Kirjoittaja Aihe: Kvaak tekee sarjakuvaa 2  (Luettu 76910 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Re:Kvaak tekee sarjakuvaa 2
« Vastaus #240 : 17.08.2004 klo 15:46:00 »
Oma osuuteni käsikirjoituksesta valmistuu perjantaiksi.

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #241 : 18.08.2004 klo 12:18:24 »
Meittikin tässä odottelee käsistä että pääsee piirtohommiin... Värityksestä en nyt niin tiedä, se kun on minulla päin persiitä, joten jos vain värittäjiä löytyy tarpeeksi niin siihen hommaan en mielellani ala.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #242 : 19.08.2004 klo 20:35:55 »
Sivujako löytyy osoitteesta:

http://www.studio-rain.com/kvaakprojekti/index.php?sivu=sivujako

Huomenna lisään tuonne vielä editoidun synopsiksen ja koitan kerätä chateista ja täältä foorumilta mitä eri yksityiskohdista on puhuttu.

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #243 : 19.08.2004 klo 21:25:18 »
Vähän dramaattisempaa loppua kyllä kaipaisin.. Vaikka tykkäänkin räiskinnästä, minusta olisi silti parempi että Staalo voitettaisiin enemmänkin ällillä kuin voimalla. Tuo sähköansa olisi hyvä tappokeino, ja se loppuryske voisi olla siinä kun sääaseman porukka yrittää saada Staaloa siihen.. Ja venäläisen pitäisi tehdä se ratkaiseva uhrauksensa. :)

Jotenkin minusta tuntuu että minä haluaisin kuvittaa tuon loppuräiskeen. 8)

Leo

• Jäsen
« Vastaus #244 : 19.08.2004 klo 21:34:50 »
Jospa Venäläinen johdattaisi vaikkapa itsensä kautta sähkön Staaloon tai muuten kuolisi itsekkin sähköansaan. Tai sitten tekee kokovartalo taklauksen Staaloon, mutta kompastuu maahanosuessaan ja kaatuu ansaan. Mielestäni Teron loppuratkaisu toimii hyvin, mutta vaikuttaa ehkä tyhmältä jos porukat vain seisovat tyhjänpantteina (vaikka voivathan he olla shokissa) vaan he voisivat esim. surra Venäläisen ruumiin luona.

Muuten, keitä jätämme henkiin? Onnellisessa lopussahan (tai päällisin puolin onnellisessa) sekä Kaisa, että Kaarlo jäisivät henkiin, mutta kysymys on jätämmekö heidät henkiin? Itse kannatan Kaarlon tapattamista Kaisan sijaan jos jommankumman henkeen puututaan. Huoltomies olisi hyvä jättää henkiin, koska olisi ihan kiva jos "viaton sivuhahmo" olisikin hengissä, silti ponnisteltuaan Staalon tappamiseksi. Myös isoisä olisi kiva jättää henkiin, koska muuten tämän pelastaminen olisi ikäänkuin "tuhraa". Muut altistivat itsensä Staalolle pelastaakseen isoisän, mutta hän kupsahti silti. En toivoisi tuollaista. Matkitaan sotamies Rayania ja viimeisessä ruudussa (tai viimeisimmissä) voi isoisä sanoa "Olenko tämän arvoinen" joka olisi suora kopio kyseisestä elokuvasta tai jotain muuta vastaavaa. Ihmisiä kuoli, jotta vanhus, jonka viimeiset elinvuodet ovat joka tapauksessa käsillä pelastettaisiin. Minä pitäisin tuollaisesta lopusta.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #245 : 19.08.2004 klo 22:20:08 »
Oma mielipiteeni on yksinkertaisesti että antaa mennä tuollaisena eteenpäin että päästään taas eteenpäin. Toki hyviä kommentteja ja ehdotuksia on tullut ja varmasti tuo staalon tappo olisi parempi jos perustuu myös älyyn (ehkä jopa staalo saadaan huijattua menemään jollain tavalla ansaan?) mutta toisaalta vastaavaa pikkuviilausta voinee tehdä loputtomiin.

Ai niin... mielestäni mikään tähän asti sivujaossa ei ole vielä lopullista. Tavallaan vaikea kirjoittaa tuollaista kun joku muu tekee siitä sitten tarkemmat sivusommittelun (yrittää välttää näkemästä sitä mitä sivulla jo olisi kun ei kuitenkaan tule sitä hommaa enää tekemään).

Seuraavaksi mielestäni kuitenkin sananvalta on Wilpurilla (ellei hän vielä tarvitse jotain lisää dialogin kirjoittamiseen). Sen jälkeen niillä jotka tekevät sivusommittelun. No ei kai siitäkään ole haittaa jos muut ehdottelevat parannuksia kunhan on aina joku joka päättää mitä muutetaan.

