tavallinen ihminen myös käyttäytyy kuin tavallinen, hän on tylsä. Tavallisten ihmisten vahvuus on tasapainoisuus, yhdistettynä kauneusvirheisiinsä. Tavalliset ovat ainutlaatuisempia kuin ääripäät. Ainutlaatuiset ovat täydellisiä.

Porno on ääripää. Ääripäät ovat tylsiä, koska ne ovat epätäydellisiä. Eroottiset tarinat, joissa on nimenomaan tarina, ovat kiinnostavampia kuin porno jossa on pelkkää suoraa toimintaa.

Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Tosin silloin se lakkaa olemasta pornoa, vaikka kuinka snobistisesti haluaisi sitä joksikin "pehmopornoksi" tituleerata. Caligula ei ole pornoa, vaan elokuva, jossa nyt vain sattuu olemaan pornografisia kohtauksia. Ero on tärkeä.

Muuten kyllä mielenkiintoista pohdintaa.

Muu pornohan on siirtynyt pääasiassa internettiin ja pornolehtiin.

Ikävä kyllä nykyään lähinnä pelkästään internettiin. Pornolehdetkin ovat melkolailla kuolemassa.

Koska elokuvien pornograafisen sisällön taso huononee kokoajan, pitäisi porno siirtäkin vain pornoon. Lisäksi se häiritsee elokuvankatsojia, aiheuttaa vaivaantumista, ja lisäksi se nostaa aivan turhaa elokuvien ikärajaa. Tosin minusta se ei ole muutenkaan enää luonnollista, että pornoa ja seksikkyyttä korostetaan yhteiskunnassamme aina mainoksista lähtien. Seksuaalisuus on luonnollista niin kauan kun sen luonnollisuutta ei korosteta katukuvassa. Sitäpaitsi paskakin on luonnollista, mutta haluaako kukaan sitä kadulle?

Tässä en oikeasti ymmärrä sinua. Kuten itsekin sanot, seksuaalisuus on valtavan iso ja tärkeä osa ihmisyyttä. Jos sitä ei saa taiteessa ja viihteessä tutkiskella, niin missä sitten? Ja miksei? Koska 2000 vuotta vanha tarina kertoo, että joku "ylempi taho" kertoo sen olevan väärin? Koska wanhoja tapoja ei pitäisi muuttaa?

Otetaanpa esimerkki. Toimintaelokuvat. Yleisin kommentti seksikohtaus-kielteisiltä ihmisiltä on, että "no miksette mee nettiin kattoon sitä pornoonne". No, netistä löytyy myös pätkiä, jossa amerikkalaiset sotilaat kiduttavat milloin minkäkin maalaisia, vangittuja vihollisiaan. Pitäisikö toimintaelokuvien ystävien (joihin itsekin lukeudun) sitten tyytä katsomaan niitä? Pitäisikö elokuvista säätää kaikki väkivalta pois, koska yhy yhy yhy?

Mielestäni ei. Jos seksi, seksuaalisuus ja seksuaalinen käyttäytyminen mielestäsi nykyelokuvissa kusee, miksi et halua tehdä asialle mitään, miksi haluat siirtää sen omaan lokoisaan laatikkoonsa? Jos tarinankerronnasta poistetaan kaikki oleellinen, järkevä ja tarpeellinen, mitä hyötyä sen olemassaolosta enää on?

Ihmisille, jotka kokevat seksin yhäkin jostakin syystä kielteisenä ja vääränä asiana, tahtoisin pyytää joko avartamaan maailmankatsomustaan tai siirtymään seuraavaan saliin, missä oli päivä, kuukausi tai vuosi mikä tahansa joka tapauksessa pyörii jokin hirvittävä PG-13 -mitättömyys, missä ei vilku mikään navanaluinen. Samalla toivoisin myös koko ihmisrodun kohdalla jonkinlaista emotionaalista aikuiseksi kasvamista.

Eli kaikella on paikkansa. On ihan ok, jos pornoa pääsee katsomaan sille vihkiytyllä teatterilla, mutta en hitto soikoon halua nähdä sitä kun käyn elokuvateatterissa tai kun katson leffaa johon se ei mielestäni kuuluu. Olkoonkin että olisi hyvää. En minä halua nähdä pornoa Watchmenissä sen koomin kuin Turtlesissa tai missään muussakaan. Ja siihen suuntaan Bay ja Megan Fox ovat ajamassa meitä näillä elokuvillaan. Turlesin jälkeen Bay voi jo samantien ohjata pornoleffan, ja varmaan tehdäkin sen, ja pistää sen levitykseen.

Eivätpäs, vaan he seksualisoivat asioita, joiden ei kuulu olla seksuaalisia. Ja siinä olen kanssasi samaa mieltä: se on tyhmää. Seksuaalisuus on valtava aallokko, jota voidaan tutkia miljoonalla eri tavalla, mutta se on silti typerää jos sitä ei tehdä kunnolla. Mikä lienee, mitä tällä tarkoitit. Mutta jos luulet Michael Bay -elokuvassa ikinä näkyvän vaikkapa nännin, olet pahasti väärässä. Sehän karkoittaa mainostajat. Sen sijaan Foxin farkuin peittämää takapuolta voi kuvata vaikka kaksi tuntia millin etäisyydeltä.

Ymmärrätkö mitä sanon? Seksuaalisuus on hieno, kaunis ja upea asia, jota toivoisin elokuviin rajattomasti lisää, lisää, lisää ja nimen omaan toteutettuna samalla pieteetillä kuin kaiken muunkin elokuvaa koskevan. Halpahintaista, aidan alimman kohdan ylittävää typeryyttä en tällä saralla kaipaa, kuten en *millään muullakaan*.

Onko yhteiskuntamme jo oppinut, että kieltämällä ei asiat parane, vaan huononee. Aina löytyy joku paikallinen Tanja Karpela, jonka mielestä pornoa ja väkivaltaa ei kuuluisi olla ollenkaan.

Luulisi olevan. Soisi olevan.

Ja tällaisille ihmisille on yksi vastaus: nostaa keskisormi pystyyn, nousta barrikaadeille ja sanoa, että painuvat hiiteen. Kun tarpeeksi moni ihminen ottaa päänsä esiin pakaroidensa välistä ja kiljuu tarpeeksi kovaa, ehkä pahinkin tekosiveä byrokratian lapsi sen ymmärtää.

Porno oli kärjistys. Itse näen pornon kaikkena elokuvaan tarpeettomana seksiviitteenä. Pehmopornokin on pornoa. Elokuvissa joihin se ei kuulu, seksiviitteiden merkitys suurenee. Glam Rockissa lauletaan aina seksistä hyökkäävästi kuin pornossa. Minusta Warrantin Cherrypie parodioi tahattomasti koko glam rockkia ja itseään. Lisäksi seksiaihetta yritetään piilottaa vielä kaikkein pyhimmän ruuan taakse, eli piirakan. Minä remahdan aina aivan hysteeriseen nauruun kun kuulen sanan piirakka. Vihjailu on pornoa ilman ejakulaatiota. Etenkin vihjailu, jossa vain lapset eivät tiedä mistä on kyse, ja useimmat niistäkin jo tietävät. Se on yhtä lapsellista kuin se, kun lapsi huutaa kadulla että "Mene nussii isääsi!" tietämättä mistä puhuu.

Itse näen pornona ainoastaan... niin, pornon.

Ja kuka sinä olet sanomaan, mikä on elokuvalle tarpeellista ja mikä ei? Tarinallisen taiteen tulisi olla tekijänsä mielenilmaus, mistä muutkin voivat ehkä saada jotain kiksejä irti. Koska elokuva on yleensä lähinnä ohjaajansa lapsi, se luonnollisesti tutkii niitä asioita, mitä ohjaaja kokee kiinnostavina. Rajoittamalla tekijän vapautta ilmaista itseään rajoitamme samalla sananvapautta.

Näin ollen minusta olisi paljon järkevämpää puhua siitä, *millä lailla* tehdään asioita eikä *mitä* asioita käsitellään.

Ja yleistät tuossa aika vahvasti erinäisiäkin genrejä. Varmasti löytyy glam rockia missä ei lauleta seksistä, ja varmasti on pornoakin mikä ei ole sävyltään hyökkäävää. Tosin, minulla ei taida olla asiasta sinun veroistasi kokemusta.

Sexsploitaatio ja muut ploitaatiot ovat sentään rehellisesti idioottiviihdettä, joka on tehty älykkäille ihmisille, jotka tajuavat, että...

1) Joskus pitää löytää oma sisäinen idiootti, jotta ei tulisi ylimieliseksi.

2) Ehdoton ei, tai ehdoton kyllä. Ei kompromissejä, koska kompromissit eivät edusta sovittelua tai tasapainoa. Ne edustavat ongelman pakenemista. Tasapainoa edustavat ääripäät. Eli ehdoton kyllä, ja ehdoton ei pitää olla tasoissa. Muuten potkitaan aasia perseelle ja kutsutaan sitä mielummin oriksi kuin ihmistä.

Eksploitaation ikuisena ystävänä ymmärrän pointtisi, ja olen jopa samaa mieltä, tosin en välttämättä pidä "idioottiviihde" -termistäsi. Tässä taas saattaa olla kyseessä vain oma genrerakkauteni, joten sen saa suosiolla jättää huomioitta.

Tuo viimeinen lause tuossa kyllä kuulostaa joltakin, mitä Timo Soini voisi sanoa. Viitsisitkö tarkentaa sen merkitystä hieman? Minulla kun menee nämä "ei lippalakkeja perunoille" -tyyppiset allegoriat hiukan sivu suun aina joskus.

Minä en ole koskaan noudattanut ikärajoja lapseni kasvatuksessa. Eikä noudattanut vanhempanikaan. Heillä oli minulle omat ikärajat, ja niin on minullakin. Enkä ole traumatisoitunut. Jos katson, että joku elokuva ei ole sopiva lapselleni, niin en minä hemmetissä sitä hänen anna katsoa. Itse en koskaan valittanut siitä, että sain katsoa Rocky leffat, Kellopeliappelsiinin, kaikki Hitchcockit, End of daysin, Robocopin, Rocky Horror Picture Show:n yms. Mutta en saanut katsoa The Omenia, Manaajaa, Alieneita, Species leffoja, Kärpästä jne. Olen kaikki nuo leffat katsonut itse myöhemmin. Ja ymmärtänyt hyvin, että miksi nuo eivät välttämättä olleet sopivia. Minä olin myös ainoa meidän koulussa joka oli saanut katsoa nämä leffat. Ja ensimmäinen joka puhui koulussa Gremlinsistä ja Batman Returnsistä.

Muut eivät olleet saaneet edes katsoa niitä. Ikärjat eivät toimi. Lasten ali- ja yliarviointi ei toimi. Oikeus, vastuu ja velvollisuus, ja sen opettaminen lapsille toimii. Kun käyttäydyt vastuullisesti ja oikeudenmukaisesti lasta kohtaan, niin kyllä varmasti lapsi tottelee ja hän hoitaa aina omat velvollisuutensa, ja käsittää myöhemmin näiden kolmen asian toimivuuden. Lapsen arvomaailmaan ei voi vaikuttaa, muuta kuin kuuntelemalla lasta ja kertomalla hänelle vastaukset siihen, miksi hän toimi väärin, ja miksi hän epäonnistui jossakin. Minä kasvoin elokuvien ja fiktion parissa. Minä valitsin itse arvoni. Kukaan ei ole tullut valittamaan, että olisin tehnyt jotain väärää jollekin ihmiselle moneen vuoteen. Ja kun olenkin tehnyt jotain, aina olen pyytänyt anteeksi tai selvittänyt asian. Ja silloinkaan en ole tehnyt mitään kohtalokasta, mitä ei olisi voinut korjata.

Tässä olen taas kanssasi samaa mieltä. Minulla ei niinkään mitään ikärajoja edes ollut, sen jälkeen kun olin tarpeeksi vanha itse lukemaan tekstitykset aloin hamstrata kaikkea mahdollista kiinnostavaa, oikealta ja vasemmalta.

Itsekin näin hyvin nuorena kaikki mainitsemasi elokuvat (paitsi Rockyt, jostakin syystä) ja myöskin RoboCopit, Omenit ja Freddy Krugerin seikkailut. Ja niin kyllä melkein kaikki kaverinikin. Ja sitten niistä keskusteltiin, ja mahtailtiin kuinka verisiä tai muuten vaan hurjia ne olivat. Enkä koe mielisairastuneeni tästä.

Minusta kyse on siitä, että on erilaisia ihmisiä. Jotkut ottavat enemmän itseensä ruudulla näkyvästä kamasta kuin toiset. Ja sen takia jonkinlaiset ikärajat on varmaan tärkeä olla olemassa. Mutta kuten totesit, ihmiset ovat yksilöitä, eivätkä kaikki 16-vuotiaat ajattele perus-16-vuotiaan (mitä se sitten ikinä onkin) tavoin; jotkut ovat herkempiä ja jotkut valmiimpia.

Sen takia, kuten itsekin totesit, on tärkeää keskustella, ymmärtää ja selittää tarvittaessa. Tai no, itse olen kyllä kauimpana mistään lapsen kasvatuksesta ja täysin arvoton siitä mitään ohjeita antamaan yhtään kenellekään. Mutta sellainen omassa piirissäni tuntuu toimivan: vapaus ja kasvatus, joka antaa ihmiselle avaimen tuntea itsensä, ettei hän sitten väkisin tunge itseään katsomaan asioita, jotka hänen psyykkeensä raunioittaisivat.

Sucker Punchissa ei ollut mitään muuta vikaa, kuin häiritsevät seksistiset kohtaukset. Tosin niitäkään ei ollut oikeastaan kunnolla, ja se vähäkin oli juuri sen mukaan miten sitä tarvittiin. Sucker Punchissa tehtiin kyllä selväksi mikä oli tanssin merkitys, mutta toisaalta taas ei. En kuitenkaan valita.

Minusta taas tuotoksen perisynti oli se, kuinka koko homma oli markkinointia myöten kasattu pelkälle eksploitaatiolle (nyt tulkaa katsomaan kuumaa lihaa!) mutta sitten itse elokuva oli tasan yhtä tasapaksu, tekosiveä kaikille-kaikkea-muttei-kenellekään-kunnolla-mitään -jööti kuin Michael Baynkin kakkapökäleet.

Tätä juuri tarkoitan sillä, että asiat joko tehdään kunnolla tai ei ollenkaan. Joko käsittelet seksiä kunnolla tai kerrot jostain muusta. Kuten viime viestissä sanoin, eksploitaatio ilman eksploitaatioarvoja on hirvittävää. Se ei tee kenestäkään tyytyväistä.

Minusta seksi vaan ei kuuluu fiktioon.

Siinä onkin meidän kahden ehkä merkittävin mielipide-ero. Minusta se kuuluu nimenomaan sinne, ja mahdollisimman hyvin tehtynä ja mahdollisimman eri monisyisesti tutkiskeltuna, samalla pieteetillä kuin kaikelta muultakin odotetaan.

Raiskaus ei ole seksiä, vaan väkivaltaa.

Niin... mielestäni tämä on melko ilmiselvää. Mitä tarkoitat tällä? Et kai tosissasi ajattele, että tuumisin toisin?

Raiskaus kaikessa kammottavuudessaan on inhimillinen vakio. Ja juuri sen takia sen tutkiminen mm. taiteessa on tärkeää. Raiskaus on vain niin hyinen asia, että sen tutkimiselta edellytetään tiettyä ryppyotsaisuutta, jota normaalin seksuaalisuuden kuvaaminen ei mielestäni vaadi. Kuten sanoit, siinä ei ole kyse seksistä.

Mutta tämä ei kuitenkaan nyt liity mihinkään. Vai liittyykö?

Pässi

  • Jäsen
  • Posts: 3 096
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #27 on: 09.05.2013 klo 00:36:07 »
No pöh.

Olisihan siihen rooliin(April O'Neil) ollut esittäjä nimittäin April O'Neil


ko.neitokainen olisi valmiiksi TMNTn fanikin ja näyttelijä, mitä nyt on paremmin käsikirjoitetuissa jutuissa kuin Bayn tuotokset keskimäärin.


Äijä perkele!

Riffe

  • Man of Tomorrow
  • Jäsen
  • Posts: 665
Vs: Turtlesista elokuva ja sarja vuonna 2012
« Reply #28 on: 10.05.2013 klo 14:20:14 »
Täällä kuvia kilppareista ilman CGI:tä. Kuvissa mukana myös pahiksia, jotka muistuttavat kummasti eliittisotureita elokuvasta/sarjakuvasta 300.


EO

  • Guest