Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä hahmojen ja tarinoitten tasosta  (Luettu 47353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Kysymyksiä hahmojen ja tarinoitten tasosta
« Vastaus #150 : 08.11.2012 klo 21:26:48 »
Minä en noita numerointeja muista... Mutta itsestäni ainakin vielä ne Marc Silvestrin piirtämät tarinat (Dan Greenin tussauksesta huolimatta) oli kaikin puolin jees.

Muistaakseni lehteä tehtailtiin ulos kahdesti kuukaudessa, mikä selittää lennokkaan viivan.

Kyllä minuun Leen avaruustarinat upposivat ja lehti oli mielestäni aikas jännä ennen ja jälkeen Claremontin lähdön. Tosin minulle Ryhmä-X on ikuisesti SE supersankarilehti.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #151 : 09.11.2012 klo 11:53:38 »
[quote author=Lönkka link=topic=13314.msg385549#msg385549 date=135239100

180 oli mulle eka irtonumero ja pitkään kesti kunnes uskalsin lopettaa vaikka kuonassa oli kahlattu jo pitkään. Leen taide ei uponnut koskaan minuun.
[/quote]

Mulle tuli Jenkeistä ekana numerona se, jossa oli vihreä lohikäärme kannessa. Taisi olla 181, joten liki samaan aikaan oltiin astialla. Kun tilaus joskus loppui 194(tilaukset tulivat Rautakirjalta outoina erinä) huiteilla, ostelin lehtiä Alfasta. Joitain numeroita jäi välistä aina silloin tällöin...
Seurasin numeroon 225/226 asti, ja palasin vasta sitten, kun oli jonkinlainen relaunch, numerossa 281 tms. Seurasin noin 10 numeroa, ja palasin vasta Madureiran aikaan, ja sitten taas lopetin 350 hujakoilla.Sitten on aina välillä tullut pitkiäkin taukoja.
Nuo alkuaikojen Alfasta puuttumaan jääneet välinumerot sain kyllä aikanaan hommattua. Tosin pahoja tapauksia olivat etenkin numerot 196, 210 ja 212. Taisi kestää kymmenkunta vuotta, kauemminkin ennenkuin nuo Kukunorista, vaihtolaatikosta tai huutonetistä löysin. Kai yksi kerrallaan...

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #152 : 09.11.2012 klo 21:37:37 »
Claremont-Leen kausi jää kahden tapahtuman eii Infernon ja Muir Saagan väliin ja noiden välissä Xt kävivät ns. tuomiolla.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #153 : 14.11.2012 klo 00:08:03 »
Millaisia noi Bendisin ja Brubakerin Daredevilit on? Entäs Straczynskin Thor tai Jason Aaronin Wolverine? Noista en oo kuullutkaan, eli ovat uudempaa matskua, mutta niistä olisi Omnibussit tehty...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #154 : 14.11.2012 klo 06:38:08 »
Millaisia noi Bendisin ja Brubakerin Daredevilit on? Entäs Straczynskin Thor tai Jason Aaronin Wolverine? Noista en oo kuullutkaan, eli ovat uudempaa matskua, mutta niistä olisi Omnibussit tehty...

Bendisin ja Brubakerin Daredevil on alansa kärkeä joita kuvituspuolen Alex Maleev ja Michale Lark tukevat.
Jos Daredevil hahmona tai konseptina nappaa tai rikossarjat ylipäätään niin ovat lähellä pakkohankintaa.

JMSn Thor on yksi parhaita versiointeja joita ukkosenjumalasta tähän asti on tehty, eeppinen ja henkilövetoinen ja ajoittain yllättävän hauska, muttei tahattomasti. Se tosin jää enemmän vaiheeseen kun Marvel ei sitten malttanut jättää säätämättä

Aaronin Wolppi on hiukka vieraampi, mutta aaronin näytöt kirjoittajana ovat sitä luokkaa että eiköhän tuokin ole selkeästi plussan puolella.

DDt ovat isoin setti, eniten "kausia" ja osalle piirroksen luonnosmaisuudenomaisuus on yhtä järkyttävää kuin viipaloimaton leipä, mutta minä pidän.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #155 : 14.11.2012 klo 07:34:57 »
Bendisin ja Brubakerin Daredevil on alansa kärkeä joita kuvituspuolen Alex Maleev ja Michale Lark tukevat.
Jos Daredevil hahmona tai konseptina nappaa tai rikossarjat ylipäätään niin ovat lähellä pakkohankintaa.