Tulee kyllä mieleen että tarvitaanko oikeasti vielä ennen dialogin kirjoittamista kunnolliset ja yksiselitteiset selostukset siitä kuka kukin hahmo on? Millaisia persoonia, millainen tausta jne. Hahmoista kun kuitenkin taitaa olla jonkinlainen suunnilleen samankaltainen näkemys kaikilla... vai? Mietin siis sitä että onko ne jo tehty? Tai kai se riittää että Wilpurilla on niistä kaikista oikea kuva???

Alkaa väsyttää... huomaa että tekstin selvyys alkaa laksea liikaa eli lopetan tältä erää tähän. Kiitos ja näkemiin.

kitani

• Vieras
« Vastaus #246 : 19.08.2004 klo 23:16:47 »
Tuossa kakkossivussa mättää se että pappa tietää ulvojan olevan Staalon koira. Ei ehkä kannata paljastaa pääpahista noin aikaisessa vaiheessa, se rikkoo jännityksen.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #247 : 19.08.2004 klo 23:35:08 »
Alkaa tarina vaikuttaa varsin lupaavalta. Minun visioni tarinan sankareista (ja muista hahmoista):

Kaarlo:
SYmpaattinen työlleen omistautunut realisti. Pitää kaikkea, mitä ei voida mitata matemaattisesti turhana hömppänä.

Kaisa:
Nuori nainen, joka yrittää pitää yllä kovaa ulkokuorta, mutta on kuitenkin varsin mukava tyyppi. Rohkea ja päättäväinen, mutta ei miesmäisellä tavalla.

Kaarlon pappa:
Vanha viisas mies. Uskoo vanhoihin tarinoihin ja kunnioittaa luontoa.

Venäläinen:
Ei pahemmin piittaa rajoista tai säädöksistä. Puhuu hyvin suomea. Hivenen omahyväinen, mutta lopulta kuitenkin sankarillinen ja uhrautuva.

Huoltomies:
Perus suomalainen. Ei puhu paljoakaan, mutta hoitaa hommansa. Venäläisen kaveri.

Staalo:
Staalo lyö.

Staalon koira:
Suuri ja raivoisa otus.

Tuollasia ajatuksia minulla on tarinan hahmoista. Jos on korjattavaa tms. niin kommentoikaa.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #248 : 19.08.2004 klo 23:58:55 »
Kaarlo:
SYmpaattinen työlleen omistautunut realisti. Pitää kaikkea, mitä ei voida mitata matemaattisesti turhana hömppänä.

Itse pidin "Kaarloa" humanistina. Myyttien tutkijana. En ole vielä törmännyt humanistiin joka pitäisi kaikkea mitä ei voida mitata matemaattisesti turhana hömppänä. Pitemminkin päin vastoin.

Edit: Niin... muuten vastaa minun näkemyksiäni ja jos tuon lauseen tulkitsee hieman vapaammin niin kai se vastaa käsitystäni Kaarlosta. Humanisti versio edellisestä. Mikä se nyt olisikaan. Aargh. On liian väsynyt mutta ei jaksa sateen takia lähteä kotiin...
« Viimeksi muokattu: 20.08.2004 klo 00:01:38 kirjoittanut Tero Mäntylä »

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #249 : 20.08.2004 klo 19:12:05 »
Hahmolistan jaksoin tuonne laittaa.

http://www.studio-rain.com/kvaakprojekti/index.php?sivu=hahmolista

Kommentoikaa vielä niin päivitän listaa.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #250 : 20.08.2004 klo 19:42:17 »
Kaarlo onkin näköjään minun kollegani ;D Pitänee sanoa terveisiä.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #251 : 29.08.2004 klo 16:23:02 »
Onko tarina nyt siinä muodossa, että voin ruveta tekemään jo ns. lopullisia repliikkejä? Itse en ainakaan vielä tiedä, että kuinka tarina päättyy.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #252 : 01.09.2004 klo 11:46:48 »
Mielestäni voit.

Minä en tule hetkeen osallistumaan tähän projektiin koska olen oikeasti sairaana.

Da Verde Nuvola

• Jäsen
« Vastaus #253 : 01.09.2004 klo 15:51:11 »
Tuossa kakkossivussa mättää se että pappa tietää ulvojan olevan Staalon koira. Ei ehkä kannata paljastaa pääpahista noin aikaisessa vaiheessa, se rikkoo jännityksen.
Totta, pappa vois huutaa vaikka että taas toi perkeleen koira ulvoo tuolla tai jotain muuta kivaa

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
Re:Kvaak tekee sarjakuvaa 2 (vai tekeekö?)
« Vastaus #254 : 09.09.2004 klo 12:38:15 »
Joo ihan yleisen kiinnostukseni vuoksi ja ehkä tarpeellisena yllytyksenäkin ..

Kuinka projekti etenee? Mihin vaiheeseen ollaan juututtu vai ryömiikö tää hitaasti mutta varmasti eteenpäin?
Kertokaas .. viesti viikossa ei kai olisi liikoja .. Häh?

-- j--
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.