JMSn Thor on yksi parhaita versiointeja joita ukkosenjumalasta tähän asti on tehty, eeppinen ja henkilövetoinen ja ajoittain yllättävän hauska, muttei tahattomasti. Se tosin jää enemmän vaiheeseen kun Marvel ei sitten malttanut jättää säätämättä

Aaronin Wolppi on hiukka vieraampi, mutta aaronin näytöt kirjoittajana ovat sitä luokkaa että eiköhän tuokin ole selkeästi plussan puolella.

DDt ovat isoin setti, eniten "kausia" ja osalle piirroksen luonnosmaisuudenomaisuus on yhtä järkyttävää kuin viipaloimaton leipä, mutta minä pidän.

Ok, kiitos. Miten nuo tarvivat pohjatietoa, vai ovatko itsenäisiä tarinakokonaisuuksia?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #156 : 14.11.2012 klo 08:55:47 »
Daredevileissa auttaa jos on Millerin kausi pohjina edes osin, eritoten Born again, ja en itse lähtisi Brubakeria lukemaan ilman edeltävää Bendistä.
Mutta on kirjoitettu sen verta hyvin että ilmankin pärjännee jos nyt ylipäätään on jompaa kumpaa, supersankarisarjakuvaa tai sarjakuvaa lukenut.

Thoriin kestää osalla hetken päästä tarinan imuun mutta eipä sekään isommin pohjustusta kaipaa.
Minusta loppui kuin seinään ja siten että kadun puolelle jäi vielä pamplonalainen härkä, mutta kuten todettua ei JMSn vika.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012 klo 11:03:49 kirjoittanut Curtvile »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #157 : 14.11.2012 klo 11:13:10 »
Kyllä nykypäivän Marveleihin on maallikon melko vaikea päästä sisälle. Tietysti auttaa jos niitä on lukenut aikaisemmin, vaikka taukoa onkin ollut. Marvel NOW tiettävästi tulee korjaamaan tätä ongelmaa, vaikka jatkomoa ei heitetäkään pois.

Oma kantani: joo ja ei.
Vaikka tuotakin yleistystä voi ohjenuorana käyttää ei se ole koko totuus.
Osassa sarjoja kun ei auta muu kuin kova kipulääkitys ja osan pystyy lukemaan sujuvasti jos vaan osaa kieltä ja synapseja on jäljellä enemmän kuin 6 kappaletta.
Jukan mainitsema jatkumo-ongelma on toki yhtenä osatekijänä Marvel Nowssa ja DCn uudessa 52ssa.

Mainitut Thorin ja Daredevilit voi lukea ilman että seuraa 462 eri marvel-lehteä.
Ovat riittävän irrallaan muusta firman tuotannosta eivätkä tulvi eventin tapahtuman häppeninkejä (tämä tosin päättää JMSn Thorin, halusi tehdä näistä erossa olevaa lehteä joka ns.seisoo omillaan.Marvel > Fear itself= JMS lähti. )

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #158 : 14.11.2012 klo 18:33:48 »

Daredevilit ovat rautaa eivätkä ainakaan minulla vaatinut minkäänlaista hahmon tuntemusta, päinvastoin Bendisin New Avengers juoksussa tarvitaan tuon Daredevilin tuntemusta. Thor vaatii aika paljon tuntemusta lähinnä viitteiden puolesta. Mutta suoraan sanottuna: Ketä kiinnostaa? Se jos joku viite Odinin kohtaloon menee ohi, ei ainakaan minulla herättänyt minkäänlaista häiritsevää tunnetta. Eikä kyllä liioin kiinnostusta siihen että miten tämä oli tapahtunut. Just let it be, you know? Aaronin Wolverine ei ollut minusta mitenkään erityinen, mutta kyllä se uppoaa. Wolverinella on minusta aina ollut ongelmana että materiaalia on vaikka muille jakaa, mutta se että onko se edes vähääkään kiinnostavaa on sitten toinen juttu. Aina välillä kuitenkin tulee ihan hyviä numeroita ja tarinoita, mutta ei juoksuja tms. Wolverineja pitäisi seurata ihan vain aloittamalla jostakin lehdestä, ja lukemalla eteenpäin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #159 : 14.11.2012 klo 19:54:16 »
DC:llähän tuntuu olevan nykytilanne niin että kaikkien hahmojen ensiesiintymiset ovat olleet syyskuussa 2011. Tämä selvisi syyskuun 2012 nollanumeroiden hahmoesittelyissä.

Pikemminkin 2001 kuin 2011 sillä nuoren Teriksen ja vanhemman Teriksen ero on n. 5-10 vuotta ja jossain välissä Battiksen on pitänyt lakanoita heilutella Talian kanssa ja monta muuta juttua.

Teronaattori

• Jäsen
« Vastaus #160 : 01.01.2013 klo 15:32:19 »
Minulla on hieman erikoinen ongelma yhden sarjakuvan suhteen.

En ole eläissäni nähdyt yhtäkään Godzilla - leffaa, mutta lainasin silti kaverilta tylsyyteeni tämän Godzilla: Kingdom of Monsters albumia ja huomasin pitäväni tarinasta yllättävänkin paljon. Ei se toki mikään uuden sukupolven Watchmen ole tms. mutta viihdytti pirusti.

En ollut ennen kuullutkaan sarjaa julkaisseesta IDW:stä ja aloin googlata kustantamon muita tarinoita ja lehtiä. Silmiin osui semmoinen, kuin Transformers: All Hail Megatron. Minä en välitä Transformers - sarjasta oikeastaan mitenkään. Jotain niistä miljoonista sarjoista tuli lapsena katottua, mutta ei niistä ole jäännyt edes nostalgian lämmittäviä muistoja ja Bayn elokuvat ovat minusta ekaa lukuunottamatta (ja sekin on ennemminkin guilty pleasure, kuin oikeasti hyvä) luokattoman huonoja.

Kuitenkin jokin All Hail Megatronin juonessa vaikuttaa kiinnostavalta. Onko tarinalla jotain annettavaa niillekkin jotka eivät Transformersseista hirveästi välitä vai onko se räätälöity vain hardcore - faneille?

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #161 : 01.01.2013 klo 16:54:49 »
Suosittelene muuten erittäin lämpimästi IDWn vielä hieman kesken olevaa James Stokoen tekemää Godzilla: The Half-Century Waria. Hieno tarina, UPEA kuvitus ja psykedeeliset värit!

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=13212

X-men

• Jäsen
« Vastaus #162 : 01.01.2013 klo 20:10:42 »
Kuitenkin jokin All Hail Megatronin juonessa vaikuttaa kiinnostavalta. Onko tarinalla jotain annettavaa niillekkin jotka eivät Transformersseista hirveästi välitä vai onko se räätälöity vain hardcore - faneille?

Se on Transujen oma major eventti ja jonkinsortin jatkoa edelliselle ja IDW näköjään rebuuttasi Gen 1 TFn ja nuo eventit on ns. pehmeä lasku uusille lukijoille.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #163 : 02.01.2013 klo 22:15:44 »
Se on Transujen oma major eventti ja jonkinsortin jatkoa edelliselle ja IDW näköjään rebuuttasi Gen 1 TFn ja nuo eventit on ns. pehmeä lasku uusille lukijoille.

Eli sama suomeksi mikäli ei ymmärtänyt:
Ei kannata lukea mikäli ei ole tutustunut vähän tarkemmin Transformerseihin. Ja tässä tapauksessa vähän tarkoittaa: Tarpeeksi paljon että vaivaa EI kannattaisi nähdä. Paitsi jos Transformersit sittenkin kiinnostaa. Paljon.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #164 : 03.01.2013 klo 20:22:19 »
Eli sama suomeksi mikäli ei ymmärtänyt:
Ei kannata lukea mikäli ei ole tutustunut vähän tarkemmin Transformerseihin. Ja tässä tapauksessa vähän tarkoittaa: Tarpeeksi paljon että vaivaa EI kannattaisi nähdä. Paitsi jos Transformersit sittenkin kiinnostaa. Paljon.

Jotakuinkin, Transut on levinneet sen verta laajalle että vain tosifani on kärryillä niissä. On Beastwarsia, eri Generaatioita ja sun muita